UL og blodprøve

A

AEP

Guest
Vi har forsøkt i over ett år og startet utredning hos gyn. Sist time tok jeg en blodprøve og ul. Jeg var på syklusdag 24 som EL sku har vært iflg kalenderen. Blodprøven viste ovulasjon (eggløsning), men burde ikke gyn sett dette på innvendig ul? Han tok ul for å se etter folikkene evt rester av de.
 
Vi har forsøkt i over ett år og startet utredning hos gyn. Sist time tok jeg en blodprøve og ul. Jeg var på syklusdag 24 som EL sku har vært iflg kalenderen. Blodprøven viste ovulasjon (eggløsning), men burde ikke gyn sett dette på innvendig ul? Han tok ul for å se etter folikkene evt rester av de.
Siden du fikk svar på blodprøven at EL har vært så hadde du det tidligere enn hva kalenderen viser (hvis du tok blodprøven på CD24). For å se om man har hatt EL så sjekkes progesteronnivået i blodet ca en uke etter EL har vært.
Man kan se på folliklene om man nærmer seg EL eller om det har vært. Men man kan ikke se på folliklene hvor mange dager siden EL har vært (har jeg skjønt). Vet ikke hvor mange dager etter EL folliklene "klapper" helt sammen.
 
Back
Topp