UL i dag :/

Medusa_83

Forumet er livet
I dag har jeg vært på UL-kontroll for å sjekke om jeg har forliggende morkake (placenta previa) denne gangen, siden jeg hadde det sist, og de ikke kunne utelukke det ved ordinær UL. Heldigvis ligger ikke morkaken i veien for fødselsveien denne gangen, men jeg fikk bekreftet at babyen ligger i seteleie :(

Det er jo fortsatt tid til at h*n kan snu seg, men jeg kjenner at jeg ikke har så mye tro på det. Jeg hadde så lyst til å få oppleve en normal fødsel igjen, og nå ser det ut til at det ryker :( Vet jeg er litt pessimist nå, og det kommer seg sikkert etter hvert, men det føles ganske kjipt i dag...

Ellers står alt bra til med babyen, da :) Jordmor anslo vekt til 1880g, og alle mål ligger midt i normalen. Nå skal jeg tilbake på ny kontroll om drøye tre uker for å se om babyen har snudd seg. Har h*n ikke det, blir det sannsynligvis forsøk på å snu (noe jeg aldri har hørt at har fungert for noen), og å prøve å finne ut hvordan vi skal få babyen ut om snuingen mislykkes...

I dag har jeg vært på UL-kontroll for å sjekke om jeg har forliggende morkake (placenta previa) denne gangen, siden jeg hadde det sist, og de ikke kunne utelukke det ved ordinær UL. Heldigvis ligger ikke morkaken i veien for fødselsveien denne gangen, men jeg fikk bekreftet at babyen ligger i seteleie :(

Det er jo fortsatt tid til at h*n kan snu seg, men jeg kjenner at jeg ikke har så mye tro på det. Jeg hadde så lyst til å få oppleve en normal fødsel igjen, og nå ser det ut til at det ryker :( Vet jeg er litt pessimist nå, og det kommer seg sikkert etter hvert, men det føles ganske kjipt i dag...

Ellers står alt bra til med babyen, da :) Jordmor anslo vekt til 1880g, og alle mål ligger midt i normalen. Nå skal jeg tilbake på ny kontroll om drøye tre uker for å se om babyen har snudd seg. Har h*n ikke det, blir det sannsynligvis forsøk på å snu (noe jeg aldri har hørt at har fungert for noen), og å prøve å finne ut hvordan vi skal få babyen ut om snuingen mislykkes...
Hvor langt er du på vei? Min ligger også i sete :(

Skjønna godt at du mista litt motet, når du har så lyst på ein vanlig fødsel. :-(
Men det er fortsatt tid til at det kan gå bra! :-)

Krysser fingerene for at h*n snur seg snart!

Krysser fingrene for at babyen snur seg! Bra alt alt sto bra til med den lille:)

Mine har ikke snudd seg før i uke 36 - så de små kan fortsatt snu seg :) du får strekke deg godt ut og gi mini god plass til å snu seg inni der, og håpe :happy:

Krysser fingrene for at lille snur seg :) Godt alt var bra med babyen! Skjønner godt at dette var en nedtur

Mine har ikke snudd seg før i uke 36 - så de små kan fortsatt snu seg :) du får strekke deg godt ut og gi mini god plass til å snu seg inni der, og håpe :happy:
Å, da håper jeg denne er som dine! Jeg skal ikke gi opp helt enda. Håper hver dag på at mini skal skjønne hvordan det er meningen at man skal ligge :)

Satse på at lille nurk snur seg! Har fremdeles plass til det! Finnes forresten akupunktører som utfører noe i forbindelsene med det :-) Verdt å sjekke ut? Ikke erfaring med det selv.

Fin vekt på babyen da!❤️

Håper de snur seg! Min og låg med rumpa ned sist, ny UL på fredag! Har iallfall romstert ekstremt nedi der...

Jeg var hos legen rett før jul, babyen her lå da også i sete. Er 29+6 nå. Skal på UL neste uke jeg og for å se om morkaka har flytta på seg. Legen mente den ikke lå foran åpningen lengre, men fortsatt veldig lavt, så blir spennende å se. Han sa det ikke var noe å bekymre seg for at babyen lå i sete da, så jeg tok det hele med knusende ro. Førstegangs og ganske uvitende, er godt innimellom det og. Men stoler på legen min, så når han sier babyen kan snu seg i mange uker til, så får vi krysse fingre og tær og satse på at de gjør det og :-)
Men når er det egentlig vanlig at de snur seg? Og når er på en måte "siste frist" for at de må ha snudd seg?

31+0 og snuppa ligger enda med rumpa ned. Bekymrer meg ikke sånn veldig siden alle sier hun kan snu seg frem til uke 36 :) er visst normalt at baby ligger feil vei ganske lenge med 2 gangs fikk jeg også beskjed om :)

31+0 og snuppa ligger enda med rumpa ned. Bekymrer meg ikke sånn veldig siden alle sier hun kan snu seg frem til uke 36 :) er visst normalt at baby ligger feil vei ganske lenge med 2 gangs fikk jeg også beskjed om :)

Ja, her fikk jeg samme beskjed som du fikk. Jordmor sa hun ikke brydde seg noe om leie før i uke 36 og at med andregangs kunne de ligge enda lenger feil veg.

Derfor tror jeg ikke det er vits i å bekymre seg. Mye kan enda skje for oss alle angående leie.

Babyen vår lå riktig vei, men vi fikk beskjed om at den fortsatt kan snu seg mange ganger. Fikk beskjed om at dersom babyen ikke lå riktig vei på kontroll i uke 36 (eller om legen i det hele tatt hadde en tvil om hvilken vei den lå), så ville vi bli henvist til leiekorrigering på sykehuset da. Han sa at jeg absolutt ikke trengte å bekymre meg for leie før da :)

32 + 2 i dag. Og du?

Sniker fra Februar. Min frøken lå også i sete i uke 32. Hadde ligget sånn i mange uker å jeg mistet motet. Men jordmor ba meg prøve akupunktur så jeg oppsøkte en jeg går til innimellom Pga andre ting. Fikk noe som heter moxa behandling med meg hjem (Google det) virket helt på trynet så jeg hadde null tro!! Men to dager etter så hadde hun snudd seg :-) å hun har blitt værende i hodeleie etter det. Garantert moxa behandlingen! Det er både jm og jeg sikker på.

Back
Topp