Ul i dag - tvillinger!

Så du får kontroll på sykehuset hver 14.dag? Og går til gynekolog utenom? Så bra at du får så tett oppfølging!:)! Jeg aborterte i mars, så er litt ekstra bekymret denne gangen. Jeg er 10 uker på vei og har allerede vært på 3 UL og skal på 2 UL til før ordinær UL;) Men jeg går til privat gynekolog og betaler hver gang:-/ Jeg får ikke oppfølging fra sykehuset før uke 23, selv om 2 morkaker øker sjansen for svangerskapsforgiftning (jeg har høy risiko for dette siden jeg fikk d før uke 32 sist gang). Jeg fikk også HELLP-syndrom som er veldig alvorlig (var intensivpasient!) Kanskje jeg skal snakke med fødepoliklinikken selv..!

Skjønner godt du blir ekstra bekymret. Høres ut som om du hadde et tøft svangerskap sist - og sannsynligvis blir nok dette verre. Du kan vel gjerne be om henvisning til Gynekolog? Så slipper du betale for det iallefall. Fastlegen min var veldig klar på at jeg ikke skulle gå til henne, men i stedet gå til gynekolog siden det var tvillinger.

I mitt tilfelle er det visst vanligst med oppfølging på sykehuset. Annenhver uke nå og deretter hver uke mot slutten av svangerskapet. Men det bestemmer visst gynekologen. Foreløpig har jeg time annenhver gang hos gyn/fødeklinikken, for synes det er greit å ha en fast lege å forholde seg til.
 
Back
Topp