Ul i dag - tvillinger!

En tråd i 'Februar 2016' startet av Marsmamma2013, 16 Jul 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Babylykke16og18 Glad i forumet Mailykke 2018

Spennende, gratulerer så mye <3

2. Gratulerer så mye :)

3. Frøkenen Andre møte med forumet

Gratulerer! Jeg venter også to små!! Er 8+5 i dag

• Liker Liker x 2
  4. LolitaSummer "En stolt Løve Mamma" Mailykke 2018

5. Amalie81 Andre møte med forumet

Eg e òg gravide med tvillingar STORT sjokk t å begynna med siden me ikkje har nogen tvillingar i nær familie og heller ikkje har gått på hormonstimulerande eller hatt IVF.. D blir nok stress! Men sikkert dobbel glede òg! Nogen som har litt peiling på tvillinge-graviditet? Finnes d nogen app f.eks? Eg e heilt grønn når d komme t tvillingar!!! Hadde aldri trudd at EG sko bli tvillingmor

• Liker Liker x 1
  6. Marsmamma2013 Blir kjent med forumet

Enig, det var veldig sjokk selv om jeg har mange tvillinger i familien. Skikkelig stressa ble jeg på første ultralyden etter vi hadde tittet på begge to, og legen sa "da får vi sjekke at det ikke er fler". Hehe, litt panikk et øyeblikk, men det var "bare" to . Jeg har googlet litt, ikke funnet noen app eller uke-for-uke oversikt. Bare fått med meg at man får mer av alle plager og gjerne før (signerer den, spyr og sover om hverandre). Og mer risiko for det meste hvilket ikke er noe morsomt når man har et risikosvangerskap fra før. Men heldigvis toeggede, det er visst det minst kompliserte. Vet du om det er en- eller toeggede?

• Liker Liker x 1
  7. Lillerose Forumet er livet ❤ Juliskattene 2018 ❤ Februarlykke 2016

Bare en liten "fun-fact", det kan være eneggede selv om de har hver sin morkake og hver sin fostervannshinne, det kommer ann på hvor tidlig egget evt har blitt splittet i to :) Er det gutt og jente vet man sikkert at det er toeggede, ellers er det nesten bare utseende eller DNA test som kan skille. Et vennepar ventet toeggede, men jentene er kliiin like og det mistenkes nå at de egentlig er eneggede, de er ett år :) står litt om det her: http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Tvillinger-eller-enda-flere/En--eller-toeggede/

8. januarbarn88 Glad i forumet Augustlykke 2015

Sniker litt fra august :)
    Gratulerer med tvillinger! Det er slitsomt,men vanvittig spennende! Jeg fødte to jenter for 8 dager siden,så jeg vet hvordan du har det :) og signerer hun under meg,de kan aldri være sikre om det er en eller toegga uten å teste morkake/ dna teste barna,med mindre det er forskjellige kjønn på de :)
    Lykke til :)

• Liker Liker x 1
  9. Mamsemoms Forumet er livet Februarlykke 2016

Den ene appen min har et eget kapittel om tvillinger hver uke :) ImageUploadedByBV Forum1438353508.923140.jpg ImageUploadedByBV Forum1438353518.404689.jpg

10. unnle Elsker forumet

Jeg har tvillinger. De er 8år nå og no kommer nestemann. Var helt fin i mitt svangerskap og hadde ingen plager☺

11. Anki89 Elsker forumet Oktobermirakler 2013

Gratulerer :D Så gøy med to!
    Ikke for å ødelegge den fine stemningen, men er det vanlig å miste med tvillinger?
    Håper de klorer seg fast begge to! :) Så spennende, og dobbelt så mye kos! :p:Heartred

12. Tosmå-16 Betatt av forumet

Gratulerer med tvillinger! :) Jeg venter også tvillinger. :)

• Liker Liker x 1
  13. Jarlsberg Glad i forumet

Gratulerer! Det var tvillinger til oss, men bare den ene klarte seg..

14. Amalie81 Andre møte med forumet

Det var veldig tykk skillevegg mellom dem, så jordmora meinte at d nok mest sannsynlig var toegga. Men jeg var bare 7 uker på vei (snart 8 nå), så hun sa at d måtte sjekkes senere. Kan jeg spørre hvorfor du mener du har et risokosvangerskap? Jeg har også d..:-/ Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning sist gang som førte til prematur fødsel (uke 30+6). Jeg reagerte farlig sterkt på celesdonen (som de gav som lungemodning). Jeg fikk også HELLP-syndrom og så fant de til slutt ut at jeg hadde Leiden-mutasjon(bare heterozygot da:) Så nå går jeg allerede på blodfortynnende og skulle uansett fått tettere oppfølging pga forrige svangerskap, men nå som jeg venter tvillinger får jeg vel ENDA tettere oppfølging;)

• Liker Liker x 1
  15. Amalie81 Andre møte med forumet

16. Mamsemoms Forumet er livet Februarlykke 2016

My pregnancy :)

17. Amalie81 Andre møte med forumet

Takk Mamsemoms

• Liker Liker x 1
  18. Marsmamma2013 Blir kjent med forumet

Grattis med tvillinger til deg og! Jeg har habituell abort og har mistet så sent som halvveis i svangerskapet. Skulle følges godt opp, men blir ekstra når det er tvillinger og har hyperemesis. Veldig fornøyd m oppfølging så langt, 11 uker nå og krysser fingre. Håper du også får god oppfølging og at du slipper litt lettere unna enn sist - det hørtes ikke lett ut!

19. Marsmamma2013 Blir kjent med forumet

Hm, finner den ikke. Har du Android-telefon?

20. Elledille Ønsker nr. 3

Litt på siden av tvillingtemaet her; får du blodfortynnende pga Leiden's når det er heterozygot? Jeg har også det, men glemte helt å nevne det på første kontroll... Og da jeg først famt ut at jeg hadde det sa min (tidligere) lege at ettersom jeg hadde gått på p-piller i mange år og også vært gravid/født et bar uten komplikasjoner så var det ikke så mye å bekymre seg for...

Del denne siden