Ul i dag - tvillinger!

Til Elledille: litt usikker på om den heterozygote Leiden mutasjonen har noe med avgjørelsen om å gi meg blodfortynnende.. D e helst pga at eg hadde alvorlige svangerskapsforgiftning og HELLP-syndrom. De trur at blodfortynnande (Albyl-E) kanskje kan forhindra svangerskapsforgiftning.. Håpe d e tilfelle for meg!!!=D
 
Grattis med tvillinger til deg og! Jeg har habituell abort og har mistet så sent som halvveis i svangerskapet. Skulle følges godt opp, men blir ekstra når det er tvillinger og har hyperemesis. Veldig fornøyd m oppfølging så langt, 11 uker nå og krysser fingre. Håper du også får god oppfølging og at du slipper litt lettere unna enn sist - det hørtes ikke lett ut!

Off, så trist Mars mamma=( Håpe d går bra for dåkke denne gongen!!! Kan ikkje forestille meg kossen d e å mista halveis i svangerskapet=( Vi mista ein liten i mars (missed abortion). Trudde eg va 13+4, men va visst barra ca 10uker.. D e den einaste aborten eg har hatt, men merke eg e mer bekymra denne gongen pga d.. Eg e òg veldig kvalmen denne gongen=\ Men d e visst et godt tegn;) Mindre sjans for abort då, har eg lest=D
 
Så spennende det må være å ha tvillinger på vei! :Heartred:Heartred Masse lykke til alle sammen!
 
Gratulerer så mye :) jeg venter også tvillinger. Er 12+5

Må være så deilig å ha kommet over 12-ukers grensa!!! Gleder meg til d Hadde en missed abortion i mars og er derfor så overdrevent bekymra denne gangen Når en passerer 11-12 uker kan en jo som regel høre hjertelyden vha doppler
 
Grattisdobbel glede
 
Må være så deilig å ha kommet over 12-ukers grensa!!! Gleder meg til d Hadde en missed abortion i mars og er derfor så overdrevent bekymra denne gangen Når en passerer 11-12 uker kan en jo som regel høre hjertelyden vha doppler
Skjønner hva du mener, har selv habituell abort og har bla hatt to senaborter. Så nå får jeg kontroll hver 14. dag på sykehuset. Neste er i morgen, skal da være ca 12+5, gruer meg som en hund for at det skal være noe galt :-(
 
Skjønner hva du mener, har selv habituell abort og har bla hatt to senaborter. Så nå får jeg kontroll hver 14. dag på sykehuset. Neste er i morgen, skal da være ca 12+5, gruer meg som en hund for at det skal være noe galt :-(

Håpe d går bra med deg denne gongen Marsmamma2013!!!
 
Var på UL i dag og fikk se 2 små krabater på 8 uker! Vi viste det allerede etter UL på 6 uker, men etter så mange ma og sa håper vi de skal klamre seg fast denne gangen! Blir spennende å se på kontroll om 2 uker om de fortsatt klarer seg begge to - håpe, håpe! Flere her med tvillinger?

Hei!
Sniker fra mars (11+0 med termin 5.3). Hvordan går det med dere tvillingmødre? Har dere hatt mye plager ifm tvillingsvangerskapet så langt? Hva slags oppfølging får dere av lege/gynekolog/fastlege? Og har noen fått vite kjønn?

Selv går jeg annen hver uke på kontroll hos gynekolog og på sykehuset. Har foreløpig ikke vært hos jordmor. Noen av dere som går dit?
 
Hei :)

Dette var en koselig tråd :)

Vi venter også tvillinger, 15-16 uker på vei nå. Skal på OUL om 1 mnd, da håper jeg på siste bekreftelse på at alt ser fint ut med begge to, og om de er villige vil vise oss kjønn :)

Vi har en gutt på snart 2 år fra før, og har hatt hele 4 SA. 3 etter første barn, så sjokket var stort når vi fikk vite det var tvillinger.... Nesten som om vi får litt tilbake igjen :) vi gleder oss hvertfall masse.

Ang formen så beg den ENDELIG å bli bedre. Jeg har hatt hypermesis siden uke 7-8, og stort sett vært sengeliggende igjennom hele sommeren, for en ferie... Men nå kan det gå 3-4 dager mellom de dårlige dagene, det er deilig! Hold ut! Det blir forhåpentligvis bedre for deg også! :) ellers har bekkenløsning så smått beg å plage meg litt, hadde ingenting med første, men så leste jeg at det heller ikke var unormalt når en bar tvillinger.

Lykke til videre alle dere tvillingmammaer der ute. Virker som vi er en del som skal føde Jan-mars nå :)
 
Så gøy med tvillinger :D

En ting jeg alltid har lurt på :p
Hører man lett dobbel hjertelyd hos lege/jm så det er vanlig å oppdage det slik, eller oppdages det somregel først på ul? :p
 
Så gøy med tvillinger :D

En ting jeg alltid har lurt på :p
Hører man lett dobbel hjertelyd hos lege/jm så det er vanlig å oppdage det slik, eller oppdages det somregel først på ul? :p
Har inntrykk av at de fleste oppdager det på enten tidlig eller ordinær ultralyd, men ikke helt sikker;)
 
Hei!
Sniker fra mars (11+0 med termin 5.3). Hvordan går det med dere tvillingmødre? Har dere hatt mye plager ifm tvillingsvangerskapet så langt? Hva slags oppfølging får dere av lege/gynekolog/fastlege? Og har noen fått vite kjønn?

Selv går jeg annen hver uke på kontroll hos gynekolog og på sykehuset. Har foreløpig ikke vært hos jordmor. Noen av dere som går dit?

Jeg har ikke hørt noe om at jeg får oppfølging på sykehuset før 23, jeg.. Selv om jeg har risikosvangerskap..! Kan jeg spørre om grunnen til at du får oppfølging på sykehuset? Går du til ktr på sykehuset en gang i mnd?
 
Jeg har ikke hørt noe om at jeg får oppfølging på sykehuset før 23, jeg.. Selv om jeg har risikosvangerskap..! Kan jeg spørre om grunnen til at du får oppfølging på sykehuset? Går du til ktr på sykehuset en gang i mnd?

Jeg får oppfølging hver 14 dag fordi det er eneggede tvillinger med en morkake (Monochoriale/diamnionale). Men heldigvis har de hver sin fostersekk iallefall.

Så ul hver 14 dag for å se til at begge vokser som de skal og at ingen tar næring fra den andre - siden det er fare for TTTS. Var på ul i dag, og da ble den ene målt til 12+2 og den andre 11+4. Men det var visst vanlig at størrelsen varierer litt og ingenting var unormalt så langt.

Litt usikker om alle kontrollene blir på sykehuset, eller om gynekologen tar noen av dem. Skal til gyn på mandag, så da får jeg vite litt mer. Men iflg jordmor var det vanligst å gå på sykehuset.

Er visst bare å stålsette seg på mye kontroller fremover! Synes det er litt vel mye med sykehus, gynekolog, fastlege og jordmor.
 
Så du får kontroll på sykehuset hver 14.dag? Og går til gynekolog utenom? Så bra at du får så tett oppfølging!:)! Jeg aborterte i mars, så er litt ekstra bekymret denne gangen. Jeg er 10 uker på vei og har allerede vært på 3 UL og skal på 2 UL til før ordinær UL;) Men jeg går til privat gynekolog og betaler hver gang:-/ Jeg får ikke oppfølging fra sykehuset før uke 23, selv om 2 morkaker øker sjansen for svangerskapsforgiftning (jeg har høy risiko for dette siden jeg fikk d før uke 32 sist gang). Jeg fikk også HELLP-syndrom som er veldig alvorlig (var intensivpasient!) Kanskje jeg skal snakke med fødepoliklinikken selv..!
 
Back
Topp