UL i dag med alvorlige avvik (TW)

Termindato på meg i morgen, men frøkna er født for 6mnd siden. Jeg skulle visst bare bli englemamma til ei jente, for i magen boltrer det seg en lillebror :Heartblue
Og jeg er evig takknemlig for at alt ser helt perfekt ut på UL i dag med skikkelig anatomisk gjennomgang, fra hodet til tær, og alt som var fryktelig galt er helt perfekt nå. Er 12+2 i dag, men jordmor målte meg til 12+4, så termin rundt 28 april. Spent på om sykehuset finner det samme på ultralyd neste onsdag. Enn hvor glad jeg er for at jeg har en frisk lillebror i magen, så er jeg ett lite snev skuffet. Skuffet over at jeg ikke får min lille prinsesse Maja, som jeg alltid har drømt om. Vet at jeg blir like glad i lillebror som jeg er i storebror og gutt kan jeg jo, men jeg drømte liksom om å få en jente. Men min jente var syk…

Klarer ikke helt å bli klok på mine egne følelser og må nok bruke litt tid på å innse at jeg bare blir guttemamma:Heartblue

Hurra for frisk baby på UL ❤️
Og, skuffelsen er helt lov å føle på. Det er en normal følelse, og du kommer etterhvert til å få vendt tankene andre veien..
Blir kanskje litt ekstra, siden englebaby er jente.. Følelsene kan man ikke noe for!
Men, uansett godt å høre at UL så fin ut. Denne gang er alt som det skal være ❤️
 
Termindato for vesle engel ❤️
 

Vedlegg

  • BEEEC3D9-E2A1-4360-AABB-5898164BD0A8.jpeg
    BEEEC3D9-E2A1-4360-AABB-5898164BD0A8.jpeg
    658,2 KB · Visninger: 272
Vi var på fosterdiagnostikk på onsdag og fikk tatt NIPT. På selve ultralyden så var det ei på opplæring, sammen med en lege, og normalt sett ville jeg ikke brydd meg noe særlig, men siden vi har opplevd litt det siste året, så følte jeg ikke at det var rett tid for akkurat det nå. Men slik ble det bare, og opplevelsen min var at jeg følte jeg ble snakket over hodet på. Hun som var på opplæring spurte legen mye i forhold til rett vinkel på bilder og diverse snitt osv, men de forklarte ikke hva de så på og hva man forventer å se i forhold til ett friskt foster, noe jeg hadde hatt behov for. Men nå har jeg jo vært på grundig UL privat, så jeg har jo vært gjennom alt som kan gå igjennom, så glad for det, men da ble opplevelsen på sykehuset en «nedtur».
De slet også med å få bilde av nakkefold for å måle den, da lille pluttis lå i alle andre vinkler enn rett vinkel for den målingen, men jeg visste jo hva målingen sist uke var og de fikk til slutt ett bra nok bilde og samme måling. Så alt ser veldig fint ut!

jeg slapper ikke nødvendigvis mer av, så fortsetter med ukentlig UL ett par uker til.

tror også jeg kjente en boble som sprakk her om dagen, langt nede på venstre side (morkake plassert øverst i livmor på fremside mot høyre side), så kan mye mulig være litt action fra lillegutt.


Nå la vi også ut på insta/facebook at vi venter lillebror, noe som gjør det hele litt mer ekte :)


Sender fødestøv til de som fortsatt venter på sine små, og sender store gratulasjoner til de av dere som nå sitter i deres babyboble med de små nøstene deres ❤️❤️❤️
 

Vedlegg

  • 1113E540-7654-420C-89D2-BC3EAC2E3A80.jpeg
    1113E540-7654-420C-89D2-BC3EAC2E3A80.jpeg
    2,3 MB · Visninger: 152
  • 3303BAD7-65D4-481C-8F76-81A5493454A4.jpeg
    3303BAD7-65D4-481C-8F76-81A5493454A4.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 150
Da har jeg vært på OUL og det er ingen tvil om at det er gutt. Han viser vel omtrent bare snoppen, mens alt annet er vanskelig å ta måling av :p

han vokser fint som han skal og alt ser helt normalt ut :) har morkaken på fremsiden men har kjent liv/bevegelser i 2-3 uker, og merker godt når han romsterer rundt i magen eller gir meg ett spark her og der.

jeg er 50% sykemeldt da jeg er ganske sliten etter mye sykdom på storebror og meg selv, så kjenner jeg ikke orker stort mye hvis jeg skulle jobbet 100% :)

Heldigvis er svangerskapet fint i seg selv og ikke noen store plager sånn sett :)


Får videre oppfølgning via sykehuset pga storebror var på grensen til SGA ved fødsel (liten til termin), så det kjennes godt ut å bli passet på :)

Termindatoen er satt som 26.04.22 - så jeg er spent på om lillebror kommer før/på eller etter Engel sin dag den 21.04 :)


Håper det står fint til med deres små og søte babyer og at dere holder dere friske ❤️
 

Vedlegg

  • E9946DE2-D30D-4FF7-930F-AD78BDB90024.jpeg
    E9946DE2-D30D-4FF7-930F-AD78BDB90024.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 81
  • F8442E74-7410-4235-AA87-A03CFC0F251F.jpeg
    F8442E74-7410-4235-AA87-A03CFC0F251F.jpeg
    48,3 KB · Visninger: 82
Da har jeg vært på OUL og det er ingen tvil om at det er gutt. Han viser vel omtrent bare snoppen, mens alt annet er vanskelig å ta måling av :p

han vokser fint som han skal og alt ser helt normalt ut :) har morkaken på fremsiden men har kjent liv/bevegelser i 2-3 uker, og merker godt når han romsterer rundt i magen eller gir meg ett spark her og der.

jeg er 50% sykemeldt da jeg er ganske sliten etter mye sykdom på storebror og meg selv, så kjenner jeg ikke orker stort mye hvis jeg skulle jobbet 100% :)

Heldigvis er svangerskapet fint i seg selv og ikke noen store plager sånn sett :)


Får videre oppfølgning via sykehuset pga storebror var på grensen til SGA ved fødsel (liten til termin), så det kjennes godt ut å bli passet på :)

Termindatoen er satt som 26.04.22 - så jeg er spent på om lillebror kommer før/på eller etter Engel sin dag den 21.04 :)


Håper det står fint til med deres små og søte babyer og at dere holder dere friske ❤️

Hurra for fin OUL!<3
 
Da har jeg vært på OUL og det er ingen tvil om at det er gutt. Han viser vel omtrent bare snoppen, mens alt annet er vanskelig å ta måling av :p

han vokser fint som han skal og alt ser helt normalt ut :) har morkaken på fremsiden men har kjent liv/bevegelser i 2-3 uker, og merker godt når han romsterer rundt i magen eller gir meg ett spark her og der.

jeg er 50% sykemeldt da jeg er ganske sliten etter mye sykdom på storebror og meg selv, så kjenner jeg ikke orker stort mye hvis jeg skulle jobbet 100% :)

Heldigvis er svangerskapet fint i seg selv og ikke noen store plager sånn sett :)


Får videre oppfølgning via sykehuset pga storebror var på grensen til SGA ved fødsel (liten til termin), så det kjennes godt ut å bli passet på :)

Termindatoen er satt som 26.04.22 - så jeg er spent på om lillebror kommer før/på eller etter Engel sin dag den 21.04 :)


Håper det står fint til med deres små og søte babyer og at dere holder dere friske ❤️

Veldig morsomt å lese. Herlige bilder og det må føles så fantastisk å gå inn i julen med disse bekreftelsene :smiley-bounce016

Fortsett å poste bilder og oppdateringer, så kan vi også kose oss på dine vegne fremover!
 
Hurra for fin UL!
 
Da har jeg vært på OUL og det er ingen tvil om at det er gutt. Han viser vel omtrent bare snoppen, mens alt annet er vanskelig å ta måling av :p

han vokser fint som han skal og alt ser helt normalt ut :) har morkaken på fremsiden men har kjent liv/bevegelser i 2-3 uker, og merker godt når han romsterer rundt i magen eller gir meg ett spark her og der.

jeg er 50% sykemeldt da jeg er ganske sliten etter mye sykdom på storebror og meg selv, så kjenner jeg ikke orker stort mye hvis jeg skulle jobbet 100% :)

Heldigvis er svangerskapet fint i seg selv og ikke noen store plager sånn sett :)


Får videre oppfølgning via sykehuset pga storebror var på grensen til SGA ved fødsel (liten til termin), så det kjennes godt ut å bli passet på :)

Termindatoen er satt som 26.04.22 - så jeg er spent på om lillebror kommer før/på eller etter Engel sin dag den 21.04 :)


Håper det står fint til med deres små og søte babyer og at dere holder dere friske ❤️

Lykken er en vellykket OUL :Heartred ønsker dere lykke til videre og gleder meg til videre oppdateringer :love7
 
Jeeeij for vel overstått OUL:cool05:dance011:dance008:gen014:love017:Heartblue
 
Lillegutt vokser fint og er litt sjenert av seg på skjermen :angelic: 21+4 og tiden går både fort og sent på samme tid…
 

Vedlegg

  • AEA1910A-EBD8-4E39-B5D3-DEA90B27B0B1.jpeg
    AEA1910A-EBD8-4E39-B5D3-DEA90B27B0B1.jpeg
    43,8 KB · Visninger: 72
Lenge siden sist oppdatering nå, men vi har det fortsatt bra - selv om vi har hatt litt av hvert siden sist! :p

vi reiste til Sverige i julen, for å feire jul med svigers og komme oss litt bort. Tenkte at dette var siste mulighet på en stund, da jeg ikke har kjempelyst å reise med en toddler og baby :p
Vi tok fly bort og tilbake, tok alle forhåndsregler med munnbind og avstand osv, men ett par dager etter hjemreise begynte samboer å bli syk :p første dag med feber fikk han negativ hurtigtest, så tenkte han å bare ta en på morgenen før jobb på nyttårsaften - og BÆM - 2 streker lyste opp :hilarious: godt nyttår - med korona :dead: vi prøvde å leve litt separert fra samboer, men vi tenkte også at det vil nesten vær umulig når vi har en 3 åring i hus, så det var forventet at vi også ville få korona. Samboer hadde feber, verk i kroppen, hodepine og lett forkjøla. Jeg testet meg søndag 2.januar på morgenen, da var den negativ, men i løpet av kvelden/natten begynte jeg å bli mer tett i nesen (føler meg alltid tett i nesen som gravid), og jeg følte jeg hadde litt smågrums i halsen. Så testet igjen morgenen etter og BÆÆÆM - 2 streker lyste mot meg :hungry: nesten spennende da, jeg fikk jo litt flashback fra tidlig svangerskap :hilarious: korona oppførte seg bra mot meg, det holdt seg til smågrums i hals og tett nese - og i dag slapp jeg endelig ut av isolasjon :woot: fortsatt tett i nesa da, men det forblir jeg vel resten av svangerskapet uansett:hungry:
Pjokken på 3 år har absolutt ingen symptomer og fikk negative hurtigtester - men vi bestilte PcR- test for sikkerhetsskyld. Vi regnet jo med at han også ville få det med tanke på at vi tross alt sov sammen :) og samme kveld fikk vi svar om at han også var positiv for korona :wtf: så hele familien har vært i karantene/isolasjon i slutten av forrige år og hele dette året :hungover::hilarious:

lillebror i magen har det etter forholdene bra (kjenner masse bevegelse) men jeg gikk glipp av vekstestimering i uke 24 pga isolasjon:yuck: så skal dit 17.januar i stedet.
Håper uansett på en titt til uka - privat - for å se om hvordan det går :)

ellers håper jeg dere har hatt en fin avslutning på 2021 og en bedre start på 2022 med de små nøstene deres :love7
 
Lenge siden sist oppdatering nå, men vi har det fortsatt bra - selv om vi har hatt litt av hvert siden sist! :p

vi reiste til Sverige i julen, for å feire jul med svigers og komme oss litt bort. Tenkte at dette var siste mulighet på en stund, da jeg ikke har kjempelyst å reise med en toddler og baby :p
Vi tok fly bort og tilbake, tok alle forhåndsregler med munnbind og avstand osv, men ett par dager etter hjemreise begynte samboer å bli syk :p første dag med feber fikk han negativ hurtigtest, så tenkte han å bare ta en på morgenen før jobb på nyttårsaften - og BÆM - 2 streker lyste opp :hilarious: godt nyttår - med korona :dead: vi prøvde å leve litt separert fra samboer, men vi tenkte også at det vil nesten vær umulig når vi har en 3 åring i hus, så det var forventet at vi også ville få korona. Samboer hadde feber, verk i kroppen, hodepine og lett forkjøla. Jeg testet meg søndag 2.januar på morgenen, da var den negativ, men i løpet av kvelden/natten begynte jeg å bli mer tett i nesen (føler meg alltid tett i nesen som gravid), og jeg følte jeg hadde litt smågrums i halsen. Så testet igjen morgenen etter og BÆÆÆM - 2 streker lyste mot meg :hungry: nesten spennende da, jeg fikk jo litt flashback fra tidlig svangerskap :hilarious: korona oppførte seg bra mot meg, det holdt seg til smågrums i hals og tett nese - og i dag slapp jeg endelig ut av isolasjon :woot: fortsatt tett i nesa da, men det forblir jeg vel resten av svangerskapet uansett:hungry:
Pjokken på 3 år har absolutt ingen symptomer og fikk negative hurtigtester - men vi bestilte PcR- test for sikkerhetsskyld. Vi regnet jo med at han også ville få det med tanke på at vi tross alt sov sammen :) og samme kveld fikk vi svar om at han også var positiv for korona :wtf: så hele familien har vært i karantene/isolasjon i slutten av forrige år og hele dette året :hungover::hilarious:

lillebror i magen har det etter forholdene bra (kjenner masse bevegelse) men jeg gikk glipp av vekstestimering i uke 24 pga isolasjon:yuck: så skal dit 17.januar i stedet.
Håper uansett på en titt til uka - privat - for å se om hvordan det går :)

ellers håper jeg dere har hatt en fin avslutning på 2021 og en bedre start på 2022 med de små nøstene deres :love7

Godt korona har vært snill mot dere. Godt nytt år ❤️
 
Liten update:

Som dere vet så startet jo 2022 med korona :p 3 uker etterpå fikk vi en annen luftveisinfeksjon (verre enn korona syntes jeg) og så fikk 3åringen ørebetennelse og har nå vært gjennom 5 dager med penicillin. Så 2022 fortsetter å by på like mye sykdom som 2021 gjorde :banghead: Det gjorde at jeg rett og slett brøt sammen på mandag og ble 100% sykemeldt. Nå sa kropp og hodet stopp (selv om jeg bare jobbet 40%), men med så mange dager med sykdom på enten meg eller 3 åringen, lite søvn, lav blodprosent og jern, samt lavt på d-vitamin, sliten og lei - så måtte jeg innrømme at 100% sykemeldt var det eneste rette. Jeg gråt meg gjennom mandagen, for det å skrive ørten meldinger til PT-kundene mine gjorde så ubeskrivelig vondt, men nå i etterkant var valget helt riktig og nå kan jeg endelig prøve å hente meg selv inn igjen og forhåpentligvis ikke være dø før fødsel:angelic:
I morgen er jeg 30 uker på vei med lillebror og nå er det full guffe i magen. Masse bevegelse døgnet rundt:angelic: jeg tok med meg moren min på 3D ultralyd i dag, og vi fikk se de søte bollekinnene til lillebror som ligner veldig på storebroren sin :rolleyes::love7

jeg har handlet inn mye brukt av det jeg trengte, men stuet alt inn i boden vår. Er på en måte ikke helt klar for å bygge sengen eller vaske klær, for har fremdeles mange uker igjen. Nesten som at jeg ikke helt skjønner at dette ser ut til å ende med en baby denne gangen! Vi prøver også å forberede en uinteressant storebror om at det kommer en baby, men han bryr seg heller om alle bilene som kjører utfor eller at bossbilen henter bæsjebleiene :p veldig spent på overgangen fra 1 til 2!


Håper det står bra til med dere og at dere nyter deres søte babyer :love7:Heartbigred
 

Vedlegg

  • 19D03462-B21D-421A-BC10-04610AC20736.jpeg
    19D03462-B21D-421A-BC10-04610AC20736.jpeg
    69,9 KB · Visninger: 57
Liten update:

Som dere vet så startet jo 2022 med korona :p 3 uker etterpå fikk vi en annen luftveisinfeksjon (verre enn korona syntes jeg) og så fikk 3åringen ørebetennelse og har nå vært gjennom 5 dager med penicillin. Så 2022 fortsetter å by på like mye sykdom som 2021 gjorde :banghead: Det gjorde at jeg rett og slett brøt sammen på mandag og ble 100% sykemeldt. Nå sa kropp og hodet stopp (selv om jeg bare jobbet 40%), men med så mange dager med sykdom på enten meg eller 3 åringen, lite søvn, lav blodprosent og jern, samt lavt på d-vitamin, sliten og lei - så måtte jeg innrømme at 100% sykemeldt var det eneste rette. Jeg gråt meg gjennom mandagen, for det å skrive ørten meldinger til PT-kundene mine gjorde så ubeskrivelig vondt, men nå i etterkant var valget helt riktig og nå kan jeg endelig prøve å hente meg selv inn igjen og forhåpentligvis ikke være dø før fødsel:angelic:
I morgen er jeg 30 uker på vei med lillebror og nå er det full guffe i magen. Masse bevegelse døgnet rundt:angelic: jeg tok med meg moren min på 3D ultralyd i dag, og vi fikk se de søte bollekinnene til lillebror som ligner veldig på storebroren sin :rolleyes::love7

jeg har handlet inn mye brukt av det jeg trengte, men stuet alt inn i boden vår. Er på en måte ikke helt klar for å bygge sengen eller vaske klær, for har fremdeles mange uker igjen. Nesten som at jeg ikke helt skjønner at dette ser ut til å ende med en baby denne gangen! Vi prøver også å forberede en uinteressant storebror om at det kommer en baby, men han bryr seg heller om alle bilene som kjører utfor eller at bossbilen henter bæsjebleiene :p veldig spent på overgangen fra 1 til 2!


Håper det står bra til med dere og at dere nyter deres søte babyer :love7:Heartbigred

Så gått å læs:Heartred:Heartred å storebror blir nok plutseli mer intresert når han får se babyen
 
Åå, se på den nydelige lille :love7 veldig godt å lese oppdateringer fra deg, og så glad for at det ser ut til å gå rett vei denne gangen :Heartred
 
Liten update er på sin plass :angelic:

lillebror i magen er fremdeles navnløs, og nå er terminen bare 3 uker unna :rolleyes: jeg går ut i permisjon på tirsdag, men har vært hjemme de siste 2 mnd med sykemelding og det har gjort meg godt:)
Har vekstestimeringer på sykehuset pga SGA med storebror, men lillebror stortrives i magen og er estimert til å være +9% :) skal tilbake i uke 38 (om en uke), så ser alt fint ut så er det bare å vente på fødsel, men skulle det være noe avvik med for lite næring eller lignende så kan jeg bli satt i gang rundt påske :eek: men tror nok jeg går til termin!

ellers har jeg akkurat begynt å få ting litt mer på plass. Har hatt alt i boden i evigheter, men ettersom en venninne ble litt stresset over at jeg ikke hadde fått på plass babytingene enda, så har jeg endelig fått rompa i gir og begynt å vaske klær og bygge seng og vugge :p til og med begynt å pakke fødebag!

April blir jo en spesiell måned, for det var måneden hvor vi fikk vår værste beskjed ever (att på til på bursdagen min!) og da vi måtte ta senabort, men nå i år skal den bli så mye bedre med at lillebror kommer! :oops: Noen dager tar jeg meg i å tenke at jeg nå skulle hatt ei snart 6mnd gammel baby, men prøver å snu det om til at jeg snart før møte lillebror:angelic:


Håper alt står bra til med dere og deres små søte:love7

neste oppdatering kommer etter fødsel tenker jeg :love7:love7
 
Lykke til i siste innspurt :Heartred
 
Spennende det med navn, plutselig finner man bare det rette:rolleyes: sånn har det iallefall vært her i huset:love7:knegg:
Masse lykke til i den siste innspurt:Heartred
 
Back
Topp