Ukeshandling

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Dere som er flinke og ukeshandler; er det noe dere må fylle på i løpet av uka? Hvor ofte må dere innom butikken da utenom storhandlingen? Og hvordan unngår dere å handle mer enn nødvendig de gangene dere må innom?

Og: Jeg storhandlet i går, og det ble 1350kr. Er det veldig mye? Vi er to voksne og to barn.

Vi havner på ca 1600,- for ukeshandel. Må fylle på med brød, melk, frukt av og til :-)

Vi ukeshandler, bestiller fra kolonial... Nå skal det sies at vi ikke sparer :p så vi kjøper det vi ønsker ;) 7 middager, massefrukt/grønt og mat/tilbehør til 10 marpakker iløpet av uka ;) vi havner alltid på mellom 1500-2200 et sted ;) handler ingenting i butikken utenom :) veldig fornøyde med det...

Vi ukehandler, og fyller i tillegg opp med frukt, salat og brød en gang i uka (og feks fersk sjømat iblant). Vi handler for ca. 1300-1600 i uka:)

Vi er 3 barn og 2 voksene og det blir som regel 1.400 +/-
Fyller opp med melk, brød og grønt i løpet av uken, en 2-4 ganger
Pleier ikke få med meg annet enn det jeg må ha ved små innkjøp

Ukeshandler hver mandag. Havnet på 500kr denne uken, neste uke kan det godt bli 1200kr. Spørs helt hva menyen er, men synes over 1000kr/uka i snitt er mye.

Baker brød selv, så trenger aldri å fylle opp med det. Melk drikker vi ikke, bruker det kun i matlagning. Frukt holder seg i en uke, synes jeg.

Må sjeldent fylle opp med noen ting. Kan hende jeg har glemt en ting da :)

Hater å handle :p så her handler jeg for ca. to uker når jeg først handler :) blir rundt 1200-1500kr, å da tenker jeg ikke på å spare. Kjøper det jeg vil :) (En sjelden gang må jeg innom å kjøpe noen som er glemt). Vi er foreløpig bare to ;)

Det er ekstremt sjeldent jeg må handle noe utenom ukeshandlingen. Da er det snakk om at planene for uken er endret, f.eks. at vi bestemmer oss plutselig for å dra på hyttetur, får uventet besøk over flere dager osv.. Ting som gjør at menyen må endres. Eller for et par uker siden måtte jeg ekstra innom butikken etter at gutten min hadde mistet en hel pose ris i en bøtte vann, men det var jo også en temmelig uventet hendelse. :p De 2-3 første ukene jeg ukeshandlet så glemte jeg av en del, og feilberegnet noe, men så gikk det seg til når jeg ble vant til det. :) Jeg skriver meny og handleliste to dager før jeg skal handle, da har jeg god tid til å komme på om noe er glemt.

Alle butikkene her har minst en type melk som er holdbar over en uke, oftest 10-11 dager. Jeg sjekker holdbarheten, og veksler mellom tine og q-melk etter hva som holder lengst. Det har aldri vært noe problem. Bananer har vi bare de 3-4 første dagene etter handling, men da får vi bare spise annen frukt de andre dagene. Alt annet av frukt og grønt holder seg hos oss, har ikke noe behov for å handle det utenom. Brød fryser jeg ned uansett om jeg baker selv eller kjøper ferdig.

Handla i går, kom på ca 2000... :rolleyes: men det er med ingredienser til kaker, inkludert allergiting, siden lillebror har melkeallergi. Men dyrt. Vet ikke hvor mye vi sparer på å ukeshandle jeg. Sparer tid da. :p

Her varierer ukeshandlingen fra 400-850 kr. Vi kjøper en del på tilbud som vinnar i frys så da blir det mindre å kjøpe inn :)

Handler aldri utenom ukeshandlingen.
Bruker 600-1000kr, er barn og to voksne.

Ukeshandler en gang i uken, da ligger det som regel mellom 1400 - 1700 kr, dette med alt av mat og husholdningsartikler. Sparer ikke på noe. Prøver å kjøpe inn nok slik at feks melka skal holde en uke, men av og til gjør den ikke det, og da må jeg innom å kjøpe mer melk. Vi er fire i familien.

Oftest rundt 700 kr. Fyller på med frukt, grønt, melk og brød om det trengs :)

Her varierer ukeshandlingen fra 400-850 kr. Vi kjøper en del på tilbud som vinnar i frys så da blir det mindre å kjøpe inn :)
Åh, så flink du er! Det var lite! :)

Det er ekstremt sjeldent jeg må handle noe utenom ukeshandlingen. Da er det snakk om at planene for uken er endret, f.eks. at vi bestemmer oss plutselig for å dra på hyttetur, får uventet besøk over flere dager osv.. Ting som gjør at menyen må endres. Eller for et par uker siden måtte jeg ekstra innom butikken etter at gutten min hadde mistet en hel pose ris i en bøtte vann, men det var jo også en temmelig uventet hendelse. :p De 2-3 første ukene jeg ukeshandlet så glemte jeg av en del, og feilberegnet noe, men så gikk det seg til når jeg ble vant til det. :) Jeg skriver meny og handleliste to dager før jeg skal handle, da har jeg god tid til å komme på om noe er glemt.

Alle butikkene her har minst en type melk som er holdbar over en uke, oftest 10-11 dager. Jeg sjekker holdbarheten, og veksler mellom tine og q-melk etter hva som holder lengst. Det har aldri vært noe problem. Bananer har vi bare de 3-4 første dagene etter handling, men da får vi bare spise annen frukt de andre dagene. Alt annet av frukt og grønt holder seg hos oss, har ikke noe behov for å handle det utenom. Brød fryser jeg ned uansett om jeg baker selv eller kjøper ferdig.
Det er akkurat så på stell jeg vil ha det! :) Jeg skal begynne å lage ukesmenyen og handlelista et par dager før, det var et godt tips! Og så håper jeg at jeg finner ut av det i løpet av noen uker, jeg også! :)

Som regel føles det meste vi kjøper melk, barnemat og stelleprodukter..
Ja, her er det mye bleier, tørre engangskluter og barnemat som tar opp mye av budsjettet
Det hjelper nå som største har sluttet med bleier og minste spiser mye vanlig mat, men fortsatt er det en del. Og melk for en hundrelapp i uka. Puh!

Ja, her er det mye bleier, tørre engangskluter og barnemat som tar opp mye av budsjettet
Det hjelper nå som største har sluttet med bleier og minste spiser mye vanlig mat, men fortsatt er det en del. Og melk for en hundrelapp i uka. Puh!
Ja hjelper på når de spiser samme mat som oss. Gjør der stort sett men ikke alltid mat vi kan dele. Men kjøper litt nestle barnemat og den er jo dyr

Back
Topp