Ukeshandling

Nei vi ligger på rundt det, 4 vi også:) varierer jo litt om man må kjøpe ting man ikke kjøper hver gang, tørrvarer som bakepulver, dopapir, mel, såpe ol... Og andre ganger blir ser mye mindre.

Havner i snitt på 900-1100 her.
Noen ganger har vi matkasse, andre ganger planlegger vi og handler inn.
Fryser ned rester og vi er bare to voksne og en baby ;)
Er i butikken hver jævla dag for jeg holder på å kjede meg hjel o permisjonen :P

Så utrolig bra! Det må jo være dette som er målet for meg!

Jeg forstår ikke hvordan vi kunne handle hverdag før. Vi sparer så mye tid. Bestille alle matvarene på nette å få det levert hjem

Vi har kutter ut alt unødvendig, og velger gjerne billige alternativer. Fx har vi byttet ut unckle bens (?) med first price ris, kuttet ut brus (mannen drikker mengder! Og det er dyrt!), ingen godteri+++

Hver søndag lager vi middagsliste og putter ting i handlekurven. Jeg tror også vi sparer på å ikke handle fysisk i butikk, blir ikke frista til å hive unødvendig ting i kurven...

Havner i snitt på 900-1100 her.
Noen ganger har vi matkasse, andre ganger planlegger vi og handler inn.
Fryser ned rester og vi er bare to voksne og en baby ;)
Er i butikken hver jævla dag for jeg holder på å kjede meg hjel o permisjonen :P
Haha, det er det jeg har gjort og. På shopping på kiwi, liksom. :p

Jeg forstår ikke hvordan vi kunne handle hverdag før. Vi sparer så mye tid. Bestille alle matvarene på nette å få det levert hjem

Vi har kutter ut alt unødvendig, og velger gjerne billige alternativer. Fx har vi byttet ut unckle bens (?) med first price ris, kuttet ut brus (mannen drikker mengder! Og det er dyrt!), ingen godteri+++

Hver søndag lager vi middagsliste og putter ting i handlekurven. Jeg tror også vi sparer på å ikke handle fysisk i butikk, blir ikke frista til å hive unødvendig ting i kurven...
Kan tenke meg at det er bra! Vet ikke om nettbutikker som leverer her jeg bor, så jeg må fortsatt fysisk på butikken, men det er lov å drømme! :)

Her handler vi to ganger i uken, men en dag med hovedhandling. Mest frukt og brød den andre dagen. Ligger vel på 1500 i uken ca. Da kjøper vi en del annet utenom mat også da.

Vi ukeshandler hver uke, jeg lager middagsplan for en uke av gangen å handler hver torsdag så alt er friskt å fylt opp til helgen. Vi handler for mellom 2000-2400kr hver uke da er alt av bleier å såpeartikkler INK. Vi handler så å si aldri utenom denne ukeshandelen da jeg bruker god tid på handleliste. Det er så enkelt i hverdagen å ha middagsplan klar, sparer så mye tid på det. Vi bruker mye fersk frukt å grønt samt fisk å har varierte menyer hver uke. Vi er 2 voksne å 3 barn. Vi har 3 bleiebarn så går endel der.

Vi ukeshandler, bestiller fra kolonial... Nå skal det sies at vi ikke sparer :p så vi kjøper det vi ønsker ;) 7 middager, massefrukt/grønt og mat/tilbehør til 10 marpakker iløpet av uka ;) vi havner alltid på mellom 1500-2200 et sted ;) handler ingenting i butikken utenom :) veldig fornøyde med det...
Jeg er også kolonial-frelst! :D

Vi har heller ikke hatt noe budsjett og handlet det vi vil, men etter vi begynte å handle på nett ble det lettere å holde styr syns jeg. Handler en gang i uken og ingenting utenom. Blir mindre godteri og mer frukt :-) jeg er så dårlig på å gå forbi godteriet på vei til kassa :O

Fyller eventuelt opp med frukt og grønnsaker én gang i uka. Kjøper for. Eks 3 brød og fryser halve brød. Da har vi alltid ferskt brød :) Veldig deilig å bli ferdig med all handling på en dag. Synes ikke 1350 hørtes mye ut. Pleier å handle for 1200-1500 per uke, avhengig av hva vi trenger :)

Jeg er også kolonial-frelst! :D

Vi har heller ikke hatt noe budsjett og handlet det vi vil, men etter vi begynte å handle på nett ble det lettere å holde styr syns jeg. Handler en gang i uken og ingenting utenom. Blir mindre godteri og mer frukt :-) jeg er så dårlig på å gå forbi godteriet på vei til kassa :O

Sliter med det selv :p lettere å holde seg unna den kategorien hos kolonial :) ser at de nå skal begynne å ta med seg pant også :p helt genialt ;)

Om jeg vet det er fem dager til jeg trenger ting som sopp og sånne veldig ferskvarer, fyller jeg på med det

Vi har begynnt å handle inn for mnd. Så handler vi brød og fryser ned så vi må bare inn i butikk for å kjøpe melk og egg barnemat:)

Handler for alt mellom 500-1200kr uka. Kommer jo an på hva vi skal ha. Kan evt måtte fylle opp igjen med melk, brød og frukt.. (2voksne og 1barn)

Last edited:
Vi har begynnt å handle inn for mnd. Så handler vi brød og fryser ned så vi må bare inn i butikk for å kjøpe melk og egg barnemat:)
Oj, så flinke dere er! Det blir nok litt vel avansert for meg foreløpig... :p

Oioi! Så flinke! Tror ikke vi har stort nok kjøleskap og fryser til å handle så sjeldent :o

Vi handler for uken, skriver da liste og prøver å holde oss til den. De to-tre siste dagene er kjøleskapet litt trist synes jeg :p
Vi handlet for 1500-2000 i uken og ligger på 10.000 i måneden i mat og husholdningsutgifter :)

Fyller på med melk og frukt 1 gang i uka

Back
Topp