UKE 14

En tråd i 'September 2012' startet av lennypenny, 30 Mar 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. lennypenny Forumet er livet September 2012 VIP

Ingen skravletråd ennå?
    Sover dere alle sammen? Hehe

Vi har gått en lang tur i skogen og ned til kraftverket. Gøy for barna. Ellers stille og rolig.
    Begynt å legge de kl 20, og i dag sov de til 7 og 7.30! Håper det fortsetter. Ellers har det vært 05.20-6.00 hver dag :-(

2. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Da håper jeg å de fortsetter å sove sånn :D deilig! Moro med skog også :)

Jeg har ikke vært noe spesielt innpå her idag :p bare slappa av før jeg dro ut å handla tidligere idag :) kjøpt inn litt til påskeeggene.. men skal kjøpe resten imårra, siden ungene er i bhgen til og med imårra :)

Liana forta seg istad og sa hun måtte på do :D "jeg må på doooo! Jeg har litt vondt i bagen (magen)"..så da gikk vi inn og etter å ha brukt litt tid på å kle av seg, så satt hun på do.. og jeg skjønte hun måtte bæsje siden hun klaga på magen :p så jeg fristet hun med klistremerke om hun bæsja på do! For hun ville gå av og ta på bleie rett før det kom :p hehe.. og da bæsja hun på do for første gang :D :D :D og sååå stolt! I helga så sa hun ifra et par ganger at hun måtte tisse på do :) så det går fremover her :D

3. lennypenny Forumet er livet September 2012 VIP

Sååå flink hun er !!! Moro når de viser skikkelig interesse :-D :-D kanskje hun snart slutter med bleie? :)
    Da jeg var i Norge forrige helg, så tissa og bæsja M på do også for første gang. Men aldri skjedd når jeg har vært her, så haar aldri sett det :-(
    Tenkte å gå skikkelig inn for det nå ila et par mnd :-D bleiefri satser vi på ila sommeren :)

4. Marian87 September 2012 September 2012 Junilykke 2020 ♡ Aprillykke 2016

Hahaha, jeg skulle til å si at "jammen Lene det er jo ikke ny uke enda, er jo bare søndag!" men så kom jeg på nå at det er mandag idag :oops: :p

Vi har hatt søndag idag vi, siden alle har hatt fri ilag :p ;)

Mannen har rydda i garasjen og kjørt søppel, og jeg og Hermine har lekt ute og bakt brownie cookies :)

5. Marian87 September 2012 September 2012 Junilykke 2020 ♡ Aprillykke 2016

Så morro at hun viser interesse for doen :) bra start det :D

6. lennypenny Forumet er livet September 2012 VIP

Hehe! Nesten så jeg trodde det selv i det jeg skrev :-D

Så kos med fri. Har dere hatt en fin dag? :)

7. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Ja det er kjempe moro :D det har lissom vært pga bæsjing jeg ikke har latt hun gå uten bleie.. for hun har latt være å si ifra fordi hun ikke har ville gjort det på do :p men om hun gjentar det jevnt utover nå, så må jeg prøve litt uten bleie :D

Flink Mina er å da! Selvom du ikke har fått sett det :p det kommer seg nå for resten av gruppa her haha.. jeg vil også prøve å være ferdig med bleie om dagen iløpet av sommeren med Liana :) men nå så tar vi det i hennes tempo.

• Liker Liker x 1
  8. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Mmmmm brownie cookies:rolleyes: sånne myke? :) det er så godt, men har bare laget lyse selv :p

9. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Ja veldig gøy :D hun har jo tisset en stund på potte da.. gjort det ved bleieskift å sånt :) men hun har ikke turt å bæsje noen annen plass enn bleia :p så håper hun har lært nå at det gjør ikke noe å bæsje i do haha

10. lennypenny Forumet er livet September 2012 VIP

God dag.
    Fikk sove til 10 i dag. Så deilig. Ungene sov til 7 :-D

K tok de med ut et par timer, og jeg fikk sortert alle klær i skapene, støvsugd, og skiftet på senger. Maskinen er i gang og fikk luftet hele huset. Deilig med vår :-D

Nå er det snart lunsj med kylling et eller annet. Vet ikke hva han lager :)

Mina ser på frost og storkoser seg ♡
    Alt fint med dere? :)

11. Marian87 September 2012 September 2012 Junilykke 2020 ♡ Aprillykke 2016

Ja, de ble myke og seige :rolleyes: utrolig lette å lage sammen med barn ;)

Jeg droppa nøtter da!

ImageUploadedByBV Forum1427798882.505967.jpg

Ble mange også :D

ImageUploadedByBV Forum1427798902.020290.jpg

• Liker Liker x 3
  12. Marian87 September 2012 September 2012 Junilykke 2020 ♡ Aprillykke 2016

Hermine er inne i en fase hvor hun NEKTER å gå på do :eek: Sier ikke fra før det neeeesten er for seint så trusa blir bittelitt våt og HYYYYLER dersom jeg skal ha henne på do før utetid/soving etc :confused: Men om hun får gå alene på badet og ordne seg selv på potta OG tørke seg selv er det helt greit :eek: :p

Trassalderen anyone? :p

13. lennypenny Forumet er livet September 2012 VIP

Her var det stille for tiden :-(
    Wael og jeg har vært på butikken nå.
    Vært ute å gått i skogen :-D snart gåtur :) dere skal da,

14. sukkersnusk Fanget i babybobla:-) VIP

Kanskje folk har tatt påske :D Vi skal på shopping på Storlien i morgen, satser på en fin tur :)

15. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Deilig når man får energi til å gjøre mye :D hjelper å sove lenge hehe.. har fått skiftet på sengene jeg å, og støvsugd hvertfall :) gadd ikke å brette klær :p

Alt fint her :) litt trøtt bare. Leoh har sutra i søvne gjennom natta! Men ikke våknet selv da :p

• Liker Liker x 1
  16. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Mmmm myke cookies er det beste :D disse må jeg prøve å lage.. men da må jeg ha biter av mørk sjokolade i også :) også har jeg lyst til å lage lyse med nutella eller nugatti inni :p disse er også kjempe fine å fryse ned :)

17. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

haha høres ut som Liana :p skal gjøre absolutt ALT selv!! Så tålmodigheten blir virkelig satt på prøve nå for tiden..

18. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Ikke gjort så fryktelig mye idag..har nyta siste alenedag før påske :p haha.. imårra er jeg alene med ungene! Vet ikke når sambo er ferdig på jobb.. så da skal vi dyppe egg i konditorfarger tenkte jeg :) mulig bake noe å, for vi får besøk på torsdag :) ellers har jeg handler inn siste rest til påskeeggene til ungene idag.

Nå skal jeg slappe litt av før jeg legger meg :)

• Liker Liker x 2
  19. Marian87 September 2012 September 2012 Junilykke 2020 ♡ Aprillykke 2016

Jeg synes de var gode uten ekstra sjokolade inni og med et dryss havsalt. Ble ikke så veldig mektige da ;) Men de må ikke stekes for lenge, da blir de sprø :p

20. Marian87 September 2012 September 2012 Junilykke 2020 ♡ Aprillykke 2016

Lar henne bare gjøre selv når hun kan og vi har tid. Er litt morro å se at hun faktisk kan tørke seg selv, kle på seg og vaske hendene. :)

Men da det ble stille på badet gikk mannen inn for å se og da holdt hun på å skulle tømme potta si selv :eek: :p Da måtte vi si at DET får bare mamma og pappa gjøre :p

Del denne siden