Tror dessverre jeg var så "heldig" at jeg fikk æren av å møte omtalte jm på barsel.
Mitt opphold var midt under korona, så jeg var alene og hadde enerom på barselavdelingen. Oppførselen til vedkommende var langt under det en kan forvente av pleiepersonalet. Jeg opplevde vedkommende som "truende" og lite omsorgsfull.
Jeg hadde hatt KS for 6 timer siden, og hadde fått morfin. Jeg var også helt alene med vedkommende. Av overnevnte grunn valgte jeg å ta lydopptak, slik at jeg kunne bevise hva som faktisk skjedde. I ettertid er jeg svært glad for at jeg gjorde det. Vedkommende har i senere uttalelse beskrevet meg som mentalt ustabil, faktisk var hun bekymret for psykose. Lite samarbeidsvillig var jeg også... brydde meg ikke om barnet osv- jeg har ikke sett maken til forsøk på karakterdrap tidligere. Ingenting av dette har hun journalført. Dette er uttalelser hun har gitt i etterkant, når hun fikk vite at jeg skulle klage. Det hun har journalført er motstridende og beskriver meg som oppgående og omsorgsfull med barnet... Alt i alt en forferdelig opplevelse! Ledelsen på UNN har beklaget forholdet, men jeg blir å klage henne inn som enkelthelsepersonell til fylkesmannen, da jeg er opptatt av at ingen andre skal oppleve slikt på barsel.