ugrei jm på føden

Status
Stengt for ytterligere svar.
ikke særlig lite pågang der nå nei.. nybakte mødre lå på dobbeltrom! IKKE greit! traff heksa igjen, men heldigvis ikke under fødsel! Jm snakket til meg på en veldig nedlatende måte, hun hadde ingen empati og var en streng type som ikke smiler eller viser noe som helst ømhet. Man kan vel ikke bli mindre sårbar i en slik situasjon, hvertfall ikke som førstegangsfødende..? !
Hjelpe meg, Det var voldsomt. Det var mye folk! Ja, en del kulturer er mer tilkneppet og alvorlige ja. Godt du slapp ha henne som jm.
 
Last edited by a moderator:
blir vel igangsatt etter 14 dager, men om man vil og krever det, kan man settes igang etter 7 dager over termin.
Nja, tror ikke det stemmer helt. Tigerbaby hadde jo ønsket lenge om igangsettelse uten å få det.
 
ikke særlig lite pågang der nå nei.. nybakte mødre lå på dobbeltrom! IKKE greit! traff heksa igjen, men heldigvis ikke under fødsel! Jm snakket til meg på en veldig nedlatende måte, hun hadde ingen empati og var en streng type som ikke smiler eller viser noe som helst ømhet. Man kan vel ikke bli mindre sårbar i en slik situasjon, hvertfall ikke som førstegangsfødende..? Det skal sies at hun er muligens fra et østblokkland/ russland el noe slikt, så kanskje kulturen der er annerledes, men den passer absolutt ikke inn på en føde/barsel avdeling!
Tror jeg vet akkurat hvem du snakker om, er nok samme jm som kom på vakt da jeg hadde født og ventet på å få dra til barselhotellet.
(vil ikke legge ut navnet hennes).

Redigert bort detaljer pga fordi en ikke skal kunne kjenne igjen navn på helsepersonell.

Hotellet har en etasje som er for barsel, men det har vært mye folk innom både føde og barsel helt siden midten av oktober værtfall. Men akkurat den dagen jeg fødte var det kun jeg og ei annen som fødte på dagvakta værtfall. Så sånn sett var det grei dag jeg fødte, og jeg fikk 2 dager (eller knappe 48 timer) på barselhotellet før de stengte den for helgen (gudene forstå hvorfor).
 
Last edited by a moderator:
Tror jo at det er flere der på natten enn bare henne. UNN tromsø er jo en stor fødeavdeling. Så må jo være flere enn henne på jobb...
de jobber tredelt turnus der, i tillegg til at de rullerer med å jobbe på føden, barsel og barselhotellet, så man kan være heldig å ikke møte på samme udugelige mennesket, evt skikkelig uheldig å møte på personen når du kommer inn på føden, så etter etpar dager på barsel, så på hotellet om du skulle dra innom der før hjemreise :banghead::eek::nailbiting::nailbiting::joyful::joyful::joyful::joyful:
 
Tror jeg vet akkurat hvem du snakker om, er nok samme jm som kom på vakt da jeg hadde født og ventet på å få dra til barselhotellet.

Hotellet har en etasje som er for barsel, men det har vært mye folk innom både føde og barsel helt siden midten av oktober værtfall. Men akkurat den dagen jeg fødte var det kun jeg og ei annen som fødte på dagvakta værtfall. Så sånn sett var det grei dag jeg fødte, og jeg fikk 2 dager (eller knappe 48 timer) på barselhotellet før de stengte den for helgen (gudene forstå hvorfor).
Ooh yes, flere som misliker henne.. nesten litt synd i henne. Jeg holdt på å tygge av henne hodet da hun ikke ville høre på meg under ctg..
jeg å, men de hadde ikke ledig før to dager før termin :shifty:
Jeg er 42+2 Nå.. ble først tilbudt igangsettelse 41+4, startet 41+5 fordi jeg ville vente på mannen, ble jo forespeilet at det kunne gå så fort og gæli :hungover: Da hadde jeg masa masse allerede.
 
Last edited by a moderator:
de jobber tredelt turnus der, i tillegg til at de rullerer med å jobbe på føden, barsel og barselhotellet, så man kan være heldig å ikke møte på samme udugelige mennesket, evt skikkelig uheldig å møte på personen når du kommer inn på føden, så etter etpar dager på barsel, så på hotellet om du skulle dra innom der før hjemreise :banghead::eek::nailbiting::nailbiting::joyful::joyful::joyful::joyful:

Ja var ganske mange der, å kun få man faktisk rakk å bli kjent med. Jeg fikk jo i tillegg en haug folk på nyfødt intensiven å forholde meg til, så gikk litt i surr hvem som jobbet hvor å hvem som var hvor. pluss hode mitt hang jo ikke helt på plass, spesielt de første dagene. La heller ikke merke til andre pasienter og slikt. Men følte alle kom å dro å jeg ble liggende igjen som en krøpling. lå vell på barsel i 5 dager før jeg kunne flytte inn på nyfødt intensiven. Å føltes som en hel måned.
 
Tror dessverre jeg var så "heldig" at jeg fikk æren av å møte omtalte jm på barsel.

Redigert bort detaljer pga skal ikke kunne gjenkjenne helsepersonell.

Mitt opphold var midt under korona, så jeg var alene og hadde enerom på barselavdelingen. Oppførselen til vedkommende var langt under det en kan forvente av pleiepersonalet. Jeg opplevde vedkommende som "truende" og lite omsorgsfull.
Jeg hadde hatt KS for 6 timer siden, og hadde fått morfin. Jeg var også helt alene med vedkommende. Av overnevnte grunn valgte jeg å ta lydopptak, slik at jeg kunne bevise hva som faktisk skjedde. I ettertid er jeg svært glad for at jeg gjorde det. Vedkommende har i senere uttalelse beskrevet meg som mentalt ustabil, faktisk var hun bekymret for psykose. Lite samarbeidsvillig var jeg også... brydde meg ikke om barnet osv- jeg har ikke sett maken til forsøk på karakterdrap tidligere. Ingenting av dette har hun journalført. Dette er uttalelser hun har gitt i etterkant, når hun fikk vite at jeg skulle klage. Det hun har journalført er motstridende og beskriver meg som oppgående og omsorgsfull med barnet... Alt i alt en forferdelig opplevelse! Ledelsen på UNN har beklaget forholdet, men jeg blir å klage henne inn som enkelthelsepersonell til fylkesmannen, da jeg er opptatt av at ingen andre skal oppleve slikt på barsel.
 
Last edited by a moderator:
Tror dessverre jeg var så "heldig" at jeg fikk æren av å møte omtalte jm på barsel.
Mitt opphold var midt under korona, så jeg var alene og hadde enerom på barselavdelingen. Oppførselen til vedkommende var langt under det en kan forvente av pleiepersonalet. Jeg opplevde vedkommende som "truende" og lite omsorgsfull.
Jeg hadde hatt KS for 6 timer siden, og hadde fått morfin. Jeg var også helt alene med vedkommende. Av overnevnte grunn valgte jeg å ta lydopptak, slik at jeg kunne bevise hva som faktisk skjedde. I ettertid er jeg svært glad for at jeg gjorde det. Vedkommende har i senere uttalelse beskrevet meg som mentalt ustabil, faktisk var hun bekymret for psykose. Lite samarbeidsvillig var jeg også... brydde meg ikke om barnet osv- jeg har ikke sett maken til forsøk på karakterdrap tidligere. Ingenting av dette har hun journalført. Dette er uttalelser hun har gitt i etterkant, når hun fikk vite at jeg skulle klage. Det hun har journalført er motstridende og beskriver meg som oppgående og omsorgsfull med barnet... Alt i alt en forferdelig opplevelse! Ledelsen på UNN har beklaget forholdet, men jeg blir å klage henne inn som enkelthelsepersonell til fylkesmannen, da jeg er opptatt av at ingen andre skal oppleve slikt på barsel.

Å herregud! Forferdelig at du skulle oppleve noe sånt.
Og utrolig at du var kvikk nok til å ta lydopptak, det var utrolig driftig.
Jeg skulle nok ha gjort det under to av mine fødsler/opphold på barsel, journalfalsk i ettertid da jeg søkte om pasientskadeerstatning, sårt og vond ekstra belastning etter en fæl opplevelse.

Håper det går bra med deg :Heartred
 
Last edited by a moderator:
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp