Uforklarlig barnløs? Test deg for bakteriell vaginose!

Takk for tips ! Skal ta dette med en gang!
Håper det funker :) Har faktisk lurt på om jeg kan ha det da ting har forandret seg litt "der nede" siste mnd.
 
Jeg testet meg aldri, men vet jeg hadde det pga symptomer. Så jeg tok en antibiotikakur. Fikk såklart sopp etterpå, så etterfulgt av en soppkur. Men det har enda ikke gjort meg gravid her. :bored: Hva gjør man om man har gjentagende BV?
 
Jeg testet meg aldri, men vet jeg hadde det pga symptomer. Så jeg tok en antibiotikakur. Fikk såklart sopp etterpå, så etterfulgt av en soppkur. Men det har enda ikke gjort meg gravid her. :bored: Hva gjør man om man har gjentagende BV?
Ikke relatert til BV, men et tips i prøvingen: gå på lav dose Prednisolon. Jeg gikk på 5mg fra første syklusdag og ble gravid etter 4 års prøving.

Prednisolon er betennelsesdempende, slik at kroppens immunforsvar slapper litt av og ikke støter fra seg et evt. Embryo :)

Lykke til ❤️
 
Ikke relatert til BV, men et tips i prøvingen: gå på lav dose Prednisolon. Jeg gikk på 5mg fra første syklusdag og ble gravid etter 4 års prøving.

Prednisolon er betennelsesdempende, slik at kroppens immunforsvar slapper litt av og ikke støter fra seg et evt. Embryo :)

Lykke til ❤️
Aha, spennende. Men det er reseptbelagt? Jeg har fått henvisning til sykehuset nå og håper på ordentlig utredning.
 
Ikke relatert til BV, men et tips i prøvingen: gå på lav dose Prednisolon. Jeg gikk på 5mg fra første syklusdag og ble gravid etter 4 års prøving.

Prednisolon er betennelsesdempende, slik at kroppens immunforsvar slapper litt av og ikke støter fra seg et evt. Embryo :)

Lykke til ❤️
Fikk du forresten noen bivirkninger av det? Eller noe annet du merket eller måtte være forsikit med?
 
Fikk du forresten noen bivirkninger av det? Eller noe annet du merket eller måtte være forsikit med?
Jeg fikk ingen bivirkninger :) er reseptbelagt ja, eventuelt kan du prøve keto/lavkarbo kosthold som også er betennelsesdempende :)
 
Jeg testet meg aldri, men vet jeg hadde det pga symptomer. Så jeg tok en antibiotikakur. Fikk såklart sopp etterpå, så etterfulgt av en soppkur. Men det har enda ikke gjort meg gravid her. :bored: Hva gjør man om man har gjentagende BV?

Jeg nevnte BV for gyn. Hun sa det var unødvendig å ta antibiotikakur mot det før man endret på noen ting, hvis ikke kom det bare tilbake.
Her var tipsene jeg fikk som jeg måtte prøve før en eventuell antibiotikakur:
  • Ikke vaske med såpe i underlivet. Ikke intimvask heller. All såpe forstyrrer pH-verdien.
  • Uparfymert vaskemiddel til undertøy.
  • Ikke gå med bind hele tiden.
  • Bomullundertøy, unngå syntetiske.
Så måtte man gi det litt tid for å se effekten, hvis ikke kunne jeg få en antibiotikakur:)
 
Jeg nevnte BV for gyn. Hun sa det var unødvendig å ta antibiotikakur mot det før man endret på noen ting, hvis ikke kom det bare tilbake.
Her var tipsene jeg fikk som jeg måtte prøve før en eventuell antibiotikakur:
  • Ikke vaske med såpe i underlivet. Ikke intimvask heller. All såpe forstyrrer pH-verdien.
  • Uparfymert vaskemiddel til undertøy.
  • Ikke gå med bind hele tiden.
  • Bomullundertøy, unngå syntetiske.
Så måtte man gi det litt tid for å se effekten, hvis ikke kunne jeg få en antibiotikakur:)
Jeg bruker ikke såpe der nede, verken intimsåpe eller annen, ei heller bind. Er det noen som bruker bind hele tiden?! Og kun bomullstruser e bra nok! Jeg har likevel merket stor forskjell i lukten etter at jeg tok antibiotikakuren, og det føles "friskere" der nede. Noe var der iallefall, til tross for at alle råd er fulgt! Jeg fikk resept hos en online kvinnelege, tok en tre dagers kur med stikkpiller for ca to mnd siden og alt er fortsatt bra.
 
Heisann!
Denne tråden leste jeg i desember og dro rett til legen og «siterte» nesten innlegget, samt at jeg hadde noen symptomer på BV. men hadde fått mensen samme dag som legetimen, så legen måtte bare ta meg på ordet.
Legen mente jeg ikke burde få noen forhåpninger men jeg fikk resepten på grunn av symptomene og begynte rett etter mensen da. Jeg ble gravid samme syklus som jeg tok antibiotika, og jeg hadde ikke klart å få en eneste positiv g.test før dette. Kan selvfølgelig være tilfeldighet*, men ville bare notere min erfaring. (*Har i tillegg også gått på Letrozol.)
Uansett: lykke til, håper det virker for andre! :happy::Heartred
 
Heisann!
Denne tråden leste jeg i desember og dro rett til legen og «siterte» nesten innlegget, samt at jeg hadde noen symptomer på BV. men hadde fått mensen samme dag som legetimen, så legen måtte bare ta meg på ordet.
Legen mente jeg ikke burde få noen forhåpninger men jeg fikk resepten på grunn av symptomene og begynte rett etter mensen da. Jeg ble gravid samme syklus som jeg tok antibiotika, og jeg hadde ikke klart å få en eneste positiv g.test før dette. Kan selvfølgelig være tilfeldighet*, men ville bare notere min erfaring. (*Har i tillegg også gått på Letrozol.)
Uansett: lykke til, håper det virker for andre! :happy::Heartred

Hvilke type antibiotika var dette?
Så kjekt med solskinnshistorier:shy:
 
Hvilke type antibiotika var dette?
Så kjekt med solskinnshistorier:shy:

Husker ikke helt navnet men: Det var vagitorier (vaginal tablett) og jeg mener at det stod pfizer på pakka (for det navnet legger man jo merke til pga covid), og da sier Google at det var Dalacin vagitorier.
Glad for å kunne spre litt solskinn. :happy:
 
Litt på siden, men må bare si at jeg ble veldig syk etter fødsel av en bakterie som har sammenheng med bakteriell vaginose. Fikk derfor flagyl og ble kvitt infeksjonen. Før dette måtte jeg behandle meg med canesten nesten hver eneste måned, men etterpå har jeg ikke måtte gjøre det en eneste gang! Så hvis man sliter med gjentakende sopp kan det være at det faktisk er bakteriell vaginose som er årsaken :)
 
Hei!

Er det andre som har testet seg for BV, fått antibiotika og blitt gravide?
Jeg mistenker at det kan vere noe sånt som er galt med meg, men ingen lege jeg har vært til er villig til å teste om jeg ikke har symptomer..

Vi har prøvd å bli gravide i 1,5 år, siste halvåret IVF - der jeg ble gravid på første fryseforsøk, men mistet i uke 12.. Fosteret døde i uke 9..
 
Hei!

Er det andre som har testet seg for BV, fått antibiotika og blitt gravide?
Jeg mistenker at det kan vere noe sånt som er galt med meg, men ingen lege jeg har vært til er villig til å teste om jeg ikke har symptomer..

Vi har prøvd å bli gravide i 1,5 år, siste halvåret IVF - der jeg ble gravid på første fryseforsøk, men mistet i uke 12.. Fosteret døde i uke 9..
Hadde samme problemet med legen. Ville ikke teste meg, så jeg sendte inn mensprøve til IVF Serum i Hellas. Det var det endel funn og fikk da resept på antibiotika av dem.
Har blitt gravid 2 ganger etter det, men mistet begge ganger.
 
Hei :) dere som har tatt slik prøve, hvor lenge tok det før dere fikk svar, vurderer å ta en slik prøve nå på UL før uttak ved mitt 6 forsøk nå, bruker gynokologen spekel?
 
Jeg var gjennom antibiotikakur for BV denne syklusen, men sitter her med negativ test så det ser ikke ut som det heller hjalp for min del. Ikke for å være partypooper - men ser ut som dette ikke var en mirakelkur for min del iallefall. Uansett greit å bli kvitt BV da :)
 
Jeg var gjennom antibiotikakur for BV denne syklusen, men sitter her med negativ test så det ser ikke ut som det heller hjalp for min del. Ikke for å være partypooper - men ser ut som dette ikke var en mirakelkur for min del iallefall. Uansett greit å bli kvitt BV da :)
Det var ikke noen mirakelkur for meg heller, da jeg testet det på nyåret, men er veldig glad for tipset og at jeg ikke trenger å bekymre meg for om det kan være grunnen til at jeg ikke blir gravid :happy:
 
Dette er litt interessant syns jeg. For været er liksom litt tabu og spørre om.. flaut kanskje

Kan man om man ha milde bv symptomer?
jeg har egentlig ikke følt at det er noe der, men så leste jeg denne tråden tilfeldig, og kan på en måte si at det har vært aaaanrydning til «tørt/sårt» ved samleie noen ganger. og litt svak vond lukt hvis jeg har hatt tette bukser eller truser en dag. Men ikke noe jeg har følt på egentlig.
men kan set være mild bv?

Spør dere bare fastlegen om test eller henvises dere til gyn?
 
Fikk du svar på dette? Jeg lurer også:shy:
Jeg tok prøven en fredag og fikk svar en torsdag. Jeg hadde da både BV og sopp og fikk kur mot dette.

Jeg mistet første gangen jeg var gravid og mistenkte at det hadde noe med BV å gjøre så jeg tok en test hos legen. Etter å ha gått på kuren ble jeg gravid igjen etter SA
 
Back
Topp