Gressenka_Mymlen_Lilleblomst_15
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Septembergull'17
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ååh nå fikk jeg skikkelig tårer i øynene. Utrolig vond lesning, stakkars gutt.
Ja, alkohol er faktisl noe av det verste innen rusmidler. Såklart heroin slår ut alt, men fosteret kan få heftige skader. Såkalt FAS. Så har du NAS, som er det som er når en misbruker narkotika. Visste du at der feks er mer skadelig for fosteret at mor røyker nikotin enn ruser seg på amfetamin? Så nikotin er ganske skadelig det også.Ååh nå fikk jeg skikkelig tårer i øynene. Utrolig vond lesning, stakkars gutt.
Vi har en adoptert voksen gutt i familien til samboer der moren også drakk under svangerskapet. Han er 25, men har en mental alder på 12. Er vondt å se. Spesielt hjerneskadene alkohol påfører fosterne. Mange som mener at det er verre om mor drikker under svangerskapet enn om hun bruker narkotika.....
Alkohol er skummle greierNå ble jeg enda mer glad for at jeg har kuttet ut alkohol med en gang jeg har oppdaget at jeg er gravid! Alltid visst at alkohol ikke er bra, men har aldri visst noe om konsekvensene...
Skjønner. Var meir urolig dei første ukene, har no slått meg til ro med at småen mest sannsynleg har det bra. Blir nok enno meir trygg etter OUL om 3 dager ogEn får ikke FAS diagnose av at mor drikker en gang og to. Her snakker vi alvorlig misbruk altså! Misforstå meg rett, du skal ikke drikke alkohol i svangerskapet, men for de som gikk på en smell før en visste om graviditeten så er ikke dette utfallet!
Gikk på en smell selv, og vet mange som har gjort det. Her så alt veldig fint ut, og det er sjelden det går galt. Men syns det er bra vi bekymrer oss litt for det, det viser vi har en holdning om at alkohol hører ikke hjemme i et svangerskap!!! Skulle ønske det samme gjaldt med røyk. Sikker på alt ser fint ut. Lykke til på oul jaffal. Så spennende! Vi var på torsdag!!! I himmelenSkjønner. Var meir urolig dei første ukene, har no slått meg til ro med at småen mest sannsynleg har det bra. Blir nok enno meir trygg etter OUL om 3 dager oghåper eg...
TakkGikk på en smell selv, og vet mange som har gjort det. Her så alt veldig fint ut, og det er sjelden det går galt. Men syns det er bra vi bekymrer oss litt for det, det viser vi har en holdning om at alkohol hører ikke hjemme i et svangerskap!!! Skulle ønske det samme gjaldt med røyk. Sikker på alt ser fint ut. Lykke til på oul jaffal. Så spennende! Vi var på torsdag!!! I himmelen
Har også lest om det... Jeg ville aldri gjort, spes siden den lille kroppen ikke har sterke nok organer til å skille det ut.Var i Danmark i sommer og kjøpte et mamma blad.
Der var dei ei som sa hun drakk et rødvins glass om dagen gjennom alle svangerskapa, fordi det skulle være sunt.
Var helt sjokket, trodde at det gikk ann!
Stakkars lille små barna som ikke kan forsvare seg en gang.
Enkelte mener vel at siden mor og barn ikke deler blodomløp helt i starten, er det minst skadelig akkurat i den perioden man gjerne ikke vet om graviditeten ennå.Gikk på en smell selv, og vet mange som har gjort det. Her så alt veldig fint ut, og det er sjelden det går galt. Men syns det er bra vi bekymrer oss litt for det, det viser vi har en holdning om at alkohol hører ikke hjemme i et svangerskap!!! Skulle ønske det samme gjaldt med røyk. Sikker på alt ser fint ut. Lykke til på oul jaffal. Så spennende! Vi var på torsdag!!! I himmelen