Tvillinger

Hvordan går det med tvillingmammaene?
Her går det bra, formen er fortsatt fin.
Var på ultralyd i forrige uke (27+2) og begge jentene hadde det fint der inne.
De er like store fortsatt, og veide ca 1 kg hver :)

Så bra :) blir ikke bedre enn det :D

30+5 her, og må innrømme at det begynner å bli tyngre.. Hofter, bekken og rygg er ikke mine beste venner om dagene for å si det sånn :p
men ungene har det topp, og det hjelper på humøret :) var på ul i går, rett over 1,5 kg hver og hodeleie begge to :)

32 uker idag og det merkes;) nå synes jeg det virkelig begynner å bli tungt! Sover dårlig, vann i kroppen, halsbrann, vond rygg og lite energi!! Vil bli ferdig snart;) ny kontroll hos jordmor i morgen hvor vi skl snakke om fødsel, så legesjekk på fredag. Jentene har det foreløpig bra, selv om hun ene dabber litt av i veksten ift hun andre. I forrige uke ble de målt til ca 1250 på minsten og nesten 1600 gram på størsten. Så blir spennende å se fremover nå!

Huff, godt det ikke er såå lenge igjen nå.. Har dere fått handlet inn det meste nå eller? :)

Mine 2 lå i seteleie nå på sist ultralyd, men det var noe voldsom akrobatikk i magen her i går så har et lite håp om at i alle fall tvilling1 har tatt salto :) Men har vel noen uker igjen før de ikke får snudd seg mer...
Vi har det aller meste på plass, målet mitt var å være mer eller mindre ferdig til uke 30!
Venter fortsatt på den ene vognbagen men den skal visst være rett rundt hjørnet.
Skal også kjøpe lekegrind, en til vippestol og uro med fjernkontroll (kjøpte trekk-opp sist og det er jo helt håpløst!) Må kjøpe litt flere klær men det blir litt enklere når sommertøyet er ute av butikken :)

Gikk for øvrig på vekta i dag - skrekk og gru! Orker snart ikke gjøre det mer ;)

Her går det veldig bra, 31 uker i dag og formen er fortsatt god og jeg har ingen vondter så lenge jeg ikke gjør noe strabasiøst :)
Var på ultralyd på torsdag og jentene vokser jevnt og fint. Tv1 lå i seteleie og tv2 i tverrleie - akkurat det ble jeg ikke så imponert over. Så bruker en del tid på å fundere på dette med setefødsel osv men det er vel fortsatt bittelitt tid igjen å snu seg på...
Hvordan går det med deg da?

Så bra :) godt de vokser som de skal! Må bare krysse fingrene for at de snur seg snart, setefødsel høres ikke så godt ut igrunn ;)

33+4 og her er det opp og ned, kjenner det alt for godt de dagene jeg har gjort litt for mye, men de dagene jeg har klart å ta det med ro er det ikke så galt :) begge ligger i hodeleie og har det fint, så det er godt :D veldig spent på når de kommer, varierer jo så veldig med tvillinger! Gleder oss vedig til å hilse på de små gulla våre <3

har du noen følelse av når dine kommer? :) sikker på mine blir der til de blir dradd ut :p

Har vurdert å begynne å pakke fødebagen faktisk, det er jo ikke godt å vite når de finner det for godt å komme! Livmorhalsen er lang og lukket så ingenting som tyder på fødsel med det første, men man vet jo aldri :)
Har også en følelse av at de ikke kommer ut frivillig, det første barnet vårt kom en uke på overtid...Men jeg driver og tenker på uke 37 som termin jeg da - og så får heller det som går over bli overtid :p
Har du alt klart hjemme nå? Vi har det meste av utstyr i hus, men gjenstår å kjøpe oss en bil med plass til tre bakovervendte bilstoler...

Ja kan jo være lurt igrunn, hadde glemt den litt jeg :p
det er jo bra da, er jo best å ha de på innsia litt til :) bare ikke for lenge hehe. Ja er noe med 37 uker, siden gjennmsnittet er det, men vet jeg kommer til å bli så utålmodig hvis det går over det så prøver å forholde meg til termindatoen.. Evt 10 dager før, siden de sier man blir satt i gang da hvis de ikke er kommet til da.. Er det sånn på ditt sykehus også?

mangler litt enda, men nermer oss mål med å få kjøpt alle tinga :) har ikke stressa for mye med det, heller tatt litt og litt :p skal begynne å vaske kær til helga tenkte jeg, det blir gøy :)
har dere tatt opp alt og sånn, eller er det bare i hus?

det bilkjøpet kan jo bli spennende da ^^ har dere sett på noe enda? Blir vel trangt i de fleste biler med 3 barneseter :p

På mitt sykehus blir man satt i gang etter 38 fullgåtte uker hvis jeg forstod det rett. Da er jeg sikkert mer en fornøyd med graviditeten så jeg ser vel helst at fødselen starter av seg selv litt før den tid :p

Så fort jeg fant ut at vi ventet tvillinger lagde jeg en liste over alt som måtte handles inn, og har kjøpt litt etter hvert. Veldig greit å slippe å stresse rundt og handle utstyr i siste liten når man er stor og sliten :) Og så har det blitt ganske mange penger spart på å kunne finne ting på salg, og vi har fått dratt god nytte av rabatten man får via tvillingforeldreforeningen.

Jeg begynte å vaske klær, sengetøy osv i forrige uke, og bare det å sitte og klippe av prislapper var litt av et prosjekt! Men nå begynner det å nærme seg å komme i mål med klesvaskinga, deilig å få det unnagjort! Vi hadde akkurat pussa opp rommet til tvillingene og skrudd opp en seng og to skap da vi fikk oversvømmelse i den nyoppussede kjelleren vår...så måtte vi stappe alt av møbler fra kjelleren inn på tvillingrommet og nå venter vi fortsatt på at gulvet i kjelleren skal tørke opp så vi kan få lagt nytt gulv og flytta alt ned igjen :( Så ikke alt er pakket ut og klart for å si det sånn!

Vi har vært og sett på litt forskjellige biler, og har bestemt oss for Ford S-Max. Men vi prøver å få oss en brukt for de er jo litt dyre hvis man skal ha helt ny...kan se ut som vi har funnet en nå så krysser fingrene for at alt går i orden :)

Back
Topp