Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei jeg venter også tvillinger i oktober, toeggede da, en av hver
Jeg har termin 14 oktober, så 26+6 i dag formen er igrunn veldig fin enda var mye kvalm i begynnelsen, men det gikk nå over til halsbrann heller du da, hvordan er formen, og når har du termin? Fått stor mage enda? Jeg føler meg ikke så veldig stor, og folk kommenterer stadig at de ikke kan tro det er to inni der
hvor ofte er du på kontroller når de deler så mye?
har ikke lest igjennom alt her, så kan jo hende du allerede har skrevet mye av det jeg spør om, beklager det isåfall hehe
Jeg er gravid med to tvillingjenter! (haha)
Termin november/desember!
hurra gratulerer så mye! Fortell fortell... Hvordan er svangerskapet?
De er vel eneggede tror de, deler samme morkake og har tynn skillevegg. Er i uke 21 nå, begynner allerede å bli ganske tungt. Er sykemeldt for fullt og er kjedelige dager hjemme... Sliter med lavt blodtrykk og har veldig lett for å bli svimmel, kvalm og "besvime-følelse" hver gang jeg er i aktivitet, spesielt når det er varmt. Sover stort sett store deler av dagene, hehe. Var på ultralyd flere ganger før OUL, da bekreftet legen at det kun var en. Begynte da å bli irritert på alle de som påsto at det var fler i magen, ettersom jeg var ganske stor. For jeg "visste" jo at det bare var en, hehe. Men første vi ser på OUL er da to hoder og jeg begynner å gråte og siste jeg husker er at jeg våkner med mange jordmødre og leger rundt meg, samt kaldt vann i panna Litt av et sjokk, men nå er det jo bare dobbel lykke! <3 Har nettopp laget blogg, så kan følge med om du vil det tvillingmammaen.blogg.no
bra med deg? )
Så gøy med flere har dere funnet ut åssen vogn dere skal ha enda eller? Er sååå vanskelig...
Er samme som meg da- eneggede som deler morkake med tynn skillevegg. så rart at de ikke oppdaget at det var to med En gang. Men litt av en historie å fortelle de når de blir større Jeg fikk vite det i uke 7 (tidlig ultralyd for å sjekke at det var liv). Sjokk de første ukene men lykke nå
formen er ok nå- kopierer fra tidligere tråd. Termin 5.oktober, så er 29+4 idag:
Formen var elendig frem til uke 20. Inn og ut av sykehuset med alvorlig svangerskapskvalme. Etter det har jeg hatt to runder med urinveisinfeksjon og nyrebekkenbetennelse som heller ikke var spesielt behagelig.
Jeg går til undersøkelser hver 2 uke på sykehuset - både jordmor og lege. de siste ukene har det vært hyppigere, fordi det har blitt oppdaget forskjell i fostervannmengde og forskjell i vekst på jentene. i tillegg har jeg noe forkortet livmorhals. så akkurat nå følges jeg opp av Rikshospitalet, mot Drammen sykehus til vanlig. Foreløpig har jentene det bra inne i magen, men det vil hele tiden fremover være en vurdering på fostervannsmengde hos hun lille og om hjertet til hun store tåler den økte belastningen av stor tilførsel av næringsrikt blod. det har vært snakket om tapping av fostervann hos hun som har mest, samt å gi lungemodningssprøyte. enn så lenge er det utsatt til torsdag til uken. så får vi se
har til tider vært tøft, men jeg forsøker å tenke på at ved hver dag de får være i magen, jo bedre er det
magen vokser litt nå og da. tror jeg hadde symfysemålet til ei som er gravid med ett barn i uke 40 i uke 22 men etter det har den ikke vokst så mye - heldigvis jeg har noen ekstra kilo å gå på, og hittil har jeg ikke lagt på meg noe. så kan være det som gjør det..
Vi har kjøpt easywalker duo... har easywalker sky fra før og er kjempefornøyd med den så valget ble ikke altfor vanskelig!Så gøy med flere funnet ut åssen vogn dere skal ha enda eller? Er sååå vanskelig...
Oi, så spennende! Jeg skjønner at det er tøft, ja. Men jeg synes alle i dag er så flinke, og ettersom du går så jevnlig til kontroll er jeg sikker på at det går bra!
Går annenhver uke til kontroll jeg også, og hyppigere mot slutten. Rundt 30 som deg, tenker jeg!
Har du vært på 3D UL? Må være utrolig spennende med to i magen! Det gleder jeg meg masse til, bare vente til jeg er litt lenger på veg så de faktisk ser ut som barn og ikke som noen romvesner, hehe.
Hahah, noe sånn må det være med meg og! Legen har ikke notert noe på helsekortet enda faktisk med symfysemålene, håper hun gjør det neste gang. Er spennende å følge med på!
Masse lykke til videre
Vi har kjøpt easywalker duo... har easywalker sky fra før og er kjempefornøyd med den så valget ble ikke altfor vanskelig!
Åja Jeg skal kikke på en sånn vogn i dag faktisk
Hvordan gikk det med vogntitten?