Tvillinger

Endelig snart mamma

Dobbel lykke:)
Oktobermirakler 2013
Hei!

Som nevnt i jubeltråd - så fikk vi vite på UL igår at vi skal ha tvillinger. Det kom som et sjokk, og er fremdeles et lite sjokk:) men vi er selvfølgelige også veldig glade for at det var to herlige hjerter som banket og at alt var normalt.

i tillegg til at det er tvillinger, sa legen at disse lå i samme forstersekk og delte morkake. Jeg har lest litt rundt på nettet, og noen sier at man ikke kan se dette så tidlig. Dette vet jeg ingenting om, så jeg forholder meg til det legen sa i går. Hun viste stolt frem bildene til noen andre leger, da hun sa at hun ikke hadde hatt denne type tvillinger på 1,5 år:)
Men med tanke på at våre to deler alt, så blir det masse oppfølging på sykehuset og jeg forstod det slik at vi blir innkalt allerede om kort tid. Det er visstnok mange risikoer ved et slikt svangerskap.

Det hele er skummelt, og totalt ukjent! Er det noen som også venter tvillinger, mistanke om at de venter tvillinger eller har tvillinger fra før?

jeg er 7 uker idag :)

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    759,4 KB · Visninger: 330
Gratulerer såååå mye med tvillinger :) Så utrolig spennende det blir, både under graviditeten og etterpå :D Hvordan er formen din da? Har hørt det er så mange som venter tvillinger som blir ekstremt dårlige :(

Er godt du får god oppfølging :)

Gratulerer :) Siden du var på tidlig UL, merket du noe spesielt? Har du høy hcg eller er veldig dårlig siden du venter tvillinger? Antar det er mange myter rundt dette, men artig å høre likevel :)

Samboern og jeg har forsøkt i 1,5 år å bli gravide. De har resultert i en MA. Har i tillegg vært igjennom en MA for flere år siden ved en graviditet som ikke var planlagt. Fordi så lange prøveperioder er en påkjenning og jeg ved MA i uke 9 ble fortalt at fosteret ikke hadde utviklet seg siden uke 5, og legen hadde forståelse for at jeg så tidlig som mulig ville vite at det var liv, fikk jeg time.

Om jeg har spesielt sterke symptomer vet jeg ikke. Kjente tidlig ømme pupper (de er fortsatt veldig vonde), tisserhver 3-4 time på natta, mye sulten. Har denne uken fått morgenkvalmen på besøk også. Kvalmen kommer forøvrig ikke bare på morgenen, men jevnt over hele tiden jeg er våken;(. Og har begynt å "gulpe luft" - kanskje forstadiet til halsbrann? Og så er jeg kjempetrøtt!!!!

Hcg verdier har jeg ikke målt. Kun vanlig graviditetstest og UL igår.

Samboern og jeg har forsøkt i 1,5 år å bli gravide. De har resultert i en MA. Har i tillegg vært igjennom en MA for flere år siden ved en graviditet som ikke var planlagt. Fordi så lange prøveperioder er en påkjenning og jeg ved MA i uke 9 ble fortalt at fosteret ikke hadde utviklet seg siden uke 5, og legen hadde forståelse for at jeg så tidlig som mulig ville vite at det var liv, fikk jeg time.

Om jeg har spesielt sterke symptomer vet jeg ikke. Kjente tidlig ømme pupper (de er fortsatt veldig vonde), tisserhver 3-4 time på natta, mye sulten. Har denne uken fått morgenkvalmen på besøk også. Kvalmen kommer forøvrig ikke bare på morgenen, men jevnt over hele tiden jeg er våken;(. Og har begynt å "gulpe luft" - kanskje forstadiet til halsbrann? Og så er jeg kjempetrøtt!!!!

Hcg verdier har jeg ikke målt. Kun vanlig graviditetstest og UL igår.

Ja, dere har virkelig hatt en stor og lang påkjenning. Godt dere fikk tatt UL da! Jeg har selv opplevd SA i november og fikk derfor tidlig ultralyd nå da symptomene lot vente på seg (som sist).

Jeg var kvalm hele døgnet de tre-fire månedene jeg var kvalm, men jeg tror morgenkvalme er det vanligste (?). Ser du har godt med symptomer allerede. Jeg merker også mer og mer symptomer nå og håper de varer...Jeg er muligens en uke senere på vei enn først antatt siden min UL viste så lite at jeg skal tilbake om to uker for å se etter et bankende hjerte :)

Å hellandussen! Gratulerer så mye! Det er det søteste Ul-bildet jeg har sett! :D

Så nå først UL-bilde, så herlig! :)

Kjempenusselig ultralyd bilde :) :) Gratulere så masse :)

Gratulerer! Jeg har nok bare en i magen selv, men min svigerinne har to eggede tvillinger i sin mage:)

Så gøy, blir spennende å følge dere videre:-) Gratulerer så mye med TO fine peanøtter i magen:-)

Takker og bukker;) det er litt av en omstilling skal jeg si dere..

Gratulerer med den lille til dere andre også;)

Gratulerer så mye :D Jeg satser på at jeg bare har en, selvom mannen min sin mormor OG morfar er tvillinger (er flere i slekta også men lengre ut da) :)

Gratulere med 2 små frø! Nei såå artig bilde <3 Her sitter jeg faktisk og håper jeg får tvillinger. Sukk..det hadde vært så herlig. Du får ha lykke til videre. Så krysser vi fingre for at formen ikke blir så altfor dårlig. :)

Ønsker så inderlig at jeg får en tvillingmamma med på laget her! Skal krysse fingrene for deg Snørose;)

Jeg hadde tvillinger som delte alt, og ble tatt inn til UL annenhver uke.. jeg er også veldig liten, så ble tidlig fødsel for at livmorhalsen ble for kort.. fødte 6 uker for tidlig, nå har jeg to friske 4 åringer som har tatt igjen alt de lå bak med og vel så det, de ligger faktisk forann i utviklingen;) Det er mye jobb, men også enklere på mange måter, for de hsr hverandre å underholde seg med, så det går faktisk an å ta oppvask og klesvask uten barnet på armen:) Gled dere masse!:D det går nok kjempe fint;)

Utrolig stilig ultralydbildet. Gratulerer med to i magen!
Håper dette svangerskapet blir lett for deg :D

Gratulerer så mye!
så koselig med to stykker, selv om det sikkert er et lite sjokk i begynnelsen :)

Jeg fikk vite på UL at jeg har vært tvillinggravid, med toeggede. Den ene tvillingen har desverre gått til grunne veldig tidlig og der var bare spor igjen etter der den har lagt.
Den gjenværende ser ut til å ha det topp :)

Det forklarte blødningene jeg har hatt og jeg vil nok blø en del enda, det var mer blod igjen i livmoren kunne han se. Det ville ikke være til noen fare for den som er igjen.

Wow, så spennende :D

ååå så herlig UL bilde, å jeg skulle ønske jeg fikk tvillinger hehe
har ikke tro på at det er det selv, men mange spøker med det fordi mamma er tvilling og de er 3 tvillingpar i søskenflokken :-)
jeg selv tror det er bare en her da, men vi får se når jeg får tidlig UL :-) masse lykke til, blir spennende :-)

Dobbel lykke på vei :)
Gratulere så masse.
Vi har tvillinger i familien, men tror ikke jeg venter to denne gangen heller.
Hadde ikke gjort noe det bare hyggelig... Men litt skummelt åsså :D

Back
Topp