Tvillinger August 2022

Har begynt å tenke litt på innkjøp allerede. Er det sånn at tvillinger sover i samme seng sånn i starten?Hvordan har dere tenkt å gjøre det?
Ja det er litt av en overraskelse å finne det ut! Sa jordmor om de er en eller to eggede, evt har hver sin eller deler morkake?
Har også fått stor mage fort, og dette er mitt første svangerskap. Høyden på livmor kan sammenlignes med de som er mellom 20-24 uker :dead:
Har lest litt forskjellige erfaringer ang soving. Noen sier at tvillingene sover bedre sammen fordi de har hverandre, mens andre sliter med at tvillingene vekker hverandre. Vi kommer til å ha en sprinkelseng med dropside inntil vår seng, hvor begge sover sammen. Men kommer til å ha en seng to i bakhånd i tilfelle de vekker hverandre:dummy::dummy:

Ja det er litt av en overraskelse å finne det ut! Sa jordmor om de er en eller to eggede, evt har hver sin eller deler morkake?
Har også fått stor mage fort, og dette er mitt første svangerskap. Høyden på livmor kan sammenlignes med de som er mellom 20-24 uker :dead:
Har lest litt forskjellige erfaringer ang soving. Noen sier at tvillingene sover bedre sammen fordi de har hverandre, mens andre sliter med at tvillingene vekker hverandre. Vi kommer til å ha en sprinkelseng med dropside inntil vår seng, hvor begge sover sammen. Men kommer til å ha en seng to i bakhånd i tilfelle de vekker
Har lest litt forskjellige erfaringer ang soving. Noen sier at tvillingene sover bedre sammen fordi de har hverandre, mens andre sliter med at tvillingene vekker hverandre. Vi kommer til å ha en sprinkelseng med dropside inntil vår seng, hvor begge sover sammen. Men kommer til å ha en seng to i bakhånd i tilfelle de vekker hverandre:dummy::dummy:
Har hver sin morkake her. Men kunne være eneggede likevel sa hun. Hva med deg?
Tror jeg gjør det på samme måte som deg med sengene.. hørtes lurt ut

Har hver sin morkake her. Men kunne være eneggede likevel sa hun. Hva med deg?
Tror jeg gjør det på samme måte som deg med sengene.. hørtes lurt ut
Hver sin morkake her også. Jordmor gjettet ved UL på 13 uker at det er to gutter. Ny ultralyd om 14 dager ca :happy:
Hvis alt ser fint ut på UL skal vi melde oss inn i Tvillingforeningen, håper på å få mange tips og triks der :D

Hver sin morkake her også. Jordmor gjettet ved UL på 13 uker at det er to gutter. Ny ultralyd om 14 dager ca :happy:
Hvis alt ser fint ut på UL skal vi melde oss inn i Tvillingforeningen, håper på å få mange tips og triks der :D
Så spennende. Her ville hun ikke si kjønn ennå. Får vite i uke 18.
Tror jeg skal melde meg inn der selv.

Bare en her. Men tok tidlig privat ul for å finne ut om det var flere enn en, da vi har tvillinger i familien!

Hvordan går det med tvillingene? <3 Vet du om det er jenter? :)
Det går bra, takk som spør :Heartpink
Ble faktisk det stikk motsatte, to gutter :laughing002 Magen vokser fort, så tror de trives der inne. Kjenner at de turner der inni hver dag, de er dog ikke så flinke til å gi ordentlig gode spark som kan kjennes av andre. Klarer stortsett greit å skille mellom bevegelse fra tvilling 1 og 2. Er nå 21+1 uker.:happy:

Fikk vite på OUL at vi venter ei jente og en gutt. Det skal bli spennende tider framover :D

Så ufattelig spennende det må være for dere med tvillinger, altså :love7 Jeg var OVERBEVIST om at jeg hadde en gutt i magen, men her var det jente. Lurer på hvor den sterke følelsen kommer fra! Det tok meg faktisk noen dager å komme over at gutten var borte, selv om jeg ikke har eller hadde noen preferanser på kjønn. Rar opplevelse!

Fikk vite på OUL at vi venter ei jente og en gutt. Det skal bli spennende tider framover :D
Så gøy :D Godt å høre at dine fortsatt har det fint! Hadde du i utgangspunktet noen ønsker om det skulle være to gutter/jenter eller jente og gutt? Begge deler har hver sine positive sider :dummy::dummy1: Ble du også satt fram i termin på OUL?

Så ufattelig spennende det må være for dere med tvillinger, altså :love7 Jeg var OVERBEVIST om at jeg hadde en gutt i magen, men her var det jente. Lurer på hvor den sterke følelsen kommer fra! Det tok meg faktisk noen dager å komme over at gutten var borte, selv om jeg ikke har eller hadde noen preferanser på kjønn. Rar opplevelse!
Ja veldig rart hvordan kroppen og hormonene bare styrer showet :dance018 Kan skjønne de som har fått et barn fra før, og dermed er overbevist om at de har fått motsatt kjønn som nr 2 hvis symptomene er helt forskjellige. Men kan jo vise seg å være feil det også:laughing002

Så gøy :D Godt å høre at dine fortsatt har det fint! Hadde du i utgangspunktet noen ønsker om det skulle være to gutter/jenter eller jente og gutt? Begge deler har hver sine positive sider :dummy::dummy1: Ble du også satt fram i termin på OUL?
Spilte ingen rolle for meg mtp kjønn, men mannen ville gjerne ha to like. Jeg drømte faktisk om oul noen uker før, og i drømmen ble det sagt jente og gutt. Så er vel sanndrømt.
Ble satt fram fem dager ut fra størrelsen på tvilling 1. Men det blir jo maks uke 38 uansett :wacky:

Hei!

Vi har to i magen og har termin i august, er 21+0 veker i dag. DCDA-tvillingar, eitt av kvart kjønn.

Eg fylgjer gjerne tråden framover for dialog :)

Spilte ingen rolle for meg mtp kjønn, men mannen ville gjerne ha to like. Jeg drømte faktisk om oul noen uker før, og i drømmen ble det sagt jente og gutt. Så er vel sanndrømt.
Ble satt fram fem dager ut fra størrelsen på tvilling 1. Men det blir jo maks uke 38 uansett :wacky:
Samboer her ønsket også to av samme kjønn. I og med at samboer allerede hadde satt grense på max to barn før vi startet å prøve, så ønsket jeg i utgangspunktet en jente og en gutt når vi fant ut av tvillingene :p Men fokuset endrer seg fort fra banale ønsker til at man bare vil at de skal ha det bra :Heartred:Heartred

Hei!

Vi har to i magen og har termin i august, er 21+0 veker i dag. DCDA-tvillingar, eitt av kvart kjønn.

Eg fylgjer gjerne tråden framover for dialog :)
Gratulerer så mye! Begynner nå å bli mange som er gravide med tvillinger med termin i august :D:D Hvordan er formen så langt? :happy:

Samboer her ønsket også to av samme kjønn. I og med at samboer allerede hadde satt grense på max to barn før vi startet å prøve, så ønsket jeg i utgangspunktet en jente og en gutt når vi fant ut av tvillingene :p Men fokuset endrer seg fort fra banale ønsker til at man bare vil at de skal ha det bra :Heartred:Heartred
Her i gården er det jeg som har satt tak på antall barn. 3 er nok, og med ei fra før så er vi vel strengt tatt ferdige nå. Mannen er ikke heeeeelt enig der :laughing002

Her i gården er det jeg som har satt tak på antall barn. 3 er nok, og med ei fra før så er vi vel strengt tatt ferdige nå. Mannen er ikke heeeeelt enig der :laughing002
Haha! Får se hva han tenker 3 mnd etter de er født :laughing001 Hvor gammel er hun nå? Må si jeg er veldig glad for at vi ikke har noen andre enn kattene vi må ta vare på samtidig som de nyfødte :gen053:schocked028

Gratulerer så mye! Begynner nå å bli mange som er gravide med tvillinger med termin i august :D:D Hvordan er formen så langt? :happy:

Takk, og takk det same!

Forma er på veg å bli betre kva gjeld kvalme, men bekkenet har visst tenkt å ta kvelden no. Og magen kjennes like stor ut som langt ut i tredje trimester ved førre svangerskap (fritt etter hukommelsen). Det går nesten ikkje an å samanlikne dei to svangerskapa, dei er så ulike - dette skal bli spennande

Korleis er det med deg/dykk? Lurer litt på om alle kjenner skilnad på rørslene i magen og får til å kople med tvilling 1 eller 2?

Takk, og takk det same!

Forma er på veg å bli betre kva gjeld kvalme, men bekkenet har visst tenkt å ta kvelden no. Og magen kjennes like stor ut som langt ut i tredje trimester ved førre svangerskap (fritt etter hukommelsen). Det går nesten ikkje an å samanlikne dei to svangerskapa, dei er så ulike - dette skal bli spennande

Korleis er det med deg/dykk? Lurer litt på om alle kjenner skilnad på rørslene i magen og får til å kople med tvilling 1 eller 2?
Gøy for dere som har noe å sammenligne svangerskapet med! Synes du at kvalmen ol har vært sterkere i dette svangerskapet?
For meg er på en måte alt "normalt", ettersom jeg ikke har vært gjennom det før :laughing002
Godt å høre at kvalmen begynner å gi seg, det må være deilig. Har du prøvd noen tiltak for bekkenet? Kiropraktor/fysio?

Har vært veldig heldig så langt. Ingen kvalme e.l. Har bare vært mye sliten, og at bekkenet begynte å krangle fra uke 10. Det har hjulpet med kiropraktor jevnlig, men det som har fungert aller mest er gradert sykemelding. Den fikk jeg pga at jeg var helt utslitt etter jobb, og ikke fikk energi til å leve ved siden av arbeid :schocked028
Klarer ganske greit å skille mellom tv1 og tv2. Tv1 har alltid ligget ganske dypt mot venstre side nede. har kjent jevnlige spark fra han lenge, men de kan ikke kjennes så godt fra utsiden. Tv2 har ligget mer overfladisk på høyre side oppe, med sterke spark. Men tok lengere tid før han kjentes for første gang. Kjenner nesten aller mest når de roterer på seg. Da gir tv2 akutt press på blæra, tv1 på tarmen :laughing001

Klarer du å skille de ad?

Back
Topp