Hei, gratulerer med to små i magen jeg venter også gutt/jente. Opprinnelig termin i desember, men planlagt igangsetting uke 38+3 som er i midten av november.
Jeg har faktisk merket at formen er bedre nå enn da jeg var i uke 18-20. Nå er jeg i 28+5. ja, jeg er selvfølgelig tyngre, men da jeg gikk ut i ferien fikk jeg veldig vondt i symfysen og opplevde at veldig mye enkelt i hverdagen gjorde vondt, og det var jeg bare ikke forberedt på. Jeg gikk også på den tiden opp 4 kilo på 5 uker og har ikke hatt en så stor vektoppgang ellers i svangerskapet, har mer vært jevnt og trutt. Etter ferien min ble jeg sykemeldt i 2 uker, mens nå er jeg tilbake i 100% jobb og dette er vell 5. uken jeg jobber. Jeg har gått jevnlig til naparapat som jeg tror har hjulpet. Jeg har vondt i symfysen enda innimellom, særlig om jeg går langt på asfalt eller vondt i bekkenet om jeg sitter for lenge på stoler, men jeg er nok litt mer føre var nå. Generelt er jeg ganske aktiv, går lange turer i ulendt terreng, bruker romaskin, går på gravidyoga og tror jeg på en vanlig dag hjemme går rundt 10K skritt. Bare mye kortere/hyppigere småturer. Selvfølgelig merker jeg på kroppen at jeg er gravid, men sånn er det vell for alle i tredje trimester. Sover dårligere (må opp og tisse om natten, drømmer mye, leggkramper) jernmangel, sliten, osv. men dette er altså uendret fra andre trimester. For meg var definitivt første trimester det hardeste med kvalmen og utmattelsen.
Tusen takk Gratulerer til deg også med dine to små!
Så flott at du deler. Litt lettelse for meg å høre at det ikke er alle som får det verre utover i svangerskapet, men at det kan bli bedre også!
Plagsomt at du sover dårlig. Har også begynt å få leggkramper. :O Ikke hatt det de andre svangerskapene så det er nytt for meg.
Høres ut som du klarer å ha en aktiv hverdag! Ikke lenge igjen til november da!! Synes du tiden går fort eller sakte?