Tvillinger ❤️

Hei, gratulerer med to små i magen ☺️ jeg venter også gutt/jente. Opprinnelig termin i desember, men planlagt igangsetting uke 38+3 som er i midten av november.

Jeg har faktisk merket at formen er bedre nå enn da jeg var i uke 18-20. Nå er jeg i 28+5. ja, jeg er selvfølgelig tyngre, men da jeg gikk ut i ferien fikk jeg veldig vondt i symfysen og opplevde at veldig mye enkelt i hverdagen gjorde vondt, og det var jeg bare ikke forberedt på. Jeg gikk også på den tiden opp 4 kilo på 5 uker og har ikke hatt en så stor vektoppgang ellers i svangerskapet, har mer vært jevnt og trutt. Etter ferien min ble jeg sykemeldt i 2 uker, mens nå er jeg tilbake i 100% jobb og dette er vell 5. uken jeg jobber. Jeg har gått jevnlig til naparapat som jeg tror har hjulpet. Jeg har vondt i symfysen enda innimellom, særlig om jeg går langt på asfalt eller vondt i bekkenet om jeg sitter for lenge på stoler, men jeg er nok litt mer føre var nå. Generelt er jeg ganske aktiv, går lange turer i ulendt terreng, bruker romaskin, går på gravidyoga og tror jeg på en vanlig dag hjemme går rundt 10K skritt. Bare mye kortere/hyppigere småturer. Selvfølgelig merker jeg på kroppen at jeg er gravid, men sånn er det vell for alle i tredje trimester. Sover dårligere (må opp og tisse om natten, drømmer mye, leggkramper) jernmangel, sliten, osv. men dette er altså uendret fra andre trimester. For meg var definitivt første trimester det hardeste med kvalmen og utmattelsen.

Tusen takk :D Gratulerer til deg også med dine to små! :D

Så flott at du deler. Litt lettelse for meg å høre at det ikke er alle som får det verre utover i svangerskapet, men at det kan bli bedre også!

Plagsomt at du sover dårlig. Har også begynt å få leggkramper. :O Ikke hatt det de andre svangerskapene så det er nytt for meg.

Høres ut som du klarer å ha en aktiv hverdag! Ikke lenge igjen til november da!! Synes du tiden går fort eller sakte?

Tusen takk :D Gratulerer til deg også med dine to små! :D

Så flott at du deler. Litt lettelse for meg å høre at det ikke er alle som får det verre utover i svangerskapet, men at det kan bli bedre også!

Plagsomt at du sover dårlig. Har også begynt å få leggkramper. :O Ikke hatt det de andre svangerskapene så det er nytt for meg.

Høres ut som du klarer å ha en aktiv hverdag! Ikke lenge igjen til november da!! Synes du tiden går fort eller sakte?
Hmmm. Det varierer veldig. Akkurat nå syntes jeg tiden går fort, men for noen uker siden syntes jeg den gikk sakte. Det er jo under 10 uker til vi får møte de små, så det begynner kanskje å gå mer opp for meg at det ikke er lenge igjen. Kommer til å savne sparkene ❤️

Hmmm. Det varierer veldig. Akkurat nå syntes jeg tiden går fort, men for noen uker siden syntes jeg den gikk sakte. Det er jo under 10 uker til vi får møte de små, så det begynner kanskje å gå mer opp for meg at det ikke er lenge igjen. Kommer til å savne sparkene ❤️

Så fint å høre at det går relativt fort. Tenk under 10 uker igjen! :D :Heartred

Var på ultralyd på torsdag. Kommet til uke 22+. Alt var bra da også, og de var jevne både gutten og jenten. :))

Hvordan går det hos dere
@milli28 @Tosmåhjerter @Lykke_lille93
og @Nilli88
Beklager hvis jeg har glemt noen.

Kanskje dere har født allerede. :D (Har ikke tilgang til skjultforumet for desember da jeg egentlig hører til i januargruppa.)
Her går det fint❤️ mine to kom 23. November. Vannet gikk og jeg måtte ha ambulanse til sykehus pga seteleie. Også ble det keisersnitt (hadde opprinnelig planlagt keisersnitt 28.nov. de ble født uke 38+0. Og var 3000 g og 48 cm. Jeg syns denne barseltiden er helt nydelig. Og ting er så utrolig mye bedre enn jeg så for meg. Jeg har det skikkelig bra, og det er veldig godt å kunne si ❤️. Håper alt er bra med deg. Hvilken uke er du i nå?

Her går det fint❤️ mine to kom 23. November. Vannet gikk og jeg måtte ha ambulanse til sykehus pga seteleie. Også ble det keisersnitt (hadde opprinnelig planlagt keisersnitt 28.nov. de ble født uke 38+0. Og var 3000 g og 48 cm. Jeg syns denne barseltiden er helt nydelig. Og ting er så utrolig mye bedre enn jeg så for meg. Jeg har det skikkelig bra, og det er veldig godt å kunne si ❤️. Håper alt er bra med deg. Hvilken uke er du i nå?
Ååå gratulerer så mye :Heartred :Heartred :D Tenk at de er født nå! Og at det ble spontan vannavgang noen dager før det planlagte keisersnittet. Så fint å høre at det går bra med deg og dem! Var du lenge på sykehuset etterpå? Håper det går fint med operasjonssåret etter keisersnittet, og at du kommer deg raskt igjen.

Alt fint her med mine to. Så de kan være der inne en stund til. :D Er i uke 33+3. Og skal ha ny ultralyd om 3 uker.

Gratulerer!! Så fint å høyre du koser deg med dike to små! ❤ :Heartred

Hvordan går det hos dere
og @Nilli88

Kanskje dere har født allerede. :D (Har ikke tilgang til skjultforumet for desember da jeg egentlig hører til i januargruppa.)
Hei! Koselig at du sniker innom. Her går det helt ok. Mye kynnere/nedpress og murringer. Ble innlagt med premature rier i uke 32 og fikk riehemmende og lungemodningssprøyte. Roa seg heldigvis da. Etter det har jeg Vært på kontroller altfor ofte pga at jeg «tror» jeg er i fødsel og er ganske lei nå. Har kontroll igjen til uka, da er jeg 36+6 og da skal det legges en plan for induksjon og plan videre. Det skal bli godt kjenner jeg!!
Hvordan er det med deg?
holder du motivasjonen oppe? :)

Hei! Koselig at du sniker innom. Her går det helt ok. Mye kynnere/nedpress og murringer. Ble innlagt med premature rier i uke 32 og fikk riehemmende og lungemodningssprøyte. Roa seg heldigvis da. Etter det har jeg Vært på kontroller altfor ofte pga at jeg «tror» jeg er i fødsel og er ganske lei nå. Har kontroll igjen til uka, da er jeg 36+6 og da skal det legges en plan for induksjon og plan videre. Det skal bli godt kjenner jeg!!
Hvordan er det med deg?
holder du motivasjonen oppe? :)
Off så fælt med premature rier i uke 32! :O Men bra det roa seg da…! Sikkert slitsomt å dra så ofte på kontroller! Tror du det blir greit med induksjon eller skulle du ønske de kom spontant av seg selv?
Sikkert godt å vite at du skal få en samtale og en plan videre. Da er det forhåpentligvis ikke så lenge igjen av svangerskapet. :Heartred

Her går det fint egentlig. Men en del bekkenplager og vondt å gå. Men holder motet oppe og håper egentlig de kommer rett over nyttår, så slipper vi dra på sykehuset midt i jula med tanke på de andre to barna vi har på 3 og 5 år. :)

Off så fælt med premature rier i uke 32! :O Men bra det roa seg da…! Sikkert slitsomt å dra så ofte på kontroller! Tror du det blir greit med induksjon eller skulle du ønske de kom spontant av seg selv?
Sikkert godt å vite at du skal få en samtale og en plan videre. Da er det forhåpentligvis ikke så lenge igjen av svangerskapet. :Heartred

Her går det fint egentlig. Men en del bekkenplager og vondt å gå. Men holder motet oppe og håper egentlig de kommer rett over nyttår, så slipper vi dra på sykehuset midt i jula med tanke på de andre to barna vi har på 3 og 5 år. :)
Åh ja det forstår jeg! Og veldig fin innstilling å ha når det blir tyngre og tyngre. Er mye å tenke på når man har barn. Jeg vil også få de såpass før jul at jenta vår synes juleferie blir koselig og at ikke vi ligger på sykehus. Men tror det skal gå fint nå siden de tenker induksjon ila to ukers tid:)
I utgangspunktet har jeg jo et ønske om at fødselen starter av seg selv. Men om den ikke tenker å gjøre det snart så kan de gjerne sette meg igang imorgen :dead: mista slimproppen på tirsdag eller onsdag, husker ikke helt, og fikk store forventninger til at noe skjedde da. Har murret og hatt nedpress og mye mer vondter siden da. Men fikk beskjed igår at jeg kanskje hadde 1cm, men var ikke moden. Sååå jeg mista helt motet igår. Men igjen, det er bare et par dager igjen uansett nå, bare føles som hver dag er en halv evighet!
Vet du hvilket leie dine ligger i? :)

Håper dere kommer dere hjem til jul og at familien får være samlet. Det er ikke bare bare når man har storesøsken man også vil ivareta best mulig :Heartred Høres ut som noe er på gang hos deg da, med slimproppen som gikk, murringer og nedpress! Kanskje de vil ut på egenhånd uten induksjon? Hvem vet. :D
Mine er en gutt og en jente. Jenta ligger med hodet ned men ikke festet, og gutten ligger i tverrleie. De er forresten DCDA.
Hva med dine?

Håper dere kommer dere hjem til jul og at familien får være samlet. Det er ikke bare bare når man har storesøsken man også vil ivareta best mulig :Heartred Høres ut som noe er på gang hos deg da, med slimproppen som gikk, murringer og nedpress! Kanskje de vil ut på egenhånd uten induksjon? Hvem vet. :D
Mine er en gutt og en jente. Jenta ligger med hodet ned men ikke festet, og gutten ligger i tverrleie. De er forresten DCDA.
Hva med dine?

Vet ikke om du så svaret mitt her, @Nilli88? Glemte å «tagge navnet» ditt så du fikk kanskje ikke varsel. Håper det går fint med deg og babyene.

Vet ikke om du så svaret mitt her, @Nilli88? Glemte å «tagge navnet» ditt så du fikk kanskje ikke varsel. Håper det går fint med deg og babyene.
Nei det har jeg ikke fått med meg! Og ja! Disse to meldte sin ankomst dagen før induksjon :happy: fikk litt rosa/rødt på papiret og forrige helg og da fikk jeg komme inn på sjekk. Var allerede moden og 2cm åpning. Tok vannet kl 21 på kvelden, epidural på samme tid. Og tvillingene var ute 0230. En veldig veldig fin fødselsopplevelse. Gutten lå fortsatt i sete og jenta havna i tverrleie etter han var ute, legen måtte inn å dra henne ut etter en fot samtidig som jordmor la seg på magen min. Det høres veldig dramatisk ut, men føltes ikke skummelt ut der og da i det hele tatt. Hadde god smertelindring og de var flink å berolige meg.

Hvordan går det med deg da? Hvor mange uker er du nå? :happy:

Nei det har jeg ikke fått med meg! Og ja! Disse to meldte sin ankomst dagen før induksjon :happy: fikk litt rosa/rødt på papiret og forrige helg og da fikk jeg komme inn på sjekk. Var allerede moden og 2cm åpning. Tok vannet kl 21 på kvelden, epidural på samme tid. Og tvillingene var ute 0230. En veldig veldig fin fødselsopplevelse. Gutten lå fortsatt i sete og jenta havna i tverrleie etter han var ute, legen måtte inn å dra henne ut etter en fot samtidig som jordmor la seg på magen min. Det høres veldig dramatisk ut, men føltes ikke skummelt ut der og da i det hele tatt. Hadde god smertelindring og de var flink å berolige meg.

Hvordan går det med deg da? Hvor mange uker er du nå? :happy:

Å gratulerer så mye med de to små skattene!! :D
Hørtes ut som det gikk relativt raskt fra vannet ble tatt til de var ute. Og ikke enkelt når den første var i seteleie og den andre la seg i tverrleie. Følte du det var lett å være motivert for å få ut baby nr 2 etter at første var ute? Eller følte du at det stoppet opp litt og at du var ferdig? Er redd for å føle det selv; altså at man ikke finner energi til å få ut baby nr 2. Men håper jeg klarer det. Så bra at det gikk greit når legen måtte dra ut tvilling nr 2 etter foten samtidig som jordmor presset på magen din.

Har dere fått reise hjem?

Jeg er kommet til uke 36+0. :D Skal på ultralyd i morgen og spent på å høre om det blir noen oppsatt plan for fortsettelsen.

Å gratulerer så mye med de to små skattene!! :D
Hørtes ut som det gikk relativt raskt fra vannet ble tatt til de var ute. Og ikke enkelt når den første var i seteleie og den andre la seg i tverrleie. Følte du det var lett å være motivert for å få ut baby nr 2 etter at første var ute? Eller følte du at det stoppet opp litt og at du var ferdig? Er redd for å føle det selv; altså at man ikke finner energi til å få ut baby nr 2. Men håper jeg klarer det. Så bra at det gikk greit når legen måtte dra ut tvilling nr 2 etter foten samtidig som jordmor presset på magen din.

Har dere fått reise hjem?

Jeg er kommet til uke 36+0. :D Skal på ultralyd i morgen og spent på å høre om det blir noen oppsatt plan for fortsettelsen.
Tusen takk! Ja gikk ganske fort. Og epiduralen virket helt perfekt gjennom hele fødselen. Såpass godt at jeg klarte å grue meg til å presse begge to ut. Men det gikk også veldig veldig fint. Når jeg hadde fått han ut så var jeg så gira tror jeg at jeg ikke tenkte så langt engang. Og alt skjedde så fort at jeg ikke fikk med meg hva legene diskuterte. Jeg bare gjorde som jeg fikk beskjed om. Vi har vært hjemme et par dager allerede. Så nå er det amming, brystspreng og lite søvn det går i :happy:
Masse lykke til på ul og siste innspurt i graviditeten, plutselig er de her :Heartred

Tusen takk! Ja gikk ganske fort. Og epiduralen virket helt perfekt gjennom hele fødselen. Såpass godt at jeg klarte å grue meg til å presse begge to ut. Men det gikk også veldig veldig fint. Når jeg hadde fått han ut så var jeg så gira tror jeg at jeg ikke tenkte så langt engang. Og alt skjedde så fort at jeg ikke fikk med meg hva legene diskuterte. Jeg bare gjorde som jeg fikk beskjed om. Vi har vært hjemme et par dager allerede. Så nå er det amming, brystspreng og lite søvn det går i :happy:
Masse lykke til på ul og siste innspurt i graviditeten, plutselig er de her :Heartred

Tusen takk for at du deler!
Så bra at det var nytte av epiduralen og at den fungerte. Håper det går like «smooth» her mellom fødselen av tvilling 1 og tvilling 2, og at jeg klarer holde motet oppe og bare høre på hva personalet sier.
Off den brystsprengen ja. Savner ikke den fra de to forrige barna. Men man må vel bare gjennom det. Håper den gir seg snart hos deg. Sikkert godt å være hjemme i sine egne omgivelser?

Var på ultralyd i dag, alt bra med begge to. De er jevn i vekst og noe under 3000g. Ny kontroll om to uker, da har jeg kommet til uke 38+2, og vi skal se om det blir aktuelt med igangsetting eller ikke.

Hvordan går det hos dere
og @Nilli88

Jeg hadde en kjempefin fødselsopplevelse. Mine kom 16. november. Hadde time for planlagt induksjon og var forberedt på at det ville ta noen dager, men nei. Kom inn med 4cm åpning og ca 12 timer senere var begge ute. vaginal fødsel med begge, trengte ingen hjelp annet enn epidural, et klipp og oxytocindrypp med tvilling 2. litt rart med 10 stk helsepersonell på fødestuen, men alle heide på meg og jeg kjente meg sterk og i kontroll ❤️ jeg håper du får en god opplevelse.

Jeg hadde en kjempefin fødselsopplevelse. Mine kom 16. november. Hadde time for planlagt induksjon og var forberedt på at det ville ta noen dager, men nei. Kom inn med 4cm åpning og ca 12 timer senere var begge ute. vaginal fødsel med begge, trengte ingen hjelp annet enn epidural, et klipp og oxytocindrypp med tvilling 2. litt rart med 10 stk helsepersonell på fødestuen, men alle heide på meg og jeg kjente meg sterk og i kontroll ❤️ jeg håper du får en god opplevelse.
ååå gratulerer så mye :Heartred Så fint å høre en historie om induksjon hvor det går litt raskt også!
Føltes sikkert mye ut med så mange personell tilstede! Men god følelse når du vrir det til at de heiet på deg.
Hvordan har det gått etter hjemkomst? Hvilken uke var dem i når de ble født?

Hva med dine?
Hvordan går det med deg? ❤️

Hvordan går det med deg? ❤️
Hei! :D For 8 dager siden kom jenta og gutten etter igangsatt fødsel! Noe styrere fødsel når nr 2 skulle ut, men det gikk heldigvis greit med begge dem. Vi kom hjem fra sykehuset 3 dager etterpå og det går veldig fint hjemme. De første dagene måtte vi vekke dem for å gi mme og amming pga lite vektoppgang og gulsott. Men det har heldigvis blitt bedre nå og de spiser bedre og bedre og er kvikkere og kvikkere. :Heartred :cheers

Back
Topp