Tvillinger ❤️

Sniker meg inn her. Har egentlig lagt i januar gruppa. Termin. 01.01. Men nå når jeg oppdaga at det er tvillinger blir det nok desember på meg! :Heartred :nailbiting: :happy: jeg er 8+0 og har blitt greit sjokkert på TUL:hilarious:
Koselig!! Gratulerer ☺️ Jeg tror hvertfall to av oss vil bli i gangsatt i november om det er senest uke 38, men nå er vi nå her ❤️ du får hive deg rundt og bli med i skjult du også!!

Takk skal du ha❤️ veldig spennende!
Måtte inn og snike litt i januar, og ser du holder til i Bergen! Her er vi to fra Stavanger-området og ei fra sørlandet - om jeg husker rett :joyful:

Sniker meg inn her. Har egentlig lagt i januar gruppa. Termin. 01.01. Men nå når jeg oppdaga at det er tvillinger blir det nok desember på meg! :Heartred :nailbiting: :happy: jeg er 8+0 og har blitt greit sjokkert på TUL:hilarious:
Gratulerer så mye ❤️.
Forstår godt at det var ett sjokk! Er det lengsesiden du fant det ut?

Hei dere! Hvordan er formen deres? Og hvor langt er dere på vei nå? Jeg er i uke 10 nå og har den verste uken hittil i svangerskapet mtp kvalme og oppkast. Har noen av dere begynt å nærme dere 2.trimester og er i bedre form?? :happy:

Hei dere! Hvordan er formen deres? Og hvor langt er dere på vei nå? Jeg er i uke 10 nå og har den verste uken hittil i svangerskapet mtp kvalme og oppkast. Har noen av dere begynt å nærme dere 2.trimester og er i bedre form?? :happy:
Jeg er 13+3 idag. Og for ett pr uker siden begynte jeg å føle meg mer som meg selv igjen. Kasta aldri opp i 3 mnd men var kontant kvalm. Uggen, oppblåst å sykt trøtt. Bedre nå, så krysser fingrene for deg at du også blir bedre ❤️

Jeg er 13+3 idag. Og for ett pr uker siden begynte jeg å føle meg mer som meg selv igjen. Kasta aldri opp i 3 mnd men var kontant kvalm. Uggen, oppblåst å sykt trøtt. Bedre nå, så krysser fingrene for deg at du også blir bedre ❤️
Det var godt å høre! Håper det samme her også:) hadde vært fint med noen uker i ok form før jeg blir altfor stor:hilarious::Heartred

Jeg er uke 14+4 i dag og syntes formen har vært bedre siden uke 11-12 kanskje. Jeg blir kun kvalm om jeg blir veldig sliten. Jeg jobber fullt og har noen dager jobbet 9-10 timer (pga reisevirksomhet på jobb) og da er jeg død når jeg kommer hjem + halve neste dag. Ellers er det mest trøtthet og kramper i leggene jeg merker nå. Veldig deilig å kjenne at kvalmen har sluppet taket ❤️

Jeg er uke 14+4 i dag og syntes formen har vært bedre siden uke 11-12 kanskje. Jeg blir kun kvalm om jeg blir veldig sliten. Jeg jobber fullt og har noen dager jobbet 9-10 timer (pga reisevirksomhet på jobb) og da er jeg død når jeg kommer hjem + halve neste dag. Ellers er det mest trøtthet og kramper i leggene jeg merker nå. Veldig deilig å kjenne at kvalmen har sluppet taket ❤️
Så deilig! Godt å høre det går bedre med flere av dere! Jeg er jo bare i uke 10 og er litt motløs. :dead: Kvalmen tar litt knekken på all motivasjon og glede. Men et par uker igjen så er jeg også forhåpentligvis over det aller verste:happy:

Sniker fra januarforumet 2024. Venter tvillinger og har termin 19.januar, men er forespeilet at det kan også hende de kommer i desember.
Hvordan går det med dere andre som venter tvillinger? :D

Sniker fra januarforumet 2024. Venter tvillinger og har termin 19.januar, men er forespeilet at det kan også hende de kommer i desember.
Hvordan går det med dere andre som venter tvillinger? :D
Hei❤️ det går fint, uke 27+4 idag. Sliter endel med bekkenet. Og begynner bli tyngre som merkes... ellers er det mye spark. Venter en jente og en gutt. Akkurat nå ligger dem i seteleie. Da de lå andre vei kjente e mye spark i ribbein. Nå mere spark nede og inni magen. Og hodene som gnikker opp i ribbeina. Her kommer mine i november. Og mest sannsynlig keisersnitt. Hvordan er det med deg?

Hei❤️ det går fint, uke 27+4 idag. Sliter endel med bekkenet. Og begynner bli tyngre som merkes... ellers er det mye spark. Venter en jente og en gutt. Akkurat nå ligger dem i seteleie. Da de lå andre vei kjente e mye spark i ribbein. Nå mere spark nede og inni magen. Og hodene som gnikker opp i ribbeina. Her kommer mine i november. Og mest sannsynlig keisersnitt. Hvordan er det med deg?

Så spennende å høre hvordan det er i noen andre sitt tvillingsvangerskap! :D Siden du er kommet lengre enn meg, kan jeg spørre om du har merket veldig mye forskjell i belastning/tyngdefølelse/slitenhet fra rundt 19-20 og fram til uke 27 som du er i nå?
Artig at du også venter en gutt og jente. :Heartred Spennende at det kan bli i november allerede. Er det pga seteleie det kan bli keisersnitt eller kanskje årsaker?

Her er formen grei. Men merker det er tyngre nå som magen blir større og tyngre. Blir veldig lett tungpustet av å gå en trapp eller liten bakke. Foreløpig ser det ut som alt er greit med de to inni magen. :D Ingen avvik eller noe så langt!

Så spennende å høre hvordan det er i noen andre sitt tvillingsvangerskap! :D Siden du er kommet lengre enn meg, kan jeg spørre om du har merket veldig mye forskjell i belastning/tyngdefølelse/slitenhet fra rundt 19-20 og fram til uke 27 som du er i nå?
Artig at du også venter en gutt og jente. :Heartred Spennende at det kan bli i november allerede. Er det pga seteleie det kan bli keisersnitt eller kanskje årsaker?

Her er formen grei. Men merker det er tyngre nå som magen blir større og tyngre. Blir veldig lett tungpustet av å gå en trapp eller liten bakke. Foreløpig ser det ut som alt er greit med de to inni magen. :D Ingen avvik eller noe så langt!
Ja, merker det veldig. Nå er jeg i utgangspunktet overvektig fra før. Lagt på meg nå 6 kg ish, det er ikke så mye men det merkes jo da jeg er tung fra før. Er egentlig til vanlig delvis aktiv. Ingen problemer med å gå mye å jeg gjør mye. Aldri slitt med tung pust og den type slitenhet.. Men i dette svangerskapet.. så tungpustet av en trapp. Og d begynte delvis tidlig. Jm sa d var helt normalt og spesielt når det er to. Bekkenet begynte også tidlig. Men jeg prøve å gjøre ting fordet. Slapper endel av i ukedagene ( aap) , og styrer på ellers.
Føler du deg mye sliten?❤️

Jeg har termin 10.des men man blir vel som regel igangsatt i uke 38 ish. Jeg hadde akutt ks med mitt tidigere barn, så er anbefalt det ved neste graviditet. Og om de mot formodning skulle ligge i seteleie uans så kan man vel kanskje ønske ks uans.

Ja forstår deg godt. Helt likt som meg. D som er godt å vite, er at det er normalt. Selv om man føler seg som den personen med dårlig form( iallfall jeg føler meg sånn.) , men så gror man jo to mennesker inni seg, så d er jo klart man blir tungpustet av og til❤️

På kontroll i uke 24 når det ble målt symfysemål, da var måler mitt d samme som de som er gravide med en i uke 30. Og i så man er jo mye større og alt i magen presses jo. Og man er jo "lengere" høygravid enn med enling.
Det er bra det ikke er noen avvik. D er d viktigste ❤️

Hvordan reagerte du da du fikk vite det var tvillinger? ❤️

Hei, gratulerer med to små i magen ☺️ jeg venter også gutt/jente. Opprinnelig termin i desember, men planlagt igangsetting uke 38+3 som er i midten av november.

Jeg har faktisk merket at formen er bedre nå enn da jeg var i uke 18-20. Nå er jeg i 28+5. ja, jeg er selvfølgelig tyngre, men da jeg gikk ut i ferien fikk jeg veldig vondt i symfysen og opplevde at veldig mye enkelt i hverdagen gjorde vondt, og det var jeg bare ikke forberedt på. Jeg gikk også på den tiden opp 4 kilo på 5 uker og har ikke hatt en så stor vektoppgang ellers i svangerskapet, har mer vært jevnt og trutt. Etter ferien min ble jeg sykemeldt i 2 uker, mens nå er jeg tilbake i 100% jobb og dette er vell 5. uken jeg jobber. Jeg har gått jevnlig til naparapat som jeg tror har hjulpet. Jeg har vondt i symfysen enda innimellom, særlig om jeg går langt på asfalt eller vondt i bekkenet om jeg sitter for lenge på stoler, men jeg er nok litt mer føre var nå. Generelt er jeg ganske aktiv, går lange turer i ulendt terreng, bruker romaskin, går på gravidyoga og tror jeg på en vanlig dag hjemme går rundt 10K skritt. Bare mye kortere/hyppigere småturer. Selvfølgelig merker jeg på kroppen at jeg er gravid, men sånn er det vell for alle i tredje trimester. Sover dårligere (må opp og tisse om natten, drømmer mye, leggkramper) jernmangel, sliten, osv. men dette er altså uendret fra andre trimester. For meg var definitivt første trimester det hardeste med kvalmen og utmattelsen.

Takk for at du deler @milli28
Ikke så enkelt fysisk nei, for hverken meg eller deg hører det ut som. De merkes disse små. :D
Har lagt på meg 6kg så langt. Normalvektig fra før. Men ganske lav (157), så kjenner det godt allerede.
Spent på hvordan den blir å vokse fremover; om jeg ender opp dobbel så stor som da jeg gikk med ett og ett barn i de to forrige svangerskapene.

Jobber litt kortere dager nå, og benytter sjansen til å hvilke litt på sofaen før de to andre barna kommer hjem fra barnehagen.

Ny ultralyd om to dager. :D

Hørtes ikke særlig hyggelig ut med akutt keisersnitt forrige fødsel. Håper det blir mer kontrollert og planlagt denne gangen. Det må sikkert være bedre for deg. <3

Back
Topp