Tungt?

Helena81

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Noen andre her som synes det begynner å bli tungt? Synes magen er kjempestor nå i forhold til sist,og vanskelig å puste er det allerede;) etter jobb (med masse pauser pga vonde kynnere og vondt bekken),middagslaging,lek med snuppa og legging er jeg helt utslitt jeg! Dette er egentlig ikke et klageinnlegg altså,har det jo veldig bra:) men bare lurer på hvordan dere andre har det? Er dere slitne?
 
Kjenner jeg er veldig sliten. Tungt å gå i trapper :p men koser meg veldig med det å gå gravid da.

Tenker bare på at større skal vi bli! Haha, uff håper kroppen takler det :)
 
Satt faktisk og tenkte på dette nettopp :p plutselig føler jeg det er tungt og er helt tappet på slutten av dagen. Kjenner det tar på å være 100% student, mamma, samboer, husmor og straks gravid i siste trimester. Men samtidig så er jeg veldig takknemlig for at jeg er gravid og at jeg er frisk ellers. Sniker litt på forumene i månedene før oss noen ganger, og er så gøy å se at de snakker om tegn på om noe er på gang. Føles så mye mer virkelig når man ser at de som ikke er mange månedene før deg er snart i mål :D ❤️❤️
 
Ja det begynne å bli tungt her også. Jeg er like stor nå nesten som ved termin de andre gangene . Blir veldig fort andpusten og kynnere og øm/ vond / tung mage tar på. Krabaten inni der er også en altfor aktiv krabat som begynne å gi fra seg noen spark som begynne bli bonde kan du si. Idag føltes det ut som om han skrudde seg ned og fast nedi der......
 
Har tenkt på det selv de siste uken, kjenner at kroppen veier mer, det begynner å bli tungt og jeg er ofte andpusten. Jeg kan bli andpusten bare av å snu meg i senga :p Jeg gikk Kilimanjaro for noen år siden, og jeg syns egentlig at det å bevege seg og puste nå om dagen føles ganske likt som da jeg befant meg på 3000-4000 meters høyde. Jordmor forklarte i dag at det er fordi jeg har ca 1-1 1/2 liter mer blod i kroppen nå, men ikke så mye mere røde blodlegemer, og derfor er det i utgangspunktet noe av det samme som skjer i kroppen nå som i høyden :p
 
Blir fort anpusten her og har de siste dagene kjent antydning til bekkenløsning så det er nok på tide å roe tempet litt. :)
 
Kjenner det blir tyngre ja:)
 
Synes det begynner å bli tungt å bøye seg og det å bare gå litt spes når det er trapper og bakker , har astma i tillegg så noen dager føler jeg pusten aldri kommer, men har heldigvis blitt litt kaldere luft så hjelper en del det, men gleder meg virkelig til å puste normalt igjen og ikke som en hval får den minste ting :p heldigvis bikket 28 uker så ikke så veldig lenge igjen heldigvis :)
 
Kjenner også at det begynner å bli litt tyngre nå :p å gå vanlig er helt greit, men trapper er forferdelig :p Og å knyte skoene for eksempel har virkelig blitt et kapittel for seg selv.. Men tross alt dette så synes jeg det er kjempe koselig :D men jeg gleder meg veeldig til å få møte lillegull da :D
 
Joda, det er litt tungt. Men samtidig føler jeg meg heldig som ikke har noen store plager.
Det er tungt å plukke opp ting fra gulvet og jeg blir fort andpusten. Kynnere i ett kjør hele døgnet.
Men jeg nyter denne perioden veldig likevel. Ordentlig gravid men ikke for stor og tung :)
 
Jeg kjenner det er tyngre nå ja, selv om jeg ikke har lagt noe mer på meg de siste 3 ukene. Korsryggen er veldig kranglete, stiv og vond, og kjenner en del vondter i magen - mulig det er kynnere noe av det. Ble 100% sykmeldt fra barnehagen i går pga ryggen, men må jobbe noe de neste 3 ukene siden jeg også er selvstendig næringsdrivende. Aktiviteten her kan jeg imidlertid styre mer selv, så håper virkelig på å klare det (hvis ikke så har jeg vikar klar). Har begynt å kjenne vondt også foran i symfysen, og humøret er veldig svingende! Glad og lei meg om hverandre. Men liker å være gravid og nyter egentlig tilværelsen, og koser meg veldig med redebyggingen:)
 
Mulig jeg som er spesiell, men synes ikke det er tungt. Synes aldri det ble det med storesøster heller. Spent på hvordan det blir fremover, men håper formen fortsetter som nå :)
 
Er verst i sengen. Der føler jeg meg som en flodhest. Eller strandet hval. I natt sov jeg nesten ikke i det hele tatt :-(

Utenom det er det blitt vanskeligere/tyngre å puste. Har null energi om dagene.
 
Mulig jeg som er spesiell, men synes ikke det er tungt. Synes aldri det ble det med storesøster heller. Spent på hvordan det blir fremover, men håper formen fortsetter som nå :)
Jeg synes heller ikke det er så tungt, men visse ting blir jeg helt anpusten av! Da jeg skulle sette på en vaskemaskin i dag f.eks. Jeg pustet og peste som bare det :D
 
Misforstå meg rett,men det er litt godt å se at det ikke bare er meg som synes det er tungt;) ikke at jeg unner dere alle plager altså! Sovner kl 21.30 hver kveld,helt utslitt,hehe. Men...jeg ser hvor mange som sliter med å bli gravide,og føler meg som verdens heldigste som har en nydelig jente fra før og får sjansen til å gå gravid med en liten jente til<3 vi er veldig heldige,selv om dagene kan føles tunge nå!:)
 
Jeg syns det er tungt i den forstand at jeg har mye vondt. Bøyer meg på de rareste måter og puster som en hval. Sover dårlig, da jeg våkner hver gang jeg snur meg. Men bortsett fra det er det fint! En tredjemann kommer ikke :D
 
Jo, her også. Føler meg kjempe stor, vondt i både bekken, hofter og rygg. Stabber meg framover, steg for steg. Egentlig er symfysemålene mine veldig små, men barna har alltid vært gjennomsnittsstore. Så dei lager seg plass innover i magen (som jordmor sier)

Har alltid slitt veldig i svangerskapene, fødslene har derimot vore forsåvidt enkle..
 
Føler meg stor, og tung :p spesielt på jobb når jeg springer i trapper og får vondt i bena :p men er fint å jobbe også, glad jeg ikke blir sykemeldt :)
Det verste er vel den sårbarheten jeg føler, med å være gravid. Føler jeg tenker så mye rare tanker :p og veldig forstyrrende på jobb noen ganger hvis man bare vil gråte ^^ haha
 
Back
Topp