TUL

Drar man til jordmor så tidlig? Jeg var hos jordmor 11+3 sist og hun syntes jeg var tidlig ute :hilarious:

Her ville jordmortjenesten ha gravide inn tidlig. Jeg skal i uke 7. Ved forrige svangerskap tok jeg kontakt med lege først, og hun ville jeg skulle komme i uke 12. Så det spørs nok hvem du spør.

Her ville jordmortjenesten ha gravide inn tidlig. Jeg skal i uke 7. Ved forrige svangerskap tok jeg kontakt med lege først, og hun ville jeg skulle komme i uke 12. Så det spørs nok hvem du spør.

Eg har berre vært i kontakt med legen min, og ho ville ha meg inn til time først i veke 10ca:bored:

Første gang eg e gravid, så har ikkje så veldig mykje peiling på ka som e vanlig og ka som e lurt :)

Det går helt fint å vente til uke 10 med første svangerskapskontroll. Jeg var ikke før i uke 14 sist (fordi legen var sykemeldt). Trooor de ønsker å ha oss inn tidlig for å informere om alkohol, mat man ikke bør spise, husk å ta folsyre osv. Det er vanlig med svangerskapskontroll mellom uke 6 og 12.

Eg har berre vært i kontakt med legen min, og ho ville ha meg inn til time først i veke 10ca:bored:

Da hadde jeg uansett ringt å spurt om de tilbyr tul hos dere, for da bør det jo henvises før uke 10 :)

Det går helt fint å vente til uke 10 med første svangerskapskontroll. Jeg var ikke før i uke 14 sist (fordi legen var sykemeldt). Trooor de ønsker å ha oss inn tidlig for å informere om alkohol, mat man ikke bør spise, husk å ta folsyre osv. Det er vanlig med svangerskapskontroll mellom uke 6 og 12.
Okei, ja legen var opptatt av folsyre når eg tok kontakt :)

Ja det varierer vel fra sted til sted, jeg tenkte liksom 11+3 var passende. Da rakk jeg liksom få rekvisisjon til blodprøvene til jeg var 12+0. Fikk beskjed om å vente til jeg var nærmere 13+0 for å ta blodprøvene også :facepalm: "Det kan jo fortsatt gå galt siden det er tidlig".. snakk om å være positiv :D ellers var jeg veldig fornøyd med jordmora altså, men hun var veldig direkte og snakka fra levra kan man si

Ja det varierer vel fra sted til sted, jeg tenkte liksom 11+3 var passende. Da rakk jeg liksom få rekvisisjon til blodprøvene til jeg var 12+0. Fikk beskjed om å vente til jeg var nærmere 13+0 for å ta blodprøvene også :facepalm: "Det kan jo fortsatt gå galt siden det er tidlig".. snakk om å være positiv :D ellers var jeg veldig fornøyd med jordmora altså, men hun var veldig direkte og snakka fra levra kan man si

Oida, det er vel ikke alt man trenger å si til bekymra mødre.. :finger::facepalm::hilarious:

Oida, det er vel ikke alt man trenger å si til bekymra mødre.. :finger::facepalm::hilarious:
Jeg følte meg dum som kom "så tidlig" til jordmor :oops: tror ikke hun blir imponert om jeg kommer så tidlig som i uke 7-8 :hilarious: da får jeg vel beskjed om å snu i døra

Jeg følte meg dum som kom "så tidlig" til jordmor :oops: tror ikke hun blir imponert om jeg kommer så tidlig som i uke 7-8 :hilarious: da får jeg vel beskjed om å snu i døra

Skjønner jeg godt da.. Syns ikke det er noe greit.. Jeg ringte de bare for å spørre når de ville at vi sku bestille time, og de ville helst ha oss inn i uke 6. men hun spurte tilogmed om vi syns det var for lenge å vente :hilarious: Har vært veldig fornøyd med tjenesten her tidligere, og selv om det er andre jordmødre nå så virker det like bra :happy:

Skjønner jeg godt da.. Syns ikke det er noe greit.. Jeg ringte de bare for å spørre når de ville at vi sku bestille time, og de ville helst ha oss inn i uke 6. men hun spurte tilogmed om vi syns det var for lenge å vente :hilarious: Har vært veldig fornøyd med tjenesten her tidligere, og selv om det er andre jordmødre nå så virker det like bra :happy:
Wow, bra service! Sånn det burde være

Legen min er ikke så samarbeidsvillig. Fikk bare beskjed at noen ganger går det galt og noen ganger går det bra. Så var ikke så mye hjelp å hente fra han.

Javelllll.. Empatisk type… Kanskje jordmor kan henvise deg? Hadde uansett ville bestilt meg en tidlig time hos jordmor for å lufte alle disse tankene..

Javelllll.. Empatisk type… Kanskje jordmor kan henvise deg? Hadde uansett ville bestilt meg en tidlig time hos jordmor for å lufte alle disse tankene..
Ja føler kanskje damer forstår bekymringene litt bedre også. Så tenkte det var lurt å få kontakt med jordmor så hun kan henvise meg, hvis de kan henvise da.
Har jo angst for å se på papiret etter jeg har vært på do i TILFELLE jeg skal blø. Så tror nok det hadde vært lurt med nærmere oppfølging og litt trygghet.

Har endelig fått bestilt meg time til TUL, da er jeg 8+1. SKulle gjerne hatt det uka før, men den ene gynekologen i byen er helt fullbooket og de klarte bare såvidt å presse meg inn :P

Er så utrolig lenge til!

Har endelig fått bestilt meg time til TUL, da er jeg 8+1. SKulle gjerne hatt det uka før, men den ene gynekologen i byen er helt fullbooket og de klarte bare såvidt å presse meg inn :p

Er så utrolig lenge til!
Æsj ja, alt kjennes så lenge til akkurat nå :P håper tida bare flyr avgårde snart.. Men skal sies at alle dager etter 10dpo har rast avgårde i forhold til dagene før :joyful:

Æsj ja, alt kjennes så lenge til akkurat nå :p håper tida bare flyr avgårde snart.. Men skal sies at alle dager etter 10dpo har rast avgårde i forhold til dagene før :joyful:

Jeg syns dagene har snegla seg avgårde helt sinnsykt! Det er jo ikke en uke engang siden jeg sto der med positiv test, men det føles som det er flere måneder siden :p Håper farten tar seg opp litt framover!

Back
Topp