TUL?

Etter samtale med Jordmor på fredag, så bestemte hun seg for å sende henvisning til TUL, det eneste jeg vet er at det blir en gang mellom uke 6-10. Jeg er veldig engstelig, men kan ikke gjøre annet enn og håpe på det beste :love017

Har tul i morgen, da er jeg 6+4. Bestilte den mest fordi jeg fikk rosa utflod da jeg var 5+5. Så for å roe nervene litt, blir det en tul litt tidligere enn tenkt. Har og bestilt i uke 8+5, men kanskje jeg utsetter den litt visst alt ser greit ut i morgen.
Hadde tul med nr to og det var en betryggelse frem til oul.
Hvordan gikk det? ☺️

Jeg har booket tul 7+1 og 11+0, men nå ble jeg så usikker på om jeg egentlig trenger den første. Jeg har passelig mye symptomer, ingen blødninger eller noe. I den første graviditeten var jeg ikke på ul før den ordinære, i nr. hadde jeg en i uke 11, så jeg blir visst bare mer og mer bekymret for hvert svangerskap (uten at jeg egentlig har noen grunn til det). Jeg føler bare at jeg har vært så innmari heldig til nå, ingen sa eller problemer med å bli gravid. At nå må vel flaksen min ha blitt brukt opp? Ikke var den første timen billig heller (1890 kr), ikke at det har så mye å si...

Har spurt legen om å få ultralyd offentlig på grunn av MA. Det er så utrolig kjipt å gå rundt å bekymre seg, samtidig er det ikke akkurat billig med en ultralyd (varierer selvfølgelig fra hvor i landet, men her på østlandet er det kjempe dyrt!).

Jeg har booket tul 7+1 og 11+0, men nå ble jeg så usikker på om jeg egentlig trenger den første. Jeg har passelig mye symptomer, ingen blødninger eller noe. I den første graviditeten var jeg ikke på ul før den ordinære, i nr. hadde jeg en i uke 11, så jeg blir visst bare mer og mer bekymret for hvert svangerskap (uten at jeg egentlig har noen grunn til det). Jeg føler bare at jeg har vært så innmari heldig til nå, ingen sa eller problemer med å bli gravid. At nå må vel flaksen min ha blitt brukt opp? Ikke var den første timen billig heller (1890 kr), ikke at det har så mye å si...

Trenger ikke den første, nei. Har du doppler hjemme? For det kan du jo i så fall prøve i uke 8+x, og se om du finner. (Ikke for det - finner du ikke, så er det gjerne fordi det er vanskelig å finne. Finner du, så vil det jo hjelpe at du har hørt hjertelyd).

Trenger ikke den første, nei. Har du doppler hjemme? For det kan du jo i så fall prøve i uke 8+x, og se om du finner. (Ikke for det - finner du ikke, så er det gjerne fordi det er vanskelig å finne. Finner du, så vil det jo hjelpe at du har hørt hjertelyd).

Nei, det har jeg ikke. (Har ikke kjøpt det med vilje, tror jeg hadde kommet til å brukt den altfor mye!).

Sniker. Hadde første TUL 8+2, skal ha neste 12+3, da ser de på syndromer/avvik. På den i uke 8+2, så man bare og hørte et bankende hjerte og en rar skikkelse, men fint for å få bekreftet liv. Jeg er glad vi drøyde til uke 8, fordi man da er enda nærmere uke 12 og ikke må gå alt for lenge etter første TUL og lure :)

Har ikke bestilt tul ennå, men kommer til å bestille rundt uke 7 og rundt uke 12-13 :)

Vi er visst fæle til å snike fra september gruppa :D jeg var uke 7+6, kjempe gøy. Fikk se at svangerskapet var på riktig plass og at alt så fint ut. Skal igjen i morgen ule 9+6 og igjen 11+6. syns det er verdt pengene å få slappe av og se spiren

Jeg er så heldig som har en venninne som har egen ultralydklinikk, så jeg skal booke meg inn hos henne rundt uke 7-8 og 12-13, og kanskje i uke 14 for å se kjønn hvis hun ikke klarer å se det litt tidligere :)

forrige svangerskap var jeg på TUL både uke 6,7,9,12 og 13 :p og så OUL i uke 20

Skal ha i uke 7 ish da jeg hadde en MA sist og har slitt med å bli gravid.
Har blitt henvist, men ikke fått innkalling enda. Spent, nervøs og litt redd, klarer liksom ikke helt slappe av å glede meg enda

Nå skal jeg ha UL i morgen pga blødning. Da er jeg 5+5.
Hadde bestilt tul 16.2 (7+2), må vente å se hvordan dette går først.

Eg satsar på å bestilla TUL i veke 12 slik at me får sett mest mogleg:)

Skal bestille time så jeg får TUL i uke 7. Så igjen i uke 13 for å ha en organrettet UL, samt se kjønn:joyful:

Nå skal jeg ha UL i morgen pga blødning. Da er jeg 5+5.
Hadde bestilt tul 16.2 (7+2), må vente å se hvordan dette går først.

Håper det var en helt uskyldig blødning og at alt er fint!

Back
Topp