TUL?

Nååå friker jeg ut. Booket ultralyd dagen jeg blir 8uker, og fikk beskjed om at det gjøres utvendig! Har lest og fått inntrykk av at så tidlig gjøres det innvendig. Men hun har holdt på lenge, så satser på hva hun vet hva hun gjør.

Har noen her tatt utvendig så tidlig? Hva om hun ikke ser det bra nok, kan hun da ta innvendig eller må jeg bestille ny time?

Nååå friker jeg ut. Booket ultralyd dagen jeg blir 8uker, og fikk beskjed om at det gjøres utvendig! Har lest og fått inntrykk av at så tidlig gjøres det innvendig. Men hun har holdt på lenge, så satser på hva hun vet hva hun gjør.

Har noen her tatt utvendig så tidlig? Hva om hun ikke ser det bra nok, kan hun da ta innvendig eller må jeg bestille ny time?

20161213_191736.jpg
Dette ble tatt 7+0 (utvendig, i 2016). Så en klump med blinkehjerte :P Du ser ikke så mye når man er tidlig uansett; men hjertet ser du da. :)

Vis vedlegget 348084
Dette ble tatt 7+0 (utvendig, i 2016). Så en klump med blinkehjerte :p Du ser ikke så mye når man er tidlig uansett; men hjertet ser du da. :)

Må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner noe av det bildet, hehe, men takk for svar. Det viktigste er jo å finne om det er et foster i utvikling med blinkende hjerte - og finne antall. Sannsynligvis 1, men skulle gjerne hatt 2 babyer.

Jeg har booket tul 7+1 og 11+0, men nå ble jeg så usikker på om jeg egentlig trenger den første. Jeg har passelig mye symptomer, ingen blødninger eller noe. I den første graviditeten var jeg ikke på ul før den ordinære, i nr. hadde jeg en i uke 11, så jeg blir visst bare mer og mer bekymret for hvert svangerskap (uten at jeg egentlig har noen grunn til det). Jeg føler bare at jeg har vært så innmari heldig til nå, ingen sa eller problemer med å bli gravid. At nå må vel flaksen min ha blitt brukt opp? Ikke var den første timen billig heller (1890 kr), ikke at det har så mye å si...
Samme her. Første hadde jeg ingen ultralyd før den ordinære. Men da visste jeg ikke at det var en mulighet heller (ti år siden) Med nr to hadde jeg tul i uke 7+5. Denne gang har jeg allerede hatt tul 6+4 og skal ha en ny 8+5. Den 6+4 var mest fordi jeg hadde litt rosa utflod da jeg var 5+5 og fikk helt panikk. Hadde det ikke være for det hadde jeg nok klart å vente til uke 8.
Nå er jeg spent på om jeg får tul i uke 8 (jeg er 7+3 i dag), for nå stenger alt ned her i Bergen.

Må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner noe av det bildet, hehe, men takk for svar. Det viktigste er jo å finne om det er et foster i utvikling med blinkende hjerte - og finne antall. Sannsynligvis 1, men skulle gjerne hatt 2 babyer.

Du ser et "hulrom" (livmoren), og en liten prikk inni, som er fosteret. Den hadde et blinkende hjerte. :) Ser nok bittelitt mer en uke etterpå. :)

Jeg bestilte meg privat TUL til jeg er 7+2 jeg:rolleyes: Er kjempespent og håper på å få se et lite hjerte som blinker da:Heartred

Jeg bestilte meg privat TUL til jeg er 7+2 jeg:rolleyes: Er kjempespent og håper på å få se et lite hjerte som blinker da:Heartred

Det hadde jeg og, men får offentlig UL 7+5 istedet; som oppfølging. :) Håper alle mann får fine blinkende hjerter ♥️♥️♥️

Jeg tok utvendig sist gang i uke 7 :) så ett fint lite fosteranlegg og hjerteslag :)

Jeg tok utvendig forrige svangerskap uke 7+5. Var ingen problem å se den lille bønnen som lå inni magen. Men jeg fikk beskjed om å drikke 0,5l vann en time før timen.

Jeg tok utvendig forrige svangerskap uke 7+5. Var ingen problem å se den lille bønnen som lå inni magen. Men jeg fikk beskjed om å drikke 0,5l vann en time før timen.

Rart det der. Tar de utvendig er det greit med full blære, tar de innvendig bør den være tom :p

Rart det der. Tar de utvendig er det greit med full blære, tar de innvendig bør den være tom :p
Det verste var at da jeg tok utvendig ul og hadde helt nedpå den 0,5literen med vann, var at jeg fikk beskjed om å gå på do og tisse og blæren min var så full :hilarious: Men fikk faktisk bedre bilder etter at blæren var tømt.

Det hadde jeg og, men får offentlig UL 7+5 istedet; som oppfølging. :) Håper alle mann får fine blinkende hjerter ♥️♥️♥️

ja da skjønner jeg at du heller tar oppfølgingen. Jeg også håper for at vi alle får det :Heartred Er ei ordentlig koselig gruppe - så jeg håper det går riktig vei for oss alle og kan dele mye godt her inne med hverandre :love7

Det verste var at da jeg tok utvendig ul og hadde helt nedpå den 0,5literen med vann, var at jeg fikk beskjed om å gå på do og tisse og blæren min var så full :hilarious: Men fikk faktisk bedre bilder etter at blæren var tømt.

Jeg måtte ha full blære ved innsett av egg, så hun så livmoren, men på fredag på UL, så fikk jeg først beskjed om at hun kun så en tom fostersekk.. byttet vinkel og bare 'nei, der er det noe! Jeg tror du skulle gått og tisset litt før vi kikker noe mer.'. Fikk da se et bittelite..frø. i alle fall. Spent på hvordan det går på neste UL.. :) Men regner med det blir innvendig da og, så satser på tom blære :p

ja da skjønner jeg at du heller tar oppfølgingen. Jeg også håper for at vi alle får det :Heartred Er ei ordentlig koselig gruppe - så jeg håper det går riktig vei for oss alle og kan dele mye godt her inne med hverandre :love7

Ingen poeng i å ha to stykk UL på en uke, og 7+5 så BØR man kunne se hjerte og sånt. :)

Skal 7+2, så akkurat 3 uker til i dag!

Vi har mistet så mange ganger at vi kommer sikkert til å ta flere tul :) Kvaliteten på ultralydapparatet har mye å si for hvor mye du ser.
Første regner jeg med rundt 6+3.

Her er bildet vi fikk av første barnet vårt på tul på 6+2. Babyen er den lille klumpen til høyre for den runde plommesekken. Hjertet banket ivei her :woot:
80B89555-60F4-44DC-8FAB-CB578768615C.jpeg

Neste ultralyd var ved 8+0 og da var det helt tydelig en liten bamsemums inni der :Heartred
8F8C18C4-B312-4336-AE86-224B6C1EE9B4.jpeg 4123CF1D-E15D-4AF0-9C29-11F66EEDB620.jpeg

Last edited:
Vi har mistet så mange ganger at vi kommer sikkert til å ta flere tul :) Kvaliteten på ultralydapparatet har mye å si for hvor mye du ser.
Første regner jeg med rundt 6+3.

Her er bildet vi fikk av første barnet vårt på tul på 6+2. Babyen er den lille klumpen til høyre for den runde plommesekken. Hjertet banket ivei her :woot:
Vis vedlegget 348142

Neste ultralyd var ved 8+0 og da var det helt tydelig en liten bamsemums inni der :Heartred
Vis vedlegget 348140 Vis vedlegget 348141
Hei. Veldig leit å høre at de har mista mange ganger:Heartred Kan eg spørre deg om de fekk noko svar på kvifor de mista fleire ganger? Evt oppfølging/hjelp?:Heartred Mister sannsynligvis andre gang på rad nå, og er så redd eg berre skal fortsette å miste:( Har tre friske barn fra før, har aldri mista før me ville prøve på fjerdemann.

Hei. Veldig leit å høre at de har mista mange ganger:Heartred Kan eg spørre deg om de fekk noko svar på kvifor de mista fleire ganger? Evt oppfølging/hjelp?:Heartred Mister sannsynligvis andre gang på rad nå, og er så redd eg berre skal fortsette å miste:( Har tre friske barn fra før, har aldri mista før me ville prøve på fjerdemann.

Så leit å høre at du mister:Heartpink
Vi har ikke funnet noen grunn ennå og vi har blitt utredet mange ganger. Vi må bare prøve nok ganger. Vi har prøvd diverse støttemedisine og denne gangen prøvde vi IVF for å velge ut det embryoet som delte seg best. Vi får se om det hjelper :)

Så leit å høre at du mister:Heartpink
Vi har ikke funnet noen grunn ennå og vi har blitt utredet mange ganger. Vi må bare prøve nok ganger. Vi har prøvd diverse støttemedisine og denne gangen prøvde vi IVF for å velge ut det embryoet som delte seg best. Vi får se om det hjelper :)
Så kjipt når det skal ta så mykje tid og krefter før det går bra:Heartred Har de tatt pause i prøving innimellom, for å hente dykk inn igjen? Mannen snakker om at han ikkje vil prøve igjen på ei stund, fordi det er så tungt når me mister. Eg for min del føler at det eineste slm kan gjere det godt igjen, er at me blir gravide og at alt går bra.

Har bestilt TUL når jeg er 13+5, kunne se nakkefold og kjønn da:)

Back
Topp