Tul

Skjønner du føler blødning betyr slutten. Derfor er det godt å få høre glad historie :) jeg blødde masse og flere ganger. 2 åringen er frisk som en fisk :) krysser fingrer for deg! Går nok helt fint! Hadde du vært på ultralyd tidlig når du hadde MA?

Nei, med første var vi 8+2 eller noe slikt. Villa ha det bekreftet at det var noe der. Tenkte vi så litt lite, så sist ville vi vente til nærmere 12uker, og vi endte med å bestille time til 11+3. Da var jo bamsemumsen på samme størrelse som da vi var med første.

Jeg har endel slim med blodet også, og har hatt endel slim siden eggløsning egentlig. Er det et tegn på skjøre slimhinner? Hadde jo en blødning rundt ikm også.
 
Nei, med første var vi 8+2 eller noe slikt. Villa ha det bekreftet at det var noe der. Tenkte vi så litt lite, så sist ville vi vente til nærmere 12uker, og vi endte med å bestille time til 11+3. Da var jo bamsemumsen på samme størrelse som da vi var med første.

Jeg har endel slim med blodet også, og har hatt endel slim siden eggløsning egentlig. Er det et tegn på skjøre slimhinner? Hadde jo en blødning rundt ikm også.

Jeg blødde også en del i første svangerskap. Gikk helt fint[emoji4]Men slitsom, for man blir redd. Jeg hadde også mye slim, så vil ikke si det er unormalt. Alt du forteller kjenner jeg igjen fra et svangerskap som gikk bra!
Dessverre er denne frykten også noe som hører med svangerskapet[emoji19]Prøv og fokusere på det bankende hjertet[emoji173]️Så hører du med legen i morgen så du forhåpentlig vis kan legge usikkerheten litt til side for denne gang[emoji4]
 
Jeg blødde også en del i første svangerskap. Gikk helt fint[emoji4]Men slitsom, for man blir redd. Jeg hadde også mye slim, så vil ikke si det er unormalt. Alt du forteller kjenner jeg igjen fra et svangerskap som gikk bra!
Dessverre er denne frykten også noe som hører med svangerskapet[emoji19]Prøv og fokusere på det bankende hjertet[emoji173]️Så hører du med legen i morgen så du forhåpentlig vis kan legge usikkerheten litt til side for denne gang[emoji4]
Tusen takk for gode ord :Heartred
Jeg håper blødningen gir seg, så frykten legger seg også. Nå er jeg mer der at jeg gjør alt jeg kan for at knøttet skal holde seg der den er. Går det ikke veien, så går det ikke veien. Vi skal på ny ul 27.juli og ser vi et bankende hjerte da vil nok roen senke seg. Skal også ta det opp med legen min. Han har ul-apparat på kontoret, så det er mulig at jeg får komme inn å sjekke om jeg bekymrer meg i løpet av svangerskapet :happy:
 
Noen som vet hvor grensen mellom innvendig og utvendig ul går?

Jeg var rett før 12 uker med forrige mann da jeg fikk en blødning, da fikk jeg beskjed om at de tok innvendig da det fortsatt var vanskelig og se og høre utvendig.
Så jeg kan tenke meg et sted rett etter 12 uker.
 
I dag har det kommet litt blod på papiret, og jeg kjente det stresset meg så veldig. Ringte en privatklinikk ved jobben, og fikk komme inn på tul med en gang[emoji4]Der inne banket et lite hjertet. For en deilig lyd! Alt var akkurat som det skulle i forhold til at jeg er 5+5[emoji4]Det som også var litt fint, var at han så og forklarte om en liten ansamling blod han så i skjeden. Dette skal jo ut, men da vet jeg at det ikke har noe med lille bønna der inne å gjøre, når det kommer[emoji4]
 
I dag har det kommet litt blod på papiret, og jeg kjente det stresset meg så veldig. Ringte en privatklinikk ved jobben, og fikk komme inn på tul med en gang[emoji4]Der inne banket et lite hjertet. For en deilig lyd! Alt var akkurat som det skulle i forhold til at jeg er 5+5[emoji4]Det som også var litt fint, var at han så og forklarte om en liten ansamling blod han så i skjeden. Dette skal jo ut, men da vet jeg at det ikke har noe med lille bønna der inne å gjøre, når det kommer[emoji4]

Så godt å høre
Godt du ble beroliget
 
Nå har jeg bestilt tidlig ultralyd også, når jeg er i uke 7 (bestilte privat på Jordmorklinikken i Oslo).
Jeg bestiller tidlig ultralyd fordi jeg har mistet tidligere, og gjerne vil se hjertet banke så fort som mulig :)

Jeg har også fått beskjed om at jeg får henvisning til tidlig ultralyd av legen rundt uke 12, for å kartlegge termin (har ikke fått mens før jeg ble gravid).

Gleder meg veldig!

Da har jeg hatt TUL på Jordmorklinikken i Oslo, og fikk se bankende hjerte :) Og var like langt som jeg trodde faktisk, på dagen (7+2). Det var godt, og har slått meg helt til ro nå :)
 
Jeg venter på innkalling, er veldig spent!! Men nå har det gått en uke siden legen sendte henvisning, og jeg har ikke fått innkalling enda. Er nå 5+5, men vil gjerne ha UL før jeg drar på ferie om to uker. For hvis ikke må jeg vente helt jeg er i uke 11. Men det er kanskje ikke så dumt, da får man jo sett mye. Er urolig da, for om det er liv. Veksler mellom å tenke at det er liv og ikke liv omtrent annethvert minutt... Har hatt to tidligere SA i uke 6 og uke 8, håper veldig at det går veien denne gangen.

TUL er helt risikofritt, ikke sant?
 
Jeg skal på tul i uke 8. Får det på Riksen som en del av et forskningsprosjekt ved IVF-avd, så da blir det gratis :)
 
Har bestilt ultralyd når jeg er 9+0. Er det slik at hvis alt ser greit ut at jeg kan begynne å fortelle?

Sjansen for sa reduseres uke for uke - den er fortsatt til stede etter uke 9, men sikkert mindre enn snittet dersom alt ser greit ut.

Jeg ville ikke fortalt det til «hele verden» før tidligst uke 12, men hvis du vil dele med nærmeste familie/venner, kan du gjerne gjøre det før tul også. Det er jo greit å ha noen å dele evt sorg med også, hvis det skulle gå galt.

Selv har jeg delt med én god venninne (uke 4). Familien vet vi har vært på IVF, så de får nok også vite snart.
 
Back
Topp