Tul

Ferdig med timen her også! Venter på å få ta hCG-prøve nå.
Henvisning til tul er sendt! Ingen ordinær time satt opp grunnet flytting.
Hvilken uke får dere tul?

Blodprøve og henvisning sendt her også. Han mente at det mest hensiktmessige var å få i uke 10-12 for da har man også mulighet til å avdekke sykdom / medfødte defekter..

Blodprøve og henvisning sendt her også. Han mente at det mest hensiktmessige var å få i uke 10-12 for da har man også mulighet til å avdekke sykdom / medfødte defekter..

Her mente hun at de kanskje ikke tok tul før uke 11-12:confused005

Noen som har erfaring med st. Olavs og tul?

Her mente hun at de kanskje ikke tok tul før uke 11-12:confused005

Noen som har erfaring med st. Olavs og tul?

Jeg var på St Olavs når jeg fikk poden. Da var jeg i uke 4+3 (så bare fostersekk) tilbake 7+4, så 12+3.
Fikk ny time for hver UL. Da var de kjempe greie iallefall. Selv om jeg ble henvist på samme grunnlag da som nå. Var jo ikke nødvendig med så mange.

Jeg var på St Olavs når jeg fikk poden. Da var jeg i uke 4+3 (så bare fostersekk) tilbake 7+4, så 12+3.
Fikk ny time for hver UL. Da var de kjempe greie iallefall. Selv om jeg ble henvist på samme grunnlag da som nå. Var jo ikke nødvendig med så mange.

Hva er grunnen hos deg?
Håper jeg får komme inn i uke 8-9 :nailbiting:

Jeg har fått time i når jeg er 9+4, tror jeg (klarer ikke helt å regne disse ekstra dagene), fordi jeg egentlig ble henvist fordi vi har prøvd en stund uten å bli gravid, uten at det gikk, men plutselig så gikk det allikevel. Da var jeg allerede henvist til gynekolog for hjelp og fikk satt opp tul i stedet.

Hun i telefonen der sa det var for tidlig å se noe enda (4+4), så det var like greit å vente minst 4 uker.

Er det sant?
Ringte du for å spørre om de hadde mottatt henvisningen?

Jeg ringte for å høre om de hadde satt opp time, fordi jeg reiser på ferie i natt. Så jeg ikke fikk time når jeg ikke er hjemme.
Da sa hun at henvisninga var mottatt, og at de ikke kalte inn alikevel før uke 11 når det var tidlig UL.

Jeg ringte for å høre om de hadde satt opp time, fordi jeg reiser på ferie i natt. Så jeg ikke fikk time når jeg ikke er hjemme.
Da sa hun at henvisninga var mottatt, og at de ikke kalte inn alikevel før uke 11 når det var tidlig UL.

Usj! Kanskje jeg skal ringe for å høre.. Hvor ringte du? NSFM?
Da bestiller jeg privat i mellomtiden jeg altså..

Nå har jeg bestilt tidlig ultralyd også, når jeg er i uke 7 (bestilte privat på Jordmorklinikken i Oslo).
Jeg bestiller tidlig ultralyd fordi jeg har mistet tidligere, og gjerne vil se hjertet banke så fort som mulig :)

Jeg har også fått beskjed om at jeg får henvisning til tidlig ultralyd av legen rundt uke 12, for å kartlegge termin (har ikke fått mens før jeg ble gravid).

Gleder meg veldig!

Jeg drar nok til Sverige og har harmony-test denne gangen. Da tar de ultralyd også.

Nå har jeg hatt ultralyd i uke 4+3. Hun kunne ikke se noe enda. Det var for tidlig, men alt så veldig bra tilrettelagt ut der inne. Hun har satt meg opp en ny ul i slutten av juli, og deretter får jeg henvisning til sykehuset i uke 12. Så det blir veldig spennende å få se utviklingen der inne jevnlig.

Back
Topp