TUL

Jeg var på ul igjen i dag, og spiren hadde vokst og alt så bra ut :happy: Eneste som bekymrer meg litt er at lille ble målt til 8+3 (19 mm), og jeg er i dag 8+5 regnet ut fra at dagen for egguttaket er 2+0. Grunn til bekymring?
 
Last edited:
Skal på TUL 20 juli, da vil jeg være 8+0. Håper jeg får se noen gode hjerteslag [emoji173]️ håper jeg blir flyttet fram eller får være der jeg er, vil ikke bli flyttet tilbake [emoji21] vil komme fortest mulig til uke 13
 
Jeg var på ul igjen i dag, og spiren hadde vokst og alt så bra ut :happy: Eneste som bekymrer meg litt er at lille ble målt til 8+3 (19 mm), og jeg er i dag 8+5 regnet ut fra at dagen for egguttaket er 2+0. Grunn til bekymring?

Jeg hadde regnet ut at termin ble 03.02.19, men etter TUL ble termin satt til 05.02.19. Regnet selv termin fra dagen for egguttaket.
Var også litt bekymret, men tror det er helt normalt. Gratulerer :love2
 
Jeg skal til TUL 16.juni og er da 6+6. Har hatt noen små blødninger og er egentlig litt redd for MA så må i grunn få avklart noe før jeg kan slappe av:)

Håper alt er bra [emoji173]️ Jeg hadde også blødninger (mest i uke 5), ringte legesenteret og møtte ei på telefonen som sa jeg garantert hadde mistet (jeg var uvitende og trodde på henne) - fikk legetime to timer senere - strigråt i de to timene.. kom til en lege som var såå rolig, og sa det ikke trengte å være noe galt. Blodprøver og ul viste etter noen dager at alt var bra :) og både lege og sykehuset sa det var vanlig med blødninger.

Kjenner jeg fortsatt er bitter på hun som tok telefonen på legesenteret! [emoji849] har i alle fall erfart at en sjekk er det beste [emoji173]️
 
Jeg var på ul igjen i dag, og spiren hadde vokst og alt så bra ut :happy: Eneste som bekymrer meg litt er at lille ble målt til 8+3 (19 mm), og jeg er i dag 8+5 regnet ut fra at dagen for egguttaket er 2+0. Grunn til bekymring?

Når jeg var på UL 7+2 korrigerte de meg til 6+6. På UL 10+3 var jeg tilbake der jeg skulle være i forhold til EL. Fikk tilbake de dagene jeg var blitt korrigert på første UL.. Konkluderte med at det er vanskelig å måle heeeeeelt nøyaktig så tidlig.
Se forøvrig vedlagte skjermdump, den leser jeg mye på :)
 

Vedlegg

  • D72D3C83-84E9-4511-A4A9-0E1D6098301B.png
    D72D3C83-84E9-4511-A4A9-0E1D6098301B.png
    169 KB · Visninger: 52
I dag var det min tur til å være på ultralyd. 6+2 og vi fikk se og høre hjertet [emoji173][emoji173] knøttet var jo selvfølgelig lite, men gestasjonssekken så normal ut, vi så plommesekken og fosteranlegget. Jeg tror ikke gyn målte størrelse. Bare så. Men sa alt virket normalt. Var så utrolig nervøs før timen at jeg holdt på å begynne å grine. Nå er det bare å håpe at alt ser like bra ut på neste UL som er når jeg er 8+5.

Godt å høre det ikke bare er meg som har gråt av nervøsitet før ul. Husker jeg grått masse før 2. Tidlige tul med første mann. Legen trodde det var noe galt siden jeg hulkende ba om time, fikk time på dagen. Var mye hormoner, redd for det var noe galt, sorg for jeg og mannen skulle være i hvert vårt kontinent omtrent resten av svangerskapet etc...
 
Har vært på tul når jeg var 8 uker på vei. Alt Så fint ut og det var herlig å se hjertet som slo:) Tenkte kanskje å bestille ny tul til rundt uke 12-13, syns det er litt lenge å vente til oul.
 
Var på tidlig ultralyd nå idag og fikk se et bankende hjerte og sprelling :D Satt til 9+6 i stedet for 9+5, noe som stemmer i forhold til mine egne utregninger :)
 
Var i går til legen, ikke så flink. Så jaggu ikke stort. Men fikk høre hjerte så vet det er liv
 
Back
Topp