Tul MA?

Innamor

Glad i forumet
Julistrålene 2025 ♡
Himmelbarn
JuniJubel2021
Aprilspirene 2023
Har vært på sykehuset for tidlig UL idag. Hele timen startet med at de trodde at de hadde innkalt meg til time i uke 10. Jeg er 7+6 idag.

På innvendig ultralyd fant de fosteranlegg uten hjerteslag. Tok derfor måling av HCG, og skal ta en ny for å sjekke stigning på mandag. For å så komme til ny ul neste fredag.
De tror mest sannsynlig at dette er en MA :(
Har hatt så håpet denne gangen, og føler at alt håp er helt ute nå. Jeg og alle som har betrygget meg selv om at blødningen for to uker siden ikke var noe å bekymre seg for. Klarer ikke å håpe nå!

Nei!!! Livredd dette skal skje meg i dag. Så leser jeg detre om deg:sad010 så ubeskrivelig jævlig! Herregud Så urettferdig. Er då utrolig lei meg på dine vegne. Ikke slik det skulle gå :Heartred

Nei og nei, dette var trist å lese :( Sender deg en varm klem, og som de sier over her, ta vare på hverandre :Heartred

Har vært på sykehuset for tidlig UL idag. Hele timen startet med at de trodde at de hadde innkalt meg til time i uke 10. Jeg er 7+6 idag.

På innvendig ultralyd fant de fosteranlegg uten hjerteslag. Tok derfor måling av HCG, og skal ta en ny for å sjekke stigning på mandag. For å så komme til ny ul neste fredag.
Har hatt så håpet denne gangen, og føler at alt håp er helt ute nå. Jeg og alle som har betrygget meg selv om at blødningen for to uker siden ikke var noe å bekymre seg for. Klarer ikke å håpe nå!
Kjenner til følelsen! Og håper det ikke er noe MA! Det med HCG når du er kommet såpass må du ta med en klype salt, er i denne tiden hcg nivået begynner naturlig å flate ut.

Kjenner til følelsen! Og håper det ikke er noe MA! Det med HCG når du er kommet såpass må du ta med en klype salt, er i denne tiden hcg nivået begynner naturlig å flate ut.

Ja. Er derfor jeg synes det var litt merkelig.

I forbifarten sa de noe om at de også så to plommesekker.

Jeg fikk også beskjed om sannsynligvis MA på TUL i går 8+1. Ubeskrivelig vondt :( Har også målt HCG og skal tilbake for nye blodprøver og ny ul på mandag. Ta vare på hverandre ❤️

Så utrolig trist! Tenker masse på deg❤️ Ta vare på hverandre ❤️❤️

Så utrolig trist å høre!
Opplevde det samme på tul i dag. 7+5, men fosteret ble målt til rundt uke 5.
Har ikke hatt blødning eller noe.

Så utrolig trist å høre!
Opplevde det samme på tul i dag. 7+5, men fosteret ble målt til rundt uke 5.
Har ikke hatt blødning eller noe.

Leit å høre. Hva er veien videre for deg da?
Her tror jeg ikke de målte fosteret.

Leit å høre. Hva er veien videre for deg da?
Her tror jeg ikke de målte fosteret.

Skrev et eget innlegg om det. Legen mente jeg vil blø i neste uke? Jeg tok hcg hos fastlegen, ny på mandag. Ingen ny ul. Skulle egentlig ønske jeg fikk ny ul.

Skrev et eget innlegg om det. Legen mente jeg vil blø i neste uke? Jeg tok hcg hos fastlegen, ny på mandag. Ingen ny ul. Skulle egentlig ønske jeg fikk ny ul.
Ingen ny ul? Det er det merkeligste jeg har hørt. Om dem mener det er en MA, men skal måle HCG for å sjekke, så er det jo ganske naturlig at du får ny ul noen dager-1 uke senere for å dobbelt sjekke om det faktisk er MA eller om det er liv. Er faktisk mange som går helt til oul med dødt foster i magen, som har vært død siden rundt uke 8.

Ingen ny ul? Det er det merkeligste jeg har hørt. Om dem mener det er en MA, men skal måle HCG for å sjekke, så er det jo ganske naturlig at du får ny ul noen dager-1 uke senere for å dobbelt sjekke om det faktisk er MA eller om det er liv. Er faktisk mange som går helt til oul med dødt foster i magen, som har vært død siden rundt uke 8.

Ja, jeg også stusser litt over dette. Virker som de fleste må tilbake på ul. Jeg har jo gått ca 2+5 uker uten utvikling hos fosteret. Det burde vel ha skjedd av seg selv til nå. Dette er helt nytt (og skremmende) for meg.
Jeg gikk privat, vet ikke om det var derfor. Ringte Kvinneklinikken for å forhøre meg, hun sa at jeg sannsynligvis vil bli henvist til dem etter svar på hcg prøvene.
Jeg har time hos fastlegen på onsdag for å få svar og følges opp. Skal be han henvise meg da.

Ja, jeg også stusser litt over dette. Virker som de fleste må tilbake på ul. Jeg har jo gått ca 2+5 uker uten utvikling hos fosteret. Det burde vel ha skjedd av seg selv til nå. Dette er helt nytt (og skremmende) for meg.
Jeg gikk privat, vet ikke om det var derfor. Ringte Kvinneklinikken for å forhøre meg, hun sa at jeg sannsynligvis vil bli henvist til dem etter svar på hcg prøvene.
Jeg har time hos fastlegen på onsdag for å få svar og følges opp. Skal be han henvise meg da.
Om du ikke har startet å blø til da, så får du nok henvisning til ultralyd.

Veldig trist å lese:sorry: jeg er også redd for MA, har booket time for TUL hos privat for å se om det fortsatt er liv på tirsdag. Klarer ikke å slå meg til ro...

Jeg oppdaget MA til privat gyn og fikk cytotec med en gang. Når det ble oppdaget på sykehuset 2. Gang fikk jeg ny UL uken etter så spørs om det ikke er praksis privat? Jeg betalte 1500kr så måtte sikkert betalt nye 1500kr hvis jeg ble ny time hos den privat o_O

Veldig trist å lese:sorry: jeg er også redd for MA, har booket time for TUL hos privat for å se om det fortsatt er liv på tirsdag. Klarer ikke å slå meg til ro...
Da er vi to! Så hjerte slå 7+2 og har time på sykehuset når jeg er 12 uker, men måtte booke meg enda en privat på mandag når jeg er 10+1 for klarer heller ikke slå meg helt til ro etter 2 MA allerede :sorry:

Da er vi to! Så hjerte slå 7+2 og har time på sykehuset når jeg er 12 uker, men måtte booke meg enda en privat på mandag når jeg er 10+1 for klarer heller ikke slå meg helt til ro etter 2 MA allerede :sorry:

jeg forstår så godt! Jeg hadde litt blødninger i starten så fikk ekstra oppfølging grunnet det. (startet på hormonbehandling til IVF så de lurte på om det kunne være det) var sist på tul 8+3, men klarer selv ikke å gå til timen jeg har oppsatt når jeg er 12+5. Så jeg skal på tirsdag, da er jeg 10+2:smiley-angelic001 jeg har en SA bak meg, men har også pcos, så det er større sjangs for å miste...

Back
Topp