Tul MA?

Så trist å lese, sender mange gode klemmer din vei:Heartred
 
Uff.. ta godt vare på hverandre ❤️ Dette var ingen hyggelig start på helga.. :(
 
Så trist lesing, ønsker dere alt godt videre❤️❤️
 
jeg forstår så godt! Jeg hadde litt blødninger i starten så fikk ekstra oppfølging grunnet det. (startet på hormonbehandling til IVF så de lurte på om det kunne være det) var sist på tul 8+3, men klarer selv ikke å gå til timen jeg har oppsatt når jeg er 12+5. Så jeg skal på tirsdag, da er jeg 10+2:smiley-angelic001 jeg har en SA bak meg, men har også pcos, så det er større sjangs for å miste...
Masse lykke til! Da er vi like langt på vei :) satser på at alt ser bra ut neste uke :angelic: da tror jeg at jeg kan senke skuldrene helt :rolleyes:
 
Så leit å lese, håper det går bra med dere :Heartpink Jeg opplevde MA i fjor høst, det ble oppdaget på tul i uke 10+4. Fosteret ble målt til 9+3, men det hadde begynt å "gå litt sammen" (legen snakket om at det var en "halo" på hodet). Han kalte inn en kollega for å bekrefte at det ikke var hjerteslag der, og fire dager senere ble jeg lagt inn for cytoteckur uten noen flere undersøkelser først
 
Fikk svar på hcg idag. Og tenker det ikke blir noen positive nyheter på fredag.
Hcg fredag 05.06: 13022
Hcg mandag 08.06: 13579.
Litt stigning bare :/
 
Så leit!❤❤

Jeg fikk også svar på hcg prøvene i dag:
Fredag: 44789
Mandag: 45315.
Liten stigning her også. Fastlegen min skjønte ikke så mye av det. Venter på tlf fra Kvinneklinikken for å komme inn på ultralyd og evt. abort.
Har lite håp om at dette er noe annet enn MA.
Men synes det er så rart at hcg nivåene er så høye når embryoet målte 0.13 cm tilsvarende uke 5 på fredag, da jeg skulle vært 7+4. Skulle vært 8+2 i dag..
 
Så leit!❤❤

Jeg fikk også svar på hcg prøvene i dag:
Fredag: 44789
Mandag: 45315.
Liten stigning her også. Fastlegen min skjønte ikke så mye av det. Venter på tlf fra Kvinneklinikken for å komme inn på ultralyd og evt. abort.
Har lite håp om at dette er noe annet enn MA.
Men synes det er så rart at hcg nivåene er så høye når embryoet målte 0.13 cm tilsvarende uke 5 på fredag, da jeg skulle vært 7+4. Skulle vært 8+2 i dag..
Ved så høy HCG kan ikke forvente samme økning. Tror HCG økning over 10 000 har andre "regler" ..
Krysser fingrene! :Heartred
 
Ved så høy HCG kan ikke forvente samme økning. Tror HCG økning over 10 000 har andre "regler" ..
Krysser fingrene! :Heartred

Åå? Jeg blir ærlig talt ikke klok på dette. Ikke fastlegen min heller. Men jeg skulle ikke få opp forhåpningene.
Kvinneklinikken ringte meg nettopp, henvisningen min blir vurdert i morgen. Blir gal av å vente!
Håper virkelig jeg kommer inn før helgen.
 
Ved så høy HCG kan ikke forvente samme økning. Tror HCG økning over 10 000 har andre "regler" ..
Krysser fingrene! :Heartred

Stemmer ikke helt. Det skal fortsatt øke endel bare ikke fordobling hver 48 timer.

Screenshot_20200610-190148_Samsung Internet.jpg

Åå? Jeg blir ærlig talt ikke klok på dette. Ikke fastlegen min heller. Men jeg skulle ikke få opp forhåpningene.
Kvinneklinikken ringte meg nettopp, henvisningen min blir vurdert i morgen. Blir gal av å vente!
Håper virkelig jeg kommer inn før helgen.
 
Det var bare to døgn i mellom når jeg tok:
Fredag kl.13.30 og mandag kl.12.30.
Men selv om det ikke skulle doblet seg, skulle det vel økt mer om alt var bra?

Ja, det er en lav stigning som kan tyde på MA ja :( jeg har selv hatt to MA med stigning i hg, men bare ikke gos nok stigning. Hadde vel 78000 som på 48 timer økte til 99000, det var heller ikke god nok stigning, og viste seg å være MA.

Screenshot_20200610-192037_Samsung Internet.jpg

Man skal nå et gabske høyt nivå før det så sybker, ditt nivå på 45.000 er heller ikke høyt nok til at det skulle begynne å flate ut.

Veit hvor vondt det er, man har et enormt håp, selvom man også skjønner at det ikke går veien.

Har du ny UL kontroll?
 
Ja, det er en lav stigning som kan tyde på MA ja :( jeg har selv hatt to MA med stigning i hg, men bare ikke gos nok stigning. Hadde vel 78000 som på 48 timer økte til 99000, det var heller ikke god nok stigning, og viste seg å være MA.

Vis vedlegget 328565

Man skal nå et gabske høyt nivå før det så sybker, ditt nivå på 45.000 er heller ikke høyt nok til at det skulle begynne å flate ut.

Veit hvor vondt det er, man har et enormt håp, selvom man også skjønner at det ikke går veien.

Har du ny UL kontroll?

Takk for svar❤
Er henvist til Kvinneklinikken for ny ultralyd og veien videre. De skal ringe meg i morgen.
 
Takk for svar❤
Er henvist til Kvinneklinikken for ny ultralyd og veien videre. De skal ringe meg i morgen.

Håper du får time fort. Er en forferdelig lang ventetid når man bare går å venter på endelog svar. ❤ krysser fingrene for deg, selv om håpet kanskje er litt lite. Er uansett kun UL kontroll på dette tidspunktet som kan bekrefte det ene eller det andre.
 
Håper du får time fort. Er en forferdelig lang ventetid når man bare går å venter på endelog svar. ❤ krysser fingrene for deg, selv om håpet kanskje er litt lite. Er uansett kun UL kontroll på dette tidspunktet som kan bekrefte det ene eller det andre.

Ja, det er utrolig tøft å gå å vente.
Men en ting jeg ikke forstår, hvordan kan hcg være så høy når fosteret kun var målt til ca 5 uker? Burde det ikke være mye lavere?
 
Ja, det er utrolig tøft å gå å vente.
Men en ting jeg ikke forstår, hvordan kan hcg være så høy når fosteret kun var målt til ca 5 uker? Burde det ikke være mye lavere?

Hcg er utrolig individuelt i forhold til nivå. Jeg lå på over 100.000 i uke 6 i et svangerskap. Andre kan ligge på 20.000 i samme uke.

Du mente du var 8+2 (?), da har kroppen din hatt en stund på å øke nivået. Ved en MA så innser ikke kroppen alltid at det er dødt. Derfor man ikke får en spontan blødning. Derfor kan også nivået av hcg fortsette å øke en god stund, man ser ofte dog at nivået ikke øker tilfredstillende nok.
Så selv om embryo blir målt til uke 5, så har ikke hcg noe med str på embryo å gjøre. Hcg nivået ditt kan ha økt mye den første tiden, og så frem til embryo sluttet å utvikle seg, og dermed økt saktere og saktere. Derfor er det ikke unaturlig å komme opp i høye nivåer, selv om embryo er målt til uke 5.
 
Hvis det ble forståelig forklart :facepalm:
 
Back
Topp