TUL - dato

Spørsmål om ultralyd uke 12 for å se etter eventuelle kromonfeil hos foster:

-Er det i graviditetsuke 12, altså f eks uke 11+3 jeg bør bestille ultralyd?
-Eller i graviditetsuke 13, altså fullgått uke 12?

Eller spiller det ingen rolle kanskje :)
 
Spørsmål om ultralyd uke 12 for å se etter eventuelle kromonfeil hos foster:

-Er det i graviditetsuke 12, altså f eks uke 11+3 jeg bør bestille ultralyd?
-Eller i graviditetsuke 13, altså fullgått uke 12?

Eller spiller det ingen rolle kanskje :)
Jeg tror det er mellom 11+0 til 13+0, da er det lettest å se :)
 
Mellom uke 11 og 14. Jeg har tolket det som mellom 11+0 og 14+0. Selv skal jeg 13+0 denne gangen. Det blir liksom mye mer baby av 13+0 sammenliknet med 11+0. Jeg er for øvrig mer opptatt av at alt ser ut som det skal av hjerte, nyrer o.l. enn av kromosomavvik, men det aller viktigste for meg er å ha kommet forbi 12+0 og se at det ikke er MA.
 
Mellom uke 11 og 14. Jeg har tolket det som mellom 11+0 og 14+0. Selv skal jeg 13+0 denne gangen. Det blir liksom mye mer baby av 13+0 sammenliknet med 11+0. Jeg er for øvrig mer opptatt av at alt ser ut som det skal av hjerte, nyrer o.l. enn av kromosomavvik, men det aller viktigste for meg er å ha kommet forbi 12+0 og se at det ikke er MA.

Takk :)

Ja, det er jeg enig i. Jeg tenker mest på alvorlige tilstander.
 
Så kom neste spørsmål: når det blir i uke 12-13, bestilles det hos gynekolog da for innvendig ul?
Jeg hadde bestilt time i uke 12 hos den lokale, private gynekologen, men den må flyttes.

Så enten blir det 11+6 eller 13+1.
Hva er lurt?
 
Så kom neste spørsmål: når det blir i uke 12-13, bestilles det hos gynekolog da for innvendig ul?
Jeg hadde bestilt time i uke 12 hos den lokale, private gynekologen, men den må flyttes.

Så enten blir det 11+6 eller 13+1.
Hva er lurt?
Jeg ville valgt 13+1 personlig. Smak og behag.
 
Så kom neste spørsmål: når det blir i uke 12-13, bestilles det hos gynekolog da for innvendig ul?
Jeg hadde bestilt time i uke 12 hos den lokale, private gynekologen, men den må flyttes.

Så enten blir det 11+6 eller 13+1.
Hva er lurt?
Jeg var på time på rikshospitalet i dag for ekstra oppfølging pga alder, og fikk vite at de foretrekker å gjennomføre TUL mellom 12+0 og 13+6.
 
Har fått time 21 november, er ca 14 uker på vei da! Så får mannen som jobber på havet være med på 1. ultralyd! Spent på å se om alt er bra og om det faktisk er noe der! :nailbiting::)
 
Har i dag fått sett en sprell levende spire, målt til 9+4 :HeartredGanske så sjokket mtp blødningene jeg har hatt, samt avtagende symptomer. Men Gud så lettet og glad jeg er :)
Ny tul om noen uker
 
Jeg fikk se en liten spreller i dag:Heartred Det var sånn trisomi-ekstraundersøkelse pga min alder. Det var visst svært liten sannsynlighet for trisomi av noe slag. Viktigste for meg var nå uansett å se at det ikke er MA :)
 
Eg skal på TUL 11.11., då er eg 12+1 :) Eg både gleder og gruer meg. Hadde så lyst å ta privat TUL tidligare, men klarte å holda meg ;)
 
Bestilte ny time til TUL 12.11, er da 13+5.
Jeg klarer ikke vente til OUL :p
Det skjønner jeg godt. Veldig fornøyd med privat TUL i dag selv:)
 
Back
Topp