TakkGratulerer <3 så godt å få bekreftelse på at alt er ok ! Og veldig deilig å bli satt frem noen dager <3
ja, veldig glad for at det gikk den vegen 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
TakkGratulerer <3 så godt å få bekreftelse på at alt er ok ! Og veldig deilig å bli satt frem noen dager <3
ja, veldig glad for at det gikk den vegen 
Fikk til og med et lite hint om sannsynlig kjønn, men det er jo veldig usikkert ennå. 10+2, så nå tør vi endelig å senke skuldrene, fortelle til de rundt oss og nyte at vi er gravide
Så fine bilder!Må bare dele disse to bildene fra TUL som vi var på 1.DesemberLille knøttet lå å sprellet med føttene og hendene, og kosa med den ene hånda i fjeset sitt
![]()
Hvor langt på vei var du da?Så fine bilder!Hvor langt på vei var du da?
Ah! Jeg skal på TUL når jeg er 11+3. Kjekt å vite at man får så fine bilder så tidligJeg trodde jeg var 10+0 på vei den 1.Desember, men jordmor som utførte TUL mente jeg var 10+3 grunnet størrelsen på babyen , så nå avventer vi til vi skal på OUL for å vite om vi får termin i slutten av juni eller starten av juli.
Mensentermin er 2.Juli men hvis det viser seg at jeg er 3 dager lengre på vei havner jeg vist på juni med termin![]()
Ah! Jeg skal på TUL når jeg er 11+3. Kjekt å vite at man får så fine bilder så tidlig![]()
Det forstår jeg veldig godt! Var heller ikke på TUL med min første, så måte nå! Tiden før magen vokser/man kjenner liv er jo ikke den letteste akkurat, så er veldig godt med bekreftelseJa det var helt fasinerende å se på at et lite knøtt på 3,5cm lå å sprellet, ble pluttselig så mye mer virkeligvar ikke på TUL med førstefødte for 10år siden men veeeldig glad for at vi dro på det nå
![]()

Var på TUL i det offentlige for noen dager siden etter henvisning fra privatklinikk. (IVF 8+0). Sitter igjen med en liten bismak, og følelsen av at de nesten ikke visste hva de skulle se etter. Fikk ikke vite størrelse eller hjertefrekvens. Fikk høre hjertet og spurte om det var normalt etter hvor lang jeg var kommet- syntes det hørtes tregt ut. Det eneste svaret de kom med var at det var så tidlig at det var lite info å komme med. Forventer jeg litt for mye etter å ha lest her inne? Hvilke erfaringer har andre gjort seg med så tidlig UL?
Jeg tror jeg var inne max 10 minutter. Hørtes ut som at hjertet slo jevnt, men om jeg skulle tippe så hadde jeg trodd frekvens som et voksent menneske. (Trodde først det var mine hjerteslag vi hørte.) Men det kan jeg ikke vitne på for fikk kun høre noen sekunder og hele undersøkelsen gikk som sagt veldig raskt...Jeg var 7+5 (ivf her også), og spurte om hjertet slo raskt nok. Da sa gynekologen at man ikke så mye på frekvensen på slagene så tidlig, men om det slo jevnt eller ikke. Jeg fikk forøvrig ikke hørt hjerte, fikk bare sett det blinke. I tillegg var størrelsen på fosteret viktig, så det målte han også. Han sjekket også plommesekk og syns han brukte generelt god tid. Hadde håpet å få vite hjertefrekvens, men leser på nett at frekvensen varierer mye på den tiden, så antar han har rett med at det viktigste er at hjertet slår jevnt.
Hvor tregt syns du hjertet hørtes ut da?

Enig i at det kan være veldig kjapt og halvveis med offentlig tul desverre… de er ofte bare opptatt av om det er liv frem til 12 uker. anbefaler virkelig privat hvis du har mulighet, det er en helt annen opplevelse og gynekologen er litt mer pliktig til å gi deg en god opplevelse der du betaler såpass mye for timenJeg tror jeg var inne max 10 minutter. Hørtes ut som at hjertet slo jevnt, men om jeg skulle tippe så hadde jeg trodd frekvens som et voksent menneske. (Trodde først det var mine hjerteslag vi hørte.) Men det kan jeg ikke vitne på for fikk kun høre noen sekunder og hele undersøkelsen gikk som sagt veldig raskt...
Hun sa riktignok at størrelsen stemte med tanke på at det var 6 uker siden befruktning..men spesifiserte ikke..
Det gjør meg litt roligere at du har hørt at frekvens varierer!![]()
Har bestilt privat om 4 uker, så må bare holde ut til da..Enig i at det kan være veldig kjapt og halvveis med offentlig tul desverre… de er ofte bare opptatt av om det er liv frem til 12 uker. anbefaler virkelig privat hvis du har mulighet, det er en helt annen opplevelse og gynekologen er litt mer pliktig til å gi deg en god opplevelse der du betaler såpass mye for timenpluss de har ofte mye bedre apparater slik at man ser mye mer. Ble skikkelig skuffa da jeg var på offentlig noen uker etter privat, syntes ikke jeg så noen ting i forhold.

Det blir verdt det til sluttHar bestilt privat om 4 uker, så må bare holde ut til da..![]()
og jo lengre man venter med tul, jo mer kan man se og jo tryggere er det at det går braMen hadde du med skjema som hun skulle fylle ut?jeg var også til TUL pga ivf, hører top st. Olav, og jeg fikk tilsendt et skjema som gynekologen skulle fylle ut og sende tilbake til de. Der måtte han skrive ned litt informasjon blant annet om hvor langt han mente jeg var på veg og hvilken størrelse det var osv. Det var veldig greit for da visste jeg også litt på forhånd hva jeg kom til å få svar påJeg tror jeg var inne max 10 minutter. Hørtes ut som at hjertet slo jevnt, men om jeg skulle tippe så hadde jeg trodd frekvens som et voksent menneske. (Trodde først det var mine hjerteslag vi hørte.) Men det kan jeg ikke vitne på for fikk kun høre noen sekunder og hele undersøkelsen gikk som sagt veldig raskt...
Hun sa riktignok at størrelsen stemte med tanke på at det var 6 uker siden befruktning..men spesifiserte ikke..
Det gjør meg litt roligere at du har hørt at frekvens varierer!![]()
Nei, fikk ikke skjema til å ta med og på henvisning sto det bare at de ville ha hjelp til å vurdere graviditet, så da er det jo litt opp til den som utfører undersøkelsen.Men hadde du med skjema som hun skulle fylle ut?jeg var også til TUL pga ivf, hører top st. Olav, og jeg fikk tilsendt et skjema som gynekologen skulle fylle ut og sende tilbake til de. Der måtte han skrive ned litt informasjon blant annet om hvor langt han mente jeg var på veg og hvilken størrelse det var osv. Det var veldig greit for da visste jeg også litt på forhånd hva jeg kom til å få svar på
Jeg fikk også høre hjertelyden, ikke mange sekunda, han kommenterte det etter ikke, så jeg gikk bare utifra at det var normalt. For det var en forholdsvis rask hjerterytme.
Jeg ble ihvertfall ikke imponert....
Så dumt at du ikke hadde en god opplevelse. Dette er jo noe man ser virkelig frem til, så skjønner du er skuffet når du sitter igjen med en dårlig følelse. Kanskje du kan prøve å gå til noen andre i håp om at du sitter igjen med en bedre følelse og føler deg litt bedre ivaretattNei, fikk ikke skjema til å ta med og på henvisning sto det bare at de ville ha hjelp til å vurdere graviditet, så da er det jo litt opp til den som utfører undersøkelsen.Jeg ble ihvertfall ikke imponert....
![]()

Har bestilt privat UL om 4 uker, men det føles jo som uendelig lenge til. Ihvertfall når det føles som at det egentlig var i går jeg burde ha fått svar på noe av det man lurer på.Så dumt at du ikke hadde en god opplevelse. Dette er jo noe man ser virkelig frem til, så skjønner du er skuffet når du sitter igjen med en dårlig følelse. Kanskje du kan prøve å gå til noen andre i håp om at du sitter igjen med en bedre følelse og føler deg litt bedre ivaretatt![]()