TUL 11+0 til 13+6. Når fikk du time?

AnnAnn

Glad i forumet
Septemberlykke 2024
Til dere som har fått innkalling til tidlig ultralyd. Hvilken uke + dag fikk dere time til TUL? Og tok det lang tid fra henvisning til timesbekreftelse? Gjerne også hvilket sykehus dere søkte til.

Hilsen nysgjerrig :pompus:

Fått time til 13+4. Ringte 5 dager etter henvisning ble sendt for å sikre at det ble en dato samboer kunne bli med på. Dette er i Stavanger.

Bar på UL uke 7 og uke 8 også skal vi på UL rundt uke 12/13 igjen, om 2 - 3 uker, også skal jeg til legen i morgen og få helsekort og sende henvisning til 1 svangerskapskontroll :)

Fått time når jeg er 12+3 :) Tror det tok litt under en uke fra lege sendte henvisning til jeg fikk bekreftet time på Ahus. Fikk innkalling til OUL samtidig.

Jeg var hos JM kl. 13-14 på en torsdag, fikk tildelt timer til OTUL og OUL morgenen etterpå. OTUL 12+4 og OUL 18+5. Ultralyder ved Ahus Kongsvinger.

Jeg begynte med JM-oppfølging i Kongsvinger (kommunalt) den ene timen den torsdagen, men hun gikk ut i permisjon før jeg rakk flere timer, dermed ble det videre JM-oppfølging i Lillestrøm kommune (måtte endre bostedsadresse til svigers) og fødeplass ved Ahus Nordbyhagen (lettere å bytte fra Nordbyhagen til Kongsvinger kontra omvendt). Bor i Kongsvinger og skal flytte til Lillestrøm (ukjent når). Den største utfordringen for vår del er at Kongsvinger per dags dato ikke har kommunal JM (det er ikke lov å ikke ha JM-tilbud, men hva kan man gjøre) og jeg har ikke FL i nærheten, noe som har gjort det vanskelig å få oppfølging i det hele tatt :salut

Jeg var hos JM kl. 13-14 på en torsdag, fikk tildelt timer til OTUL og OUL morgenen etterpå. OTUL 12+4 og OUL 18+5. Ultralyder ved Ahus Kongsvinger.

Jeg begynte med JM-oppfølging i Kongsvinger (kommunalt) den ene timen den torsdagen, men hun gikk ut i permisjon før jeg rakk flere timer, dermed ble det videre JM-oppfølging i Lillestrøm kommune (måtte endre bostedsadresse til svigers) og fødeplass ved Ahus Nordbyhagen (lettere å bytte fra Nordbyhagen til Kongsvinger kontra omvendt). Bor i Kongsvinger og skal flytte til Lillestrøm (ukjent når). Den største utfordringen for vår del er at Kongsvinger per dags dato ikke har kommunal JM (det er ikke lov å ikke ha JM-tilbud, men hva kan man gjøre) og jeg har ikke FL i nærheten, noe som har gjort det vanskelig å få oppfølging i det hele tatt :salut
Er det ikke noe alternativ å gå til JM i f.eks Sør-Odal?

13+1 Ahus :-)

13+5. Ble henvist da jeg var på tidlig UL 7+1. Fikk tildelt time samme dag. Sykehuset Innlandet Lillehammer.

Last edited:
13+2, fikk tildelt time samme dag som jeg var inne og tok ekstra tidlig ul 8+1. Gjøvik sykehus.

13+4 i følge menstermin tror jeg, men i følge eggløsning er jeg 12+6

Nei JM var leid inn fra Sør-Odal og en må forholde seg til kommunen en har bostedsadresse. Supertungvindt :)
Ja, vet man må forholde seg til bosted men man skulle jo trodd det fantes unntak når det er lovpålagt. Men jordmora i sør-odal er jo allerede delt med en annen kommune, så hun har sikkert mer enn nok å gjøre:hungover:

Ja, vet man må forholde seg til bosted men man skulle jo trodd det fantes unntak når det er lovpålagt. Men jordmora i sør-odal er jo allerede delt med en annen kommune, så hun har sikkert mer enn nok å gjøre:hungover:
Det ble vel egentlig opp til meg selv å finne en løsning, hadde det vært helt kriselise så kunne jeg sikkert fått til et unntak men var «enklest» å bare ta kontakt med fremtidig helsestasjon siden det hastet med å få videre oppfølging o_O

Jeg fikk innkalling kun et par dager etter henvisningen ble sendt. Fikk tidlig ultralyd 13+3 og ordinær ultralyd 20+2, i Kristiansand:Heartred

Back
Topp