TRUER MED SELVMORD!!!!!!

ORIGINAL: lindaen

Det er ikke rett!! De som advarer gjør som regel ALDRI noe ut av truslene sine.. Og om de har rukket å ta noe å blir reddet, så er de kjempe flau fordi de egentlig ikke mente å ta livet sitt.. Jeg vet om MANGE som har tatt selvmord, flere i familien min også.. Det kom aldri et lite hint engang!

Jeg kjenner ingen som har tatt selvmord, så mitt utsagn var kun basert på et seminar med eksperter på selvmord. Det har også vært tema i avisen i forbindelse med at en kjent bergensk selvfmordsforeleser tok livet av seg. Det er ikke sånn at de sier det direkte, eller skriver en SMS, men det er vanlig å gi bekjsed på en eller annen måte. Mange av dem som tar selvmord, har også hatt mislykkede selvmordsforsøk før...

ORIGINAL: svimsa

Nei, ikke den dagen, det er jeg enig i.. Men de har gjerne sagt ifra mange ganger tidligere...

Ja, det er sant! Det er jeg helt enig i! Men sjansen for at hun gjør det i dag, er VELDIG liten.. Om det skjer, så kommer det til å komme som et sjokk.. Helst når man ikke har hørt noe på lenge å tror at alt nå er bra! Har hatt MYE med selvmord og gjøre, både via jobb og via familien..

Nei, ikke den dagen, det er jeg enig i.. Men de har gjerne sagt ifra mange ganger tidligere...

Ja, det er sant! Det er jeg helt enig i! Men sjansen for at hun gjør det i dag, er VELDIG liten.. Om det skjer, så kommer det til å komme som et sjokk.. Helst når man ikke har hørt noe på lenge å tror at alt nå er bra! Har hatt MYE med selvmord og gjøre, både via jobb og via familien..

jeg har opplevd 2 selvmord før i livet mitt. og begge gangene ante alle fred og ingen fare.. en dag tok de bare livet sitt...

ORIGINAL: Bejb

jeg har opplevd 2 selvmord før i livet mitt. og begge gangene ante alle fred og ingen fare.. en dag tok de bare livet sitt...

Ikke sant, det er de som er lunefulle som er skumle.. De som lider i stillhet! De som roper høyest er som regel ingen trussel der og da.. Men ALLE som truer med selvmord må få hjelp likevel, for det ligger jo alltid noe bak som ikke er særlig sunt!

offa da.

ORIGINAL: Smulen

Du bør jo få henne innlagt

ORIGINAL: golfersken

Jeg forstår godt hvordan du har det.. Jeg har ei mor som har holdt på slik de siste 15 årene. Vi har ikke kontakt per i dag, siden september i fjor fordi jeg blir utslitt av det. Orker ikke henne midt oppi barneforsøk. Hun endte med å skylde på oss tre døtre, at vi var årsaken til at hu var syk/ikke frisk i hodet. Da fikk jeg nok. Jeg tror ikke moren din gjø alvor av trussler om selvmord, men hun vil ha oppmerksomhet. Og det blir vel da mest negativt hun får til slutt eller?? Uff håper du tenker på deg selv midt oppi dette, fordi når foreldre som er på "den måten"-kan de sluke deg/spise deg opp psykisk om du skjønner hva jeg mener.

Min mor mener at det er min skyld at hun er slik hun er: pga av at jeg har satt henne på plass, kjeftet på henne og bedt henne slutte med klaginger, syting og "jeg vl bare dø". Eks. hun sliter fysisk, plutselig en dag hadde hun vondt i armen, og overdriver med at hun kommer til å bli lam og havne i rullestol. Hun ringer min søster og truer med å ta livet sitt. Søsteren min bare svarer til slutt: gjør det da.. Ikke bare meg som får nok.. Ikke første gangen...

Hva f... skal jeg gjøre da.. Jeg har beklaget til min mor om jeg har såret henne, men at jeg må få si min mening n år hun oppfører seg slik, og fikk tilbake. Nei du mente ikke det du sa når du beklaget.. Ga opp jeg.. Trist, men nok er nok. Hun blir bare verre med årene. Ligner på en eller annen type peronlighetsforstyrrelse, lik din mor og.. Det blir verre...i allefall for min del, derfor må jeg ha litt avstand. SYND HVA. Håper din mor skjønner hva hun gjør med deg når hun oppfører seg slik, noen gjør det faktisk aldri, de blir bare mer ego og sykeligere i tankegangen... Uff dette ble tragisk.. Sover godt om natta jeg altså, levd med dette helt siden ungdomsskolen da hun begynte denne "fasen".......... LYKKE TIL..

vet du hva? akkurat sånn du skriver din mor har vært og er,så er det akkurat som om du skriver om min mor[:(] det er jo helt forferdelig at ett menneske vi skal se opp til,glede oss å treffe skal gjøre oss så mye vondt. en mamma skal jo være noe trygt og godt,men mødrene våre er jo helt motsatt..

Ja det er vondt, men jeg må ha det på avstand.. Mye sårt i forhold til henne, så derfor er det bare nok.. Vet hun har det greit, snakker jo med andre i familien. Når hun har opptur, selger og flytter hun og holder et j..... kaos, og så blir hun utslitt, deppa og har hatt en lang melankoliperiode med angst og hele pakka.. I 1996 turte hun ikke gå ut døren hjemme på 3 mnd. Gjett hvem som måtte bo der og hjelpe til.. Tror det å ha så mye ansvar for sin egen mor, gjør at man er nære, men plutselig blir det for mye. Liksom hun som skal være den voksne og ta initiativ til å snakke sammen. Hun ringer aldri. Tar aldri kontakt. De gangene hun har ringt har det vært et eller annet negativ, og klart jeg blir irritert og ber henne skjerpe seg.. Hun har vært innlagt dagpasient for mange år siden. Feilmedisinert. Nå har hun også kuttet ut psykolog. Ellers går hun på mye kortison pga muskelsykdom. Fått masse hjelp og støtte av oss i alle år, men hva er takka, jo sender en SMS til døtrene sine om at det er vår skyld at hun er blitt så deprimert og ødelagt, og vår skyld at hun må flytte så langt unna oss som mulig for å slippe kjeftinga.. Ringte ikke å sa hadet den dagen hun flyttet sist. Kom ikke i barnedåpen til sitt sste barnebarn engang (min søsters yngste-hun var SÅ skuffa), er det rart jeg har fått NOK.. Sorry dette ble uttømming..........  

jeg har vurdert sterkt å kutte ut kontakten jeg å. jeg blir så sliten.
trist å lese det du har opplevd... kanskje jeg sender deg en pm en dag[:D]

ORIGINAL: Insolita

Stakkars dere da, skjønner godt du er bekymret[&:][&:]Er det ingen du kan ringe til og få råd om hva du skal gjøre?

Flere her sier at de som nevner selvmord ikke mener noe med det..
Det gjelder mange, men ikke alle!

Venninna mi ropte og skrek om hjelp til vaktselskapet, men de tok henne ikke på alvor.
Neste dag skar politiet henne ned fra taket i garasjen, hengende etter halsen....[&o] Hun ble 22 år, og var gravid i 5. mnd.

BEJB jeg håper at du tenker på deg selv i denne situasjonen. Når skal du tenke på deg selv, gjerne si hvordan du har det til henne, dersom det ikke "går inn" så vil jeg kanskje tatt en pause, og sagt at nok er nok for en stund... Ønsker deg alt vel, [:)]

tusen takk[:D] jeg skal få forklart henne åssen jeg føler og ikke minst søstrene og brødrene mine. heldigvis bor ikke noen av de hos hu. det er jeg GLAD for det. brødrene mine går på ungdomskolen,og bor hos pappa. gjett om jeg er glad for det

ORIGINAL: Adrianna

Flere her sier at de som nevner selvmord ikke mener noe med det..
Det gjelder mange, men ikke alle!

Venninna mi ropte og skrek om hjelp til vaktselskapet, men de tok henne ikke på alvor.
Neste dag skar politiet henne ned fra taket i garasjen, hengende etter halsen....[&o] Hun ble 22 år, og var gravid i 5. mnd.

uff så grusomt...
veldig leit å høre at noen ikke får hjelp. har en venninne som skrek om hjelp jeg også,hun fikk hjelp i siste liten. og får hjelp enda....

ORIGINAL: Ferraribabe

ORIGINAL: Insolita

Stakkars dere da, skjønner godt du er bekymret[&:][&:]Er det ingen du kan ringe til og få råd om hva du skal gjøre?

jeg vurdere å gå til psykolog selv for dette har sliti på meg i mange år. trodde virkelig det hadde gått over at hun oppførte seg sånn,men der tok jeg feil. hun har jo vært så "frisk" i noen år nå. men vet jo nå at hun fortsatt er veldig ustabil....

ORIGINAL: ¤Tammis¤

Få henne lagt inn på psyk fort som f***

tror det er det beste ja.. hun var innlagt der i 1999/2000 å....

BEJB jeg håper at du tenker på deg selv i denne situasjonen. Når skal du tenke på deg selv, gjerne si hvordan du har det til henne, dersom det ikke "går inn" så vil jeg kanskje tatt en pause, og sagt at nok er nok for en stund... Ønsker deg alt vel, [:)]

tusen takk[:D] jeg skal få forklart henne åssen jeg føler og ikke minst søstrene og brødrene mine. heldigvis bor ikke noen av de hos hu. det er jeg GLAD for det. brødrene mine går på ungdomskolen,og bor hos pappa. gjett om jeg er glad for det

Det er bra. Anbefaler å ta kontakt med pårørende til pskykisk syke, eller snakke med andre leger enn hennes egen. Ofte benekter jo "de" at det er noe gærnt med dem, alle andre sin feil...

Min lillesøster bodde hos mamma til hun var 13, ble helt skadet og deprimert av henne. Grusomt. Fikk henne flyttet til sin far i stedet. Ble ikke noe bedre det, men over tid har hun det greit.. Hun skal ha en gutt i april da. Koselig.  

jeg kan ta en prat med legen min å høre med han hva jeg skal gjøre. han vet mye om henne allerede,for jeg fikk en gang for noen år siden antideppressive tabletter pga mamma.
søstra mi har å blitt ødelagt av mamma på en måte. heldigvis flyttet pappa og brødrene mine for seg selv føre de begynte på skolen,så de har ikke tatt så skade av det. men de vet jo hva som skjer og hva som har skjedd. prøver å beskytte de litt ekstra,men de får med seg alt. di er jo hos mamma i ferier. men det er det nok stopp på nå...

Håper hun blir innlagt om det er "behov". Håper for din del at du snakker med noen nær eller fjern.. Jeg har ikke gått til psykolog, men snakket mye mi n storesøster, og tante (mamma`s søster). Viktigst er at du ikke tar på deg skyld og mer ansvar enn du selv føler at du kan bære. Det er ikke ditt ansvar. Nå må jeg legge meg, lang dag i morgen på jobb, og så trøtt.. Venter bare på at dagene skal gå :-))) Ha det så bra, og ta vare på deg selv oppi alt hva ? Klem[:)]

må nok i seng jeg å nå. opp med to unger i morra tidlig[:D]
skal ikke ta på meg noe skyld. det er hun som er syk,ikke jeg.
føler ikke jeg har gjort noe galt. nattaklem

ORIGINAL: Askepott:D

Herlighet.. så traagisk!! Også så utrolig slemt gjort mot dere...[&:][:-] Håper det bare er et rop om hjelp!

ORIGINAL: Smulen

Du bør jo få henne innlagt

Uff, så forferdelig for deg og dine.. dårlig gjort å sende dere sånne meldinger i den hensikt å "skremme" eller rope om hjelp.. er andre måter å gjøre det på.. en å true med selvmord.

Det er definetivt en jobb for politiet. Da ringer du politiet og forklarer hendelsesforløpet også tar operasjonsleder stilling til det, om hva som skal gjøres, så rykker de ut. Gjør i alle fall det i Oslo. Det er jobben dems.

Jeg vet om mange som har begått selvmord.. og ingen av de har vi visst om på forhånd at skulle gjøre det.. ikke en eneste forvarsel..

Jeg tror at visst det hadde vært seriøst, så hadde hun ikke sagt ifra.. Men jeg ville ringt politiet, og vært "hysterisk", for så å få de til å oppspore henne åå gi henne en SKIKKELIG støkk.. For sånne ting "tuller" man ikke med!

Det ville jeg også gjort!!!

Back
Topp