TRUER MED SELVMORD!!!!!!

ORIGINAL: valentinesbaby

ORIGINAL: lindaen

Jeg tror at visst det hadde vært seriøst, så hadde hun ikke sagt ifra.. Men jeg ville ringt politiet, og vært "hysterisk", for så å få de til å oppspore henne åå gi henne en SKIKKELIG støkk.. For sånne ting "tuller" man ikke med!

sannheten er at de fleste som går med selvmordstanker gir beskjed om det

Sannheten er at når de gjør alvor av tankene så sier de ikke noe til ei sjel! Da legger de heller igjen et brev.. Men de fleste som tenker på det sier ifra ja, men det er et rop om hjelp, da har de som regel aldri tenkt å gjøre noe med det!

ORIGINAL: svimsa

ORIGINAL: TonjeJenta

De som kommer med slike advarsler på forhånd trenger hjelp. De som virkelig vil ta livet sitt sier ingenting før de gjør det, slik at de ikke blir stoppet. Jeg ville fått henne innlagt, det er nok vondt å ha det slik hun har det.

Man kan ikke få henne innlagt selv om hun truer med selvmord. skal desverre mye mer til enn som så!

Er det ikke sånn at de kan tvangsinnlegges om de er til fare for seg selv eller andre? Det har jeg alltid trodd, men det tregner jo ikke stemme da. Håper jeg ikke trenger å tenke så mye på det heller

ORIGINAL: Insolita

Stakkars dere da, skjønner godt du er bekymret[&:][&:]Er det ingen du kan ringe til og få råd om hva du skal gjøre?

De som kommer med slike advarsler på forhånd trenger hjelp. De som virkelig vil ta livet sitt sier ingenting før de gjør det, slik at de ikke blir stoppet. Jeg ville fått henne innlagt, det er nok vondt å ha det slik hun har det.

Man kan ikke få henne innlagt selv om hun truer med selvmord. skal desverre mye mer til enn som så!
en venninne av meg ble faktisk hentet av politiet(ved tvang), de kjørte henne til legevakten som igjen henviste henne videre til psykriatisk avdeling. så jo det hjelper å ringe.

ORIGINAL: Lois Lane

Er det ikke sånn at de kan tvangsinnlegges om de er til fare for seg selv eller andre? Det har jeg alltid trodd, men det tregner jo ikke stemme da. Håper jeg ikke trenger å tenke så mye på det heller

ifølge en paragraf i loven om psykisk helsevern så kan de det ... kan ha dem innlagt til vurdering i 2 uker

Bedre å ringe selv om de kanskje ikke kan gjøre noe enn å bare sitte på gjerdet i tilfelle det skulle ligge mer bak truslene...

ORIGINAL: Thothamon..

en venninne av meg ble faktisk hentet av politiet, de kjørte henne til legevakten som igjen henviste henne videre til psykriatisk avdeling. så jo det hjelper å ringe.

Som sagt, man kan jo prøve, men jeg ville ikke vært for sikker på at noe skjedde. Har vørt i slike situasjoner tidligere...
Bedre å prøve enn å ikke gjøre noe... 

utrolig dålig gjort! [:@]  Trøsteklem til deg! 

fikk tak i han mamma bor sammen med,eller riktig sagt han som kaster hu ut... hun var der enda. så tror hun gjør sånn her mot oss for å rope om hjelp.. å jeg  blir gal av den dama der...
takk for at dere gadd å lese og skrive... håper hun søker hjelp..

Joda, det er slik, men desverre holder det ikke med en trussel om å ta livet av seg.. Netopp fordi så mange "slenger ut av seg" slike beskjeder, og det er ikke nok kapasitet osv.. Skal desverre av og til alt for mye til for å bli innlagt, både ved tvang og frivillig..

Det er kanskje mange som truer med det uten at de gjør alvor av det. Det er jo begrenset hvor mange de kan ha innalgt også. Hun jeg kjenner, hadde svelt tabletter, men fikk reise hjem ganske så fort igjen. Hun var drit flau da, for hun hadde ikke tenkt å ta livet sitt. Bare en trussel. Fan for ett rot det ble den gangen. Men truet flere ganger etter på. Moren ble jo helt stresset hver gang, for hun har barn.....! Jeg sa at hun måtte ringe 113 neste gang hun truet, for da hadde det kanskje gått ett lys opp. (eller det hadde vel kanskje vært litt for mye forlangt...)

Jeg tror at visst det hadde vært seriøst, så hadde hun ikke sagt ifra.. Men jeg ville ringt politiet, og vært "hysterisk", for så å få de til å oppspore henne åå gi henne en SKIKKELIG støkk.. For sånne ting "tuller" man ikke med!

Jepp. De fleste gir advarsler. Var det første jeg også tenkte. Uansett er det over grensen til hva JEG definerer som psykisk syk når man truer sine egne barn med å ta selvmord. Hvis ikke legevakten eller 113 vil hjelpe, så be dem om veiledning på hvordan du bør forholde deg til dette og hva du bør gjøre videre.

ORIGINAL: Apple

ifølge en paragraf i loven om psykisk helsevern så kan de det ... kan ha dem innlagt til vurdering i 2 uker

Det stemmer.

Hovedinnlegger: Ring til legevakta i kveld du. Det er bedre å ringe og spørre om hjelp en gang for mye enn gang for lite. Så trenger du i hvert fall ikke ha noe dårlig samvittighet for at du ikke gjorde noe.

fikk tak i samboeren hennes. hun var der enda. hun syker oss bare ut,og skremmer oss. jeg blir helt frustrert av den dama der. hun må ha seriøs hjelp...

ORIGINAL: Bejb

fikk tak i samboeren hennes. hun var der enda. hun syker oss bare ut,og skremmer oss. jeg blir helt frustrert av den dama der. hun må ha seriøs hjelp...

Jeg hadde sagt til henne nøyaktig hva jeg mente! Uten å pynte på sannheten en eneste plass..

ORIGINAL: Bejb

Jeg hadde sagt til henne nøyaktig hva jeg mente! Uten å pynte på sannheten en eneste plass..

gjett om hu skal få høre seg nå. skal også prate med samboeren hennes og forklare han alt sammen. han har litt mellom ørene...

ORIGINAL: Tinkaling

sjeldent at en selvmorder sender meld eller hinter til selvmord. de bare gjør det uten varsel.
det mora di gjør er rop om hjelp. takler flyttinga dårlig da vel.

tror ikke hun tåler motgang. hadde hun valgt å flytte selv så hadde det vært greit,men nå blir hun kastet hu. eller det vil si at hun må flytte innen kort tid. samboeren hennes er egentlig kjempe grei.

Huff, sånn er min mor også..
nå er hun endelig innlagt å får hjelp !!

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jepp. De fleste gir advarsler. Var det første jeg også tenkte. Uansett er det over grensen til hva JEG definerer som psykisk syk når man truer sine egne barn med å ta selvmord. Hvis ikke legevakten eller 113 vil hjelpe, så be dem om veiledning på hvordan du bør forholde deg til dette og hva du bør gjøre videre.

Det er ikke rett!! De som advarer gjør som regel ALDRI noe ut av truslene sine.. Og om de har rukket å ta noe å blir reddet, så er de kjempe flau fordi de egentlig ikke mente å ta livet sitt.. Jeg vet om MANGE som har tatt selvmord, flere i familien min også.. Det kom aldri et lite hint engang!

ORIGINAL: golfersken

Jeg forstår godt hvordan du har det.. Jeg har ei mor som har holdt på slik de siste 15 årene. Vi har ikke kontakt per i dag, siden september i fjor fordi jeg blir utslitt av det. Orker ikke henne midt oppi barneforsøk. Hun endte med å skylde på oss tre døtre, at vi var årsaken til at hu var syk/ikke frisk i hodet. Da fikk jeg nok. Jeg tror ikke moren din gjø alvor av trussler om selvmord, men hun vil ha oppmerksomhet. Og det blir vel da mest negativt hun får til slutt eller?? Uff håper du tenker på deg selv midt oppi dette, fordi når foreldre som er på "den måten"-kan de sluke deg/spise deg opp psykisk om du skjønner hva jeg mener.

Min mor mener at det er min skyld at hun er slik hun er: pga av at jeg har satt henne på plass, kjeftet på henne og bedt henne slutte med klaginger, syting og "jeg vl bare dø". Eks. hun sliter fysisk, plutselig en dag hadde hun vondt i armen, og overdriver med at hun kommer til å bli lam og havne i rullestol. Hun ringer min søster og truer med å ta livet sitt. Søsteren min bare svarer til slutt: gjør det da.. Ikke bare meg som får nok.. Ikke første gangen...

Hva f... skal jeg gjøre da.. Jeg har beklaget til min mor om jeg har såret henne, men at jeg må få si min mening n år hun oppfører seg slik, og fikk tilbake. Nei du mente ikke det du sa når du beklaget.. Ga opp jeg.. Trist, men nok er nok. Hun blir bare verre med årene. Ligner på en eller annen type peronlighetsforstyrrelse, lik din mor og.. Det blir verre...i allefall for min del, derfor må jeg ha litt avstand. SYND HVA. Håper din mor skjønner hva hun gjør med deg når hun oppfører seg slik, noen gjør det faktisk aldri, de blir bare mer ego og sykeligere i tankegangen... Uff dette ble tragisk.. Sover godt om natta jeg altså, levd med dette helt siden ungdomsskolen da hun begynte denne "fasen".......... LYKKE TIL..

vet du hva? akkurat sånn du skriver din mor har vært og er,så er det akkurat som om du skriver om min mor[:(] det er jo helt forferdelig at ett menneske vi skal se opp til,glede oss å treffe skal gjøre oss så mye vondt. en mamma skal jo være noe trygt og godt,men mødrene våre er jo helt motsatt..

ORIGINAL: Fru Riskorn

Det er ikke rett!! De som advarer gjør som regel ALDRI noe ut av truslene sine.. Og om de har rukket å ta noe å blir reddet, så er de kjempe flau fordi de egentlig ikke mente å ta livet sitt.. Jeg vet om MANGE som har tatt selvmord, flere i familien min også.. Det kom aldri et lite hint engang!

Ikke helt enig med deg.. mange advarer fordi di ønsker hjelp, og ikke orker å leve på den måten de gjør lenger. Men OM de ikke får den hjelpen, så går de til neste skritt, og gjør noe med det!

Ja, advarselen er et skrik om hjelp, men den dagen de faktisk gjør det, kommer de ikke til å si et ord til noen!

Back
Topp