TRUER MED SELVMORD!!!!!!

ORIGINAL: Camillas

ORIGINAL: lindaen

Jeg tror at visst det hadde vært seriøst, så hadde hun ikke sagt ifra.. Men jeg ville ringt politiet, og vært "hysterisk", for så å få de til å oppspore henne åå gi henne en SKIKKELIG støkk.. For sånne ting "tuller" man ikke med!

Det ville jeg også gjort!!!

Trenger ikke å være "hysterisk".. det er jobben dems å reise ut på sånne oppdrag...

ORIGINAL: ~Rosa~

Jeg skjønner at du synes det er tåpelig og muligens veldig barnslig av din mor, men de fleste som truer med å ta livet sitt i stedefor å gjøre det føler seg ensom, oversett og dårlig behandlet... Det er nå slik, ikke bare med barn, men med alle mennesker at de heller vil ha negativ oppmerksomhet enn ingen.........
Uansett hvor tåpelig hun oppfører seg, så trenger hun faktisk at familien bryr seg!
Du nevner at hun holdt på å bli kastet ut? Og at hun holdt på å pakke og måtte få flyttet tinga... Er det så vanskelig å tilby sin mor hjelp?

Bare min mening...

Familien bryr seg sikkert.. men er ganske så unødvendig å true med selvmord til dine egne barn! Andre måter å få oppmerksomhet på.. å true med noe sånt er utrolig stygt og en forferdelig ting å gjøre.. Trådstarter skrev det helt i starten at hun hadde ikke noen flyttebil eller stor bil som kunne ta møblene.. det er ikke det samme som å si at man ikke er der for sin mor..

ORIGINAL: ~Rosa~

Jeg skjønner at du synes det er tåpelig og muligens veldig barnslig av din mor, men de fleste som truer med å ta livet sitt i stedefor å gjøre det føler seg ensom, oversett og dårlig behandlet... Det er nå slik, ikke bare med barn, men med alle mennesker at de heller vil ha negativ oppmerksomhet enn ingen.........
Uansett hvor tåpelig hun oppfører seg, så trenger hun faktisk at familien bryr seg!
Du nevner at hun holdt på å bli kastet ut? Og at hun holdt på å pakke og måtte få flyttet tinga... Er det så vanskelig å tilby sin mor hjelp?

Bare min mening...

jeg har ordnet og betalt flyttebil for hu to ganger i 2007,men hun ombestemte seg rett føre bilen skulle hente tinga hennes. jeg måtte fremdeles betale flyttebilen. men greit nok at nå er det ikke hun som frivillig flytter,men jeg har ikke flyttebil,eller råd til å leie en til hu igjen. får ikke penger igjen av hu uansett. hun kan leie seg en flyttebil selv mener jeg. jeg kan hjelpe hun med mange andre ting.... hun bor 60-70 mil unna her,så jeg kan ikke dra hjem til hu å hjelpe henne. og for å være helt ærlig så tror jeg ikke hu fortjener noe hjelp. eneste hun trenger hjelp til er å komme seg til noen profesjonelle.
hun mener grunnen til at hun er psykisk syk er pga meg og mine søsken. jeg vil ikke ta på meg noe skyld,og føler egentlig at det beste er hvis jeg bare holder meg litt vekk fra hu. jeg har to barn,samboer,og ett liv jeg egentlig er fornøyd. hun har ødelagt for meg før. vil ikke at det skal skje igjen.....

ORIGINAL: linda83

hvordan gikk d?

håper d gikk bra....
virker som hun trenger litt hjelp.

unødvendig å utsette deg og søster for sånt da. syns jeg ikke hun trengte...

håper d går bra m deg da!!
trøsteklem

jeg har ikke fått kontakt med mamma. har ikke prøvd siden tidlig i natt. men vet hun var hjemme hos samboeren sin i går kveld... hvordan det går med hu vet jeg ikke.... håper samboeren har ordnet noe hjelp til hu....

ORIGINAL: TonjeJenta

De som kommer med slike advarsler på forhånd trenger hjelp. De som virkelig vil ta livet sitt sier ingenting før de gjør det, slik at de ikke blir stoppet. Jeg ville fått henne innlagt, det er nok vondt å ha det slik hun har det.

ORIGINAL: Nemi73

ORIGINAL: TonjeJenta

De som kommer med slike advarsler på forhånd trenger hjelp. De som virkelig vil ta livet sitt sier ingenting før de gjør det, slik at de ikke blir stoppet. Jeg ville fått henne innlagt, det er nok vondt å ha det slik hun har det.

jeg ringte legen min i stad,han hadde time i morra så skal prate med han om hva jeg burde gjøre,om han kan gjøre noe..
det kan ikke være godt for mamma å ha det sånn nei,men hun trenger ikke være sånn mot oss "barna" for det. det syns jeg er dårlig gjort,men hun tenker sikkert ikke på det. men hun burde ha lært fra forrige gang hun holdt på sånn,da barnevernet kom å skulle ta ungene hennes,og hun trua med å drukne sine egne barn og skyte hun som jobber hos barnevernet.. det er 9år siden ca...

ORIGINAL: Oline

ORIGINAL: svimsa

Trur ikke det hjelper å ringe politiet eller legevakten altså.. [:-]  men går jo ann å prøve da.. [:-]

Politiet har i følge politiloven plikt til å hjelpe personer som kan være til skade for seg selv, og kan bla bistå ved tvangsinnleggelse ol.

(På den annen side, dersom det ikke er seriøst, er det jo feil bruke politiets ressurser for å lage et eksempel.)

jeg tror nå at dette bare var for å skremme oss og få oppmerksomhet. men hun trenger jo hjelp....

dere som sier at folk med selvmordstanker ikke gir beskjed.. kan ikke dere komme med kilder på det? ikke at dere har opplevd det selv, men kilder.... For i mine kilder står det helt andre ting......

ORIGINAL: Oline

ORIGINAL: svimsa

Trur ikke det hjelper å ringe politiet eller legevakten altså.. [:-]  men går jo ann å prøve da.. [:-]

Politiet har i følge politiloven plikt til å hjelpe personer som kan være til skade for seg selv, og kan bla bistå ved tvangsinnleggelse ol.

(På den annen side, dersom det ikke er seriøst, er det jo feil bruke politiets ressurser for å lage et eksempel.)

Stemmer det. Jeg jobber der selv og vet at de er oppdrag de tar på seg.

Back
Topp