Trilletur etter fødselen?

Første trilletur var på vei hjem etter lysbehandling, så andre gang vi dro hjem :) jeg var kjempesprek etter fødselen og gikk mellom kvinneklinikken og barneklinikken morgenen etter fødselen (føde kl 17) det tar ca 7 minutter å gå ute :)
 
Syns egentlig det beste spørsmålet ville vært: hvordan var første lange trilleturen. Jeg husker veldig godt hvordan min første trilletur opplevdes. Denn artikkelen får det nesten til å virke som alle prøver å skynte seg ut på trilletur. Med meg da var småen noen dager gammel. Jeg var fin i formen hele tiden. Var aldri veldig sliten etter fødsel. Etter å anstrengt seg på tur ble det faktisk smertefullt for meg. Litt i magen og nedentil. Det tok flere dager før jeg forstod hvorfor jeg hadde vondt etter hver tur. Det var pga stingene nedentil. Min erfaring er at man bør ta det med ro og ikke hive seg uti det. Neste gang kommer jeg ikke til å ta noen lange turer før Stingene er ute. Nå falt Stingene fortere ut fordi jeg var for aktiv.. Så mitt fokus er at det er galt å få det til å virke så bra å gå lange turer etter bare 2-4 dager...
 
Med eldste var vi på trilletur den dagen vi kom hjem, da var han vel 2 dager gammel.
Yngste husker jeg ikke. Et par dager etter, tror jeg.
 
Vi var på sykehuset i 5 dager. Var på første trilletur dagen etter at vi kom hjem, altså etter 6 dager. :)
 
Syns egentlig det beste spørsmålet ville vært: hvordan var første lange trilleturen. Jeg husker veldig godt hvordan min første trilletur opplevdes. Denn artikkelen får det nesten til å virke som alle prøver å skynte seg ut på trilletur. Med meg da var småen noen dager gammel. Jeg var fin i formen hele tiden. Var aldri veldig sliten etter fødsel. Etter å anstrengt seg på tur ble det faktisk smertefullt for meg. Litt i magen og nedentil. Det tok flere dager før jeg forstod hvorfor jeg hadde vondt etter hver tur. Det var pga stingene nedentil. Min erfaring er at man bør ta det med ro og ikke hive seg uti det. Neste gang kommer jeg ikke til å ta noen lange turer før Stingene er ute. Nå falt Stingene fortere ut fordi jeg var for aktiv.. Så mitt fokus er at det er galt å få det til å virke så bra å gå lange turer etter bare 2-4 dager...
På den første trilleturen var vesla vår 6 dager. Da gikk vi en runde i gata, tror vi brukte 30 minutter på å gå de 3-400 meterne. Gikk ikke fort, men var godt å lufte hodet litt. ;)
 
Etter ett par dager var det vel. Født midt på vinteren og ganske kaldt da vi kom hjem
 
2-3 uker tror jeg :p hadde keisersnitt og bodde hos mamma å de den første tiden pga ting som skjedde i livet som gjorde den første tiden ekstra tung og vanskelig. Å der var det glatt å fælt. Så turte ikke gå med vogn der når jeg knapt klarte å gå mer enn museskritt :p
 
På den første trilleturen var vesla vår 6 dager. Da gikk vi en runde i gata, tror vi brukte 30 minutter på å gå de 3-400 meterne. Gikk ikke fort, men var godt å lufte hodet litt. ;)
Men eg tenker poenget er at man bør ta det med ro. Er alltid kjekt med luft. Min sov best i vognen også. Men man bør ta det med ro. Man bør ikke bruke mye krefter på å komme seg på lange turer og være veldig aktiv med engang. Selv om formen virker fin :)
 
Syns egentlig det beste spørsmålet ville vært: hvordan var første lange trilleturen. Jeg husker veldig godt hvordan min første trilletur opplevdes. Denn artikkelen får det nesten til å virke som alle prøver å skynte seg ut på trilletur. Med meg da var småen noen dager gammel. Jeg var fin i formen hele tiden. Var aldri veldig sliten etter fødsel. Etter å anstrengt seg på tur ble det faktisk smertefullt for meg. Litt i magen og nedentil. Det tok flere dager før jeg forstod hvorfor jeg hadde vondt etter hver tur. Det var pga stingene nedentil. Min erfaring er at man bør ta det med ro og ikke hive seg uti det. Neste gang kommer jeg ikke til å ta noen lange turer før Stingene er ute. Nå falt Stingene fortere ut fordi jeg var for aktiv.. Så mitt fokus er at det er galt å få det til å virke så bra å gå lange turer etter bare 2-4 dager...

Er jo ikke alle som har sydd! Jeg hadde ikke et eneste sting og ble anbefalt å gå mellom kk og barneklinikken som tar 7 min dagen etter fødsel!
Så jeg tenker man må se ann formen og sting osv!
Når vi gikk hjem fra sykehuset brukte vi litt over en time på en tur som normalt sett tar mellom 20-30 minutter, så ikke akkurat så veldig høyt tempo :p
 
Er jo ikke alle som har sydd! Jeg hadde ikke et eneste sting og ble anbefalt å gå mellom kk og barneklinikken som tar 7 min dagen etter fødsel!
Så jeg tenker man må se ann formen og sting osv!
Når vi gikk hjem fra sykehuset brukte vi litt over en time på en tur som normalt sett tar mellom 20-30 minutter, så ikke akkurat så veldig høyt tempo :p
Nei er ikke alle som har sydd. Men poenget er at man bør ta det rolig og ikke haste seg. Og som du sier gjerne bruke litt tid så lavere tempo..
 
Med første tok det vel en måneds tid. :) Lillesøster er nå blitt to uker og vi har enda ikke vært, kunne godt å ha vært på tur men vogna er ikke klar. :p Har fått samboer til å rense og vaske den nå i helga så gleder meg litt til å komme meg ut. :)
 
Back
Topp