Treningstråd

Nok en runde med styrke og kardio unnagjort i dag. I morgen blir det fri etter tre dager på rad og en sliten kropp, i tillegg til at jeg skal i utdrikningslag. Satser på en ny økt på søndag eller til uka :D
 
Har ikke vært så flink å oppdatere på denne tråden når jeg har trent. Denne uka har jeg vært sinnsykt trøtt, så det har nesten ikke blitt trening. I dag skal jeg komme meg på treningssenteret :)
 
Har ikke vært så flink å oppdatere på denne tråden når jeg har trent. Denne uka har jeg vært sinnsykt trøtt, så det har nesten ikke blitt trening. I dag skal jeg komme meg på treningssenteret :)
Kom du deg avgårde? :)
 
Ok, kanskje litt feil tråd, men jeg prøver: har dere noe tips til trening for meg? Har ikke trent på årevis, gikk mye før osv, så var aldri noe behov liksom. Men nå kjører jeg jo bil alle veier, var veldig lite i bevegelse pga dårlig form i første trimester og føler litt på at kondisen allerede er dårlig. Tenker at den må forbedres før siste trimester og fødsel for å gjøre fødselen lettere. Turgåing går ok, men får masse kynnere og magekramper (akutt dobehov) etter kort tid så er ikke så kjekt. Styrke? :)
 
Ok, kanskje litt feil tråd, men jeg prøver: har dere noe tips til trening for meg? Har ikke trent på årevis, gikk mye før osv, så var aldri noe behov liksom. Men nå kjører jeg jo bil alle veier, var veldig lite i bevegelse pga dårlig form i første trimester og føler litt på at kondisen allerede er dårlig. Tenker at den må forbedres før siste trimester og fødsel for å gjøre fødselen lettere. Turgåing går ok, men får masse kynnere og magekramper (akutt dobehov) etter kort tid så er ikke så kjekt. Styrke? :)

Hvis du ikke er så aktiv fra før, så ville jeg begynt med styrkeøvelser med egenvekt i såfall[emoji4]. Bekkenøvelser, øvelser med strikk. F.eks roing med strikk, markløft med strikk (fest den under bena), knebøy med/uten strikk. Pass på å stram bekkenet. Jeg la ut treningsprogrammet jeg fikk ved forrige graviditet (tilpasset graviditet av en som har spesialisert seg på nettopp det).
Viktig å ikke få høyere puls enn hva du klarer å snakke deg gjennom hvertfall, og husk på holdningen din[emoji56].
 
Ok, kanskje litt feil tråd, men jeg prøver: har dere noe tips til trening for meg? Har ikke trent på årevis, gikk mye før osv, så var aldri noe behov liksom. Men nå kjører jeg jo bil alle veier, var veldig lite i bevegelse pga dårlig form i første trimester og føler litt på at kondisen allerede er dårlig. Tenker at den må forbedres før siste trimester og fødsel for å gjøre fødselen lettere. Turgåing går ok, men får masse kynnere og magekramper (akutt dobehov) etter kort tid så er ikke så kjekt. Styrke? :)

Er det noe senter som har trening spesielt rettet mot gravide i nærheten der du bor? Gravidyoga eller annet? Hvis du ikke har trent noe særlig styrke før hadde det sikkert vært lurt å få litt veiledning, men hvis du googler styrketrening gravid får du jo sikkert noen tips til øvelser. [emoji4] Vil du trene hjemme kommer du langt med en matte og strikker, evt noen manualer eller kettlebells, og gjerne en stor ball.
Pga litt smerter i bekkenet klarer jeg ikke å trene bein som normalt, så jeg har mest fokus på rygg, bryst og armer nå, samt noen enkle øvelser for bekkenet. Lurt å fokusere på holdning nå framover, og øvelser som styrker holdningen. [emoji4]
Ellers er det jo kjempebra å gå, men hold deg under smertegrensen. Kunne svømming vært noe?
 
Styrke og kardio unnagjort i dag! :D liker denne tråden, for den drar meg ut av sofaen!
 
Fikk også trent styrke i går. Helt enig med deg! Denne er god å ha![emoji38][emoji1376]
 
Ro og elipsemaskin i går pluss styrke på armer, rygg og bryst :) veldig go og svett etterpå :joyful:

Legg,lår og rumpe + samme kondis(ro+elipse) på lørdag :p
 
30 min på ellipse i dag, og 15 min motbakke på mølle! Sier meg fornøyd med det og ser fram i mot fri i morgen :)
Supermoro å se at vi har fått liv i tråden og kan motivere hverandre også!
 
Kardio og styrke unnagjort i dag også! Inne i en god rutine nå, det er veldig ålreit :)
 
Holder meg til det samme, jeg: rask gange med mye bakker 1 time daglig. Lite overskudd til noe mer enn det. Skal begynne med jerntilskudd nå, håper det hjelper, for jeg er så slapp.
 
Holder meg til det samme, jeg: rask gange med mye bakker 1 time daglig. Lite overskudd til noe mer enn det. Skal begynne med jerntilskudd nå, håper det hjelper, for jeg er så slapp.
Det er bedre enn ingenting :) Håper jerntilskuddet hjelper deg!
 
Etter å ha spist en halv daimkake i kveld har jeg nå fikset meg en ellipsemaskin som skal hentes i morgen![emoji16] Dørstokkmilen er for lang til treningssenteret tydeligvis, så da må jeg flytte senteret inn i stuen[emoji6]. Klarer ikke være sunn når jeg ikke trener så dagens kake blir den siste på en stund! Nå skal mor trimmes og baby få næringstett mat[emoji1374][emoji1376]!

Dere ellipseveteraner; hvor lenge holder dere på?[emoji56]
 
Back
Topp