Treningstråd

En gåtur på 40 min og mobiliserings- og tøyeøvelser er det som ble av bevegelse på denne frøkna i dag. Ble helt slått ut av glukosetesten, så har slitt med energien i dag. Glad jeg kom meg ut i det hele tatt :)

Hvorfor glukosetest? Håper prøveresultatene ble ok[emoji4]. Her har vi vært i besøk hos alle oldemødrene til ungene idag. Godt med alt som er gjort og nå er jeg utslitt![emoji56] To unger på sykehjem er ingen spøk[emoji28]
 
Hvorfor glukosetest? Håper prøveresultatene ble ok[emoji4]. Her har vi vært i besøk hos alle oldemødrene til ungene idag. Godt med alt som er gjort og nå er jeg utslitt![emoji56] To unger på sykehjem er ingen spøk[emoji28]
Er vist nye retningslinjer, så alle over 25 år må ta den sa legen min. Skal ha for at hun følger opp, og følger retningslinjene da :)
Så hyggelig for oldemødrene med besøk da! Satte de nok stor pris på :D
 
Så morsomt å finne denne tråden :) Jeg er førstegangsgravid, og har utenom noen uker de første 3 månedene trent hele tiden. Det eneste jeg egentlig har "sluttet" med er boksing med bokseklubben. Har fortsatt bokseøkter med samboer, men da er det ren kondisjons- og teknikktrening.

Kjører stort sett to styrkeøkter, to kondisjonsøkter og en rolig svømmeøkt i uka. Har selvfølgelig justert type øvelser og intensitet i forhold til hvordan jeg trente i januar, men antall økter er det samme. Det er en stor motivasjon og glede å trene sammen med samboer, samt å være instruktør en gang i uka på det lokale treningssenteret.

Godt å se at det finnes så mange spreke der ute :D
 
Er vist nye retningslinjer, så alle over 25 år må ta den sa legen min. Skal ha for at hun følger opp, og følger retningslinjene da :)
Så hyggelig for oldemødrene med besøk da! Satte de nok stor pris på :D

Så rart! Er 28 og har ikke hørt om det[emoji849]. Må høre med legen min tror jeg[emoji848]
 
Gjør det! Legger ved link til artikkel som de postet her om dette..
https://www.babyverden.no/gravid/dette-er-glukosebelastning/
De kan vist ikke pålegge deg det, men man bør ta den sier artikkelen :)

Se der ja[emoji4]. Jeg oppfyller ikke noen av kravene, så sikkert derfor jeg ikke har hørt om det. Er min tredje, og har hverken diabetes i familien eller bmi over 30[emoji4][emoji1362]. Men tok den med nr.2 for å utelukke, og det er jo bedre å være på den sikre siden[emoji56]
 
Seså! Nå er det skikkelig skjerpings og i dag ble det 15 min sykling, mobiliseringsøvelser og noe styrke på ben og rygg. 1t til sammen og fornøyd med det. Rolig økt da, ble sen gjennomføring.
 
Ingen som trener om dagen?

Selv har jeg 4 økter denne uken, gåturer, styrke, mobilisering og uttøyning. Fri i dag, pga vondt i symfysen. Håper på en gåtur i morgen :)
 
Ingen som trener om dagen?

Selv har jeg 4 økter denne uken, gåturer, styrke, mobilisering og uttøyning. Fri i dag, pga vondt i symfysen. Håper på en gåtur i morgen :)
Har ikke vært så flink med trening i det siste :depressed: Har derimot den uken her fått til tre økter med 30 min spinning, og litt styrke på armene. Tenker at litt er bedre enn ingenting :happy:
 
Har ikke vært så flink med trening i det siste :depressed: Har derimot den uken her fått til tre økter med 30 min spinning, og litt styrke på armene. Tenker at litt er bedre enn ingenting :happy:
Synes det er bra jeg! Som du sier, litt er bedre enn ingenting :happy: Må komme meg ut på gåtur nå, så får gjennomført øvelsene mine, men kjenner på en sliten kropp etter første dag tilbake på jobb i dag!
 
Synes det er bra jeg! Som du sier, litt er bedre enn ingenting :happy: Må komme meg ut på gåtur nå, så får gjennomført øvelsene mine, men kjenner på en sliten kropp etter første dag tilbake på jobb i dag!
Ja, det er godt og holde kroppen litt i gang :)
 
Klapp på skulderen til meg selv:
Trosset bekkenet i går og gikk en hinderløype /terrengløype på ca 5km (skulle vært 6 men tok en snarvei på slutten).
Historie:
4 dager før jeg fant ut jeg var gravid meldte jeg og mannen oss på "the beast" som nå går til helgen - men hindrene og øvelsene der er rett og slett ikke forsvarlige for gravide, så den billetten ble solgt......
men iallefall, nå har jeg gått den, uten kravlingen i gjørma og klatringen i 4 m høye tau og sånn [emoji23] var utfordring nok å bare gå i det terrenget egentlig [emoji5]
I dag sto jeg opp tidlig og kom meg i svømmehallen før jobb [emoji5] svømming var heeeelt deilig i dag, ikke vondt i det hele tatt å svømme- og ikke vondt i mange timer etterpå heller [emoji5]
 
Dytter litt i denne jeg. Er det noen som fremdeles er aktive og trener? Hva gjør dere?
Jeg har omtrent helt slutta å gå - blir maks 1-2 x 10 min med hunden til dagen (beveger meg jo ellers også, men ikke ut å gå tur liksom). Har noen dager det blir lengre rolige turer på kanskje 1 time, men det er ikke ofte.
Men jeg har funnet ut at svømming fungerer toppers for meg, så de siste 3-4 ukene har jeg svømt 2x 30 min [emoji5] fornøyd med å ha iallefall én aktivitet som ikke gjør vondt.
Ja jo, også sykler jeg stort sett til og fra jobben da (6-7 min hver vei).
 
Dytter litt i denne jeg. Er det noen som fremdeles er aktive og trener? Hva gjør dere?
Jeg har omtrent helt slutta å gå - blir maks 1-2 x 10 min med hunden til dagen (beveger meg jo ellers også, men ikke ut å gå tur liksom). Har noen dager det blir lengre rolige turer på kanskje 1 time, men det er ikke ofte.
Men jeg har funnet ut at svømming fungerer toppers for meg, så de siste 3-4 ukene har jeg svømt 2x 30 min [emoji5] fornøyd med å ha iallefall én aktivitet som ikke gjør vondt.
Ja jo, også sykler jeg stort sett til og fra jobben da (6-7 min hver vei).
Så flink du er :) Høres ut som du er aktiv nok for min del!
Selv trener jeg 3 ganger i uken, kanskje mer. Varierer en del da, men blir mest styrke. I går svømte faktisk jeg også, og det var deilig! Ble 30 min og rakk 700m, sa meg godt fornøyd med det. Tror nok det blir fast på mandager fremover:) I dag har jeg prøvd ut yoga for gravide og det var ålreit det også! Fint med variasjon :D
 
Jeg trener crossfit ennå, fra 3-5 ganger i uken [emoji4] satser på å holde hele veien ut [emoji3] det e vel helst jobben (frisør) som gjør at bekkenet blir vondt [emoji18][emoji17]
 
Har slitet veldig med trening, men begynte med vann aerobic og svømming forrige uke som har gått veldig bra så fortsetter med det 3 ganger i uka. Så startet jeg også gravid yoga i går, det derimot car et mareritt da jeg ikke kunne sitte rett eller holde en stilling over lengre tid + mye halsbrann. men de sier det er bra for baby og fødsel så får vel bare bite tenna sammen de neste 5 gangene [emoji29][emoji28]
 
Har slitet veldig med trening, men begynte med vann aerobic og svømming forrige uke som har gått veldig bra så fortsetter med det 3 ganger i uka. Så startet jeg også gravid yoga i går, det derimot car et mareritt da jeg ikke kunne sitte rett eller holde en stilling over lengre tid + mye halsbrann. men de sier det er bra for baby og fødsel så får vel bare bite tenna sammen de neste 5 gangene [emoji29][emoji28]
Har du betalt for en rekke?
Jeg synes yoga er dritkjedelig jeg, så det blir ikke et alternativ her [emoji28][emoji56]
 
Har du betalt for en rekke?
Jeg synes yoga er dritkjedelig jeg, så det blir ikke et alternativ her [emoji28][emoji56]
Dessverre har jeg det... Var så klar for at det skulle være så godt for baby og fødsel, men at noe så godt skulle føles så dårlig virker ikke helt riktig heller ..
 
Dessverre har jeg det... Var så klar for at det skulle være så godt for baby og fødsel, men at noe så godt skulle føles så dårlig virker ikke helt riktig heller ..
Så leit [emoji53] får håpe det tar seg litt opp i løpet av rekken da [emoji52]
 
Hei alle sammen :)

Jeg er ikke veldig aktiv her inne på forumet, men tenkte å høre om dere har kommet i gang med trening igjen?

Selv har jeg kommet meg tilbake som instruktør på fitnessboksing en gang i uka, samt egentrening 1-2 ganger i uka. Dette er selvfølgelig i tillegg til trilleturer :)
 
Back
Topp