Treningstråd

Jeg har aldri vært gravid før, og er så redd for å gjøre noe som helst som kan være en risk for den lille. Er nok litt hypokonder, men tør ikke trene særlig hardt. Er det unødvendig av meg å tenke sånn? Jeg går tur ofte og trener rolig yoga et par ganger i uken, bruker sykkelen som transportmiddel i blant. Ellers er jeg mye trøtt/kvalm/oppblåst og bruker det som en unnskyldning til å ta det rolig xsmile9
Heter seg vel at en kan fortsette å trene som før en ble gravid, så får en tilpasse/skalere øvelsene etterhvert som magen blir større og plagene melder seg. Absolutt ikke noe i veien for å trene vil jeg si.

Trening hjelper på oppblåsthet da, får tarmene i bevegelse :)
 
Vært på en fryktelig (hard og gøy) crossfitøkt. I ettertid er jeg bare så imponert over meg selv! 100 thrusters, 80 burpbees, 60 wall balls, 40 kb swings og 20 pushups. Sprinter av varierende lengde mellom styrkeøvelsene. Brukte vel en time på hele greia. Kjempeartig, jeg fortsetter med dette nå, siden jeg jo har holdt på med det før graviditeten også. :)

Styrkesirkel er ihvertfall fantastisk effektivt og resultatene kommer raskt.
 
Vært på en fryktelig (hard og gøy) crossfitøkt. I ettertid er jeg bare så imponert over meg selv! 100 thrusters, 80 burpbees, 60 wall balls, 40 kb swings og 20 pushups. Sprinter av varierende lengde mellom styrkeøvelsene. Brukte vel en time på hele greia. Kjempeartig, jeg fortsetter med dette nå, siden jeg jo har holdt på med det før graviditeten også. :)

Styrkesirkel er ihvertfall fantastisk effektivt og resultatene kommer raskt.
Wow, imponert!!! :D
 
Så flinke dere er! Stor inspirasjon! jeg skal begynne å trene igjen denne uka jeg å. (Hatt trenings'pause' siden mars) men det er på tide å komme igang igjen!

Sent from my LG-D802 using BV Forum mobile app
 
Liten treningspause idag, har blødd en del, og er sliten av alt styret med det. Håper det ikke var en SA :(
 
Gått 1time tur med ei venninne :) Fornøyd med det når formen er litt skrall ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Endelig igang med trening igjen. Idag ble det en løpetur på sti samt 10 runder med 10 pushups, 10 situps og 10 jump squats, tok 15 reps siste runden. Så tok jeg 100 mountain climbers som bonusrunde. :)

Vi har bestilt kettlebells til å ha hjemme. :) nå blir det gøy! Var salg på sportsmaster.no
 
I dag har jeg trent! *stolt* pga flytting, ferie og så graviditet var sist gang jeg trente (på studio) i slutten avsluttet mars! Fikk jogga 3 km (intervall) og 30 min styrke. Ga mersmak!

Noen som har merka ubehag ved 'utfall' øvelser? Kjente det stakk i magen,så droppa det ganske kjapt... kan det være farlig tro? :)

Sent from my LG-D802 using BV Forum mobile app
 
Juhu jeg har sykla tur i dag!! Endelig kan jeg og skrive her. :) Ikke akkurat langt og fort, men for min del tror jeg det er ti år siden sist jeg syklet.
Trente litt innebandy i vår, men har ikke gjort annet enn å gå enkelte rolige turer etter uke 7 når jeg ble slapp og uggen.
 
I boka "Trening for kule mager" står det at utfall ikke er den beste øvelsen for gravide. Hadde noe med belastningen av bekkenet å gjøre :/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har akkurat begynnt å klare trene igjen, deilig!
Jogger så lenge det er behagelig, samt trener rygg og sittende sit ups.
prøver å få trent 3 ganger i uka + 1 fjelltur.

Trening gjør godt for kropp og sjel, og for kvalmen. Trøttheten er der uansett..
 
Back
Topp