Trening

*sushi*

Forelsket i forumet
Augustlykke 2015
Har dere begynt igjen og går det bra?

Jeg har gått litt turer men ikke vært så flink til det. I går løp jeg for første gang, straks 9 uker siden fødsel. Bare en kilometer og det gikk fint. Men noen timer etter (i natt) kjente jeg det gjorde vondt i symfysen. Ikke veldig men det kjentes. Kjenner ikke noe i dag.

Anbefalingen er: stopp hvis det gjør vondt. Men hva nå - bør jeg vente en god stund før jeg prøver meg på løping igjen?

Tok også et par runder med planken - det er vel ok nå?

Jeg trener i form av gåturer :) prøver å gå hver dag, noen dager blir det kortere turer og andre dager lenger :)

Jeg har hatt planer om å komme i gang med litt styrke men har ikke kommet så langt enda.

Har begynt så smått med lett styrke. Er 11 uker siden fødsel. De anbefaler å gradvis begynne og hvis du har vont når du jogger ville jeg ventet litt med tanke på bekkenet:)

Har begynt så smått med lett styrke. Er 11 uker siden fødsel. De anbefaler å gradvis begynne og hvis du har vont når du jogger ville jeg ventet litt med tanke på bekkenet:)

Ja men jeg har ikke vondt NÅR jeg jogger! Bare litt etterpå. :p ok, ser at det ikke er store forskjellen..

Prøver nok igjen om et par dager og ser hvordan det går da!

Har ca 1-2 turer på 1-2 timer i løpet av uken, i tillegg til tur og utendørs mammatrening på torsdager:) begynte forrige uke, og varer i 6 uker! Arrangeres av en naprapatklinikk, og er spesialtilpasset styrketrening for barsel-mammaer:) det var knallbra, men grusomt støl i dagene etter:P sirkeltrening, med strikk og egenvekt, mye på lår og rygg/armer:)

Har ca 1-2 turer på 1-2 timer i løpet av uken, i tillegg til tur og utendørs mammatrening på torsdager:) begynte forrige uke, og varer i 6 uker! Arrangeres av en naprapatklinikk, og er spesialtilpasset styrketrening for barsel-mammaer:) det var knallbra, men grusomt støl i dagene etter:P sirkeltrening, med strikk og egenvekt, mye på lår og rygg/armer:)
Åh sjalu! Sånt skulle vi hatt her ;)

Åh sjalu! Sånt skulle vi hatt her ;)
Ja, veldig fornøyd, og kom over det helt tilfeldig:) burde vært sånn overalt! Endel treningssenteret har noen runder med mammatrening innimellom da, du kan jo sjekke opp der du bor? :)

Har gått litt turer av ulik lengde hittil. Etter de første turene var jeg støl i legger og lår. Sier sitt om aktivitetsnivået de siste månedene... Har planer om å bli med på mor og barn timen på treningssenteret her. Lurer litt på om jeg kanskje skal vente litt til hun er litt sterkere i nakken. Men man tilpasser det vel bare sine egne behov. Hun er straks 7 uker. Noen som har erfaring?

Også planlegger jeg å komme litt igang med styrketrening selv, og litt morsom trening som zumba :D

Jeg har ikke trent som i joggeturer, men startet med fjellturer to uker etter fødsel og har klart å gå 3-4 lengre turer i uken med bæresele så lenge været tillater det.

Back
Topp