Trening

• Trådstarter Trådstarter Midnattsrosen
  • Opprettet Opprettet
M

Midnattsrosen

Guest
Noen som har orket å opprettholde treningen?

Jeg trente 3-4 ganger i uka før graviditet (og vinter og snø...) men det ble bare 1 gang i uka da desember kom. Jeg var enten sulten eller for mett, haha.

Denne uken har jeg allerede trent to ganger og jeg håper jeg kan få til det framover også! Er 7 uker og formen er ganske grei.

Dessverre.. Trente aktivt crossfit 3-4 dager i uka, men ble tidlig veldig kvalm og trøtt, så har ikke trent siden november. Håper formen blir bedre snart så jeg får trent mer igjen, har lagt på meg.. :-(

Pleier å gå mellom 5-10 km hver dag, men det har dessverre stoppet litt opp og blitt et par ganger i uken istedet. Merker kvalmen slipper litt nå, og håper å komme igang igjen om ikke så lenge :)

Har trent hele to ganger siden jeg fant ut at jeg var gravid, begge gangene ble jeg ufattelig sliten. Så har bestemt meg for å ikke pushe for mye før energien har kommet litt tilbake. Men gleder meg til å komme igang igjen.

Har hatt virus og forkjølelse siden midten av desember. Men trente i går og planen er 2-3 gangervi uka fremover!

Trente hver andre dag før jeg ble gravid men har ikke trent noe etter jeg ble gravid. Føler meg så oppblåst så er rett og slett ubehagelig å bøye seg. Er også mye trøtt så føler energien må gå til andre ting enn så lenge :)

Jeg har treningsgrupper på jobb + en gruppetilhørighet i uka på treningssenter som jeg "må" holde ut med. Vet ikke om det blir så mye mer enn det mens jeg er kvalm, men etter det håper jeg å opprettholde minst 2x i uka i tillegg til jobb. Gikk bra fram til uke 36 sist så jeg krysser fingrene for at det går denne gangen å. Tenker å gi meg som instruktør på treningssenteret når jeg er 5/6 mnd på vei siden magen nok kommer i veien på den timen jeg har :)

Har dessverre ikke blitt mye trening etter at jeg ble gravid :( Har vært mye kvalm og oppblåst, og desember er veldig hektisk på jobben og mye som skjer på kveldstid... Håper på å komme i gang igjen i januar :)

Jeg er gruppetimeinstruktør en time i uka, ellers prøver jeg å få til to økter i tillegg. Kommer til å fortsette med trening utover i svangerskapet også. Nå som jeg har vært kvalm i noen uker har det bare blitt to økter i uka.

Jeg går turer i motbakke annenhver dag, trilleturer de andre dagene og tar litt styrkeøvelser hjemme 2-3 dager i uka, håper å opprettholde dette og bytte ut turskoene med skisko snart, iallefall en gang i uka,elsker å gå på ski:)

Jeg har trent 2-4 ganger i uken. De tre siste vekene har det ikke blitt trening bare noen gå turer. Litt pga ferie, forkjølelse og fordi jeg har vært sliten.
Håpe å komme tilbake til trening i morgen og satser på minimum 2 saltimer i uken og noen gåturer :)

Har ikke vært flink til å trene nå i jula, vært på noen små ski turer eneste :) Har som mål å trene (har ellipsemaskin hjemme) iallfall 30min 3 ganger i uka + noen små øvelser :)

Har trent hele to ganger siden jeg fant ut at jeg var gravid, begge gangene ble jeg ufattelig sliten. Så har bestemt meg for å ikke pushe for mye før energien har kommet litt tilbake. Men gleder meg til å komme igang igjen.

Ble ganske sliten jeg også, de gangene jeg har fått trent.. selv om jeg tok det roligere enn vanlig. Jeg merket jeg var veldig tungpustet. Kan selvsagt også være fordi jeg ikke har fått opprettholdt treningen som jeg pleier da.. :rolleyes:

Jeg trener fortsatt 5 dager i uka, men noe mildere økter :p er mye trøtt og småuggen, men prøver og holde meg igang enn så lenge. Etterhvert ønsker jeg og starte med gravidaerobic i vann:) lettere når man blir større, men suuuuper trening:)

Jeg har treningsgrupper på jobb + en gruppetilhørighet i uka på treningssenter som jeg "må" holde ut med. Vet ikke om det blir så mye mer enn det mens jeg er kvalm, men etter det håper jeg å opprettholde minst 2x i uka i tillegg til jobb. Gikk bra fram til uke 36 sist så jeg krysser fingrene for at det går denne gangen å. Tenker å gi meg som instruktør på treningssenteret når jeg er 5/6 mnd på vei siden magen nok kommer i veien på den timen jeg har :)

Jøss, sprekt! :) Jeg har veldig lyst til å trene langt ut i svangerskapet denne gangen, jeg har nettopp kommet ordentlig i gang etter hektisk småbarnsliv i noen år. Vært flink med treninga i snart to år og det er jo kjipt hvis jeg havner på rompa nå i 9 mnd... Så jeg håper VELDIG at formen holder!

Er det noen som vet om det er noe forbehold med tanke på brystsvømming? Er 7+0 idag.

Nei det kan jeg aldri tenke meg. Svømming er vel noe av det som anbefales mest?

Kontaktsport/ballspill derimot, kan det være verre med.

Jøss, sprekt! :) Jeg har veldig lyst til å trene langt ut i svangerskapet denne gangen, jeg har nettopp kommet ordentlig i gang etter hektisk småbarnsliv i noen år. Vært flink med treninga i snart to år og det er jo kjipt hvis jeg havner på rompa nå i 9 mnd... Så jeg håper VELDIG at formen holder!
Når du siterte ser jeg det har lurt seg inn en autocorrect-feil ;) Skulle selvfølgelig være gruppetime på treningssenter :)
Jeg tar det absolutt ikke som en selvfølge at det går like lett denne gangen, men er lov å håpe ;) Et tips er å tenke sånn som jeg gjorde den siste tida sist - all bevegelse er bonus! Om man så drar på spinning og har minimal motstand på har han iallefall rørt seg :) De siste månedene var jeg kun på spinning siden jeg syntes det var så greit å regulere intensiteten selv.

Er det noen som vet om det er noe forbehold med tanke på brystsvømming? Er 7+0 idag.
Det eneste er vel at beinspark ved brystsvømming ikke anbefales dersom du har bekkenløsning og svømminga gjør det verre. Ellers er jo svømming supert for gravide i alle stadier!

Back
Topp