Trening! :)

Gått på Friskvernklinikken, hva har du gått på? :) planen var å fortsette vektnedgang mens vi prøvde men det fikk jeg ikke tid til... :S
Var på Røros rehabilitering :)

Jeg går på spinning 3 ganger i uken. Og trener litt styrke når jeg har tid. Ellers lange turer. Fikk beskjed av spinninginstruktøren om å fortsette treningen som normalt. Lytte til kroppen din og ikke på google :)

For hun var instruktør gjennom begge svangerskapene sine. Og mente det ikke kom annet en godt, ut av trening som gravid. Så lenge man ikke er idrettsutøver på heltid. Da bør man kansje roe litt ned. Men regner med det ikke er så mange av de her ;)

Er det noe av trening man ikke skal/kan gjøre som gravid? Er veldig glad i step-timer, men blir det for mye hopp og sprett for lille spiren?

Jeg har sett mange høygravide på sats sine power step timer :) så tror det er opp til deg selv. De på sats skryter trening opp i skyene som gravid. Og mener det er viktig med økt oksygen opptak til barnet.

Jeg trener lett yoga hjemme på stuegulvet, og kommer til å fortsette med det, i tillegg til bekkenstyrkeøvelser fra fysioterapauten min. Ellers satser jeg på noen fine gåturer.

Eg går på fjellet i gang i veka, og raske gåturer ca 2 ganger i veka. Det vil eg fortsette med så lenge bekkenet tillet meg det :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Knebøy anbefales faktisk når man er gravid, så ingen grunn til å slutte med det :-)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Knebøy anbefales faktisk når man er gravid, så ingen grunn til å slutte med det :-)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app
Var du våken for 4 timer sidan?? :P

Er det noe av trening man ikke skal/kan gjøre som gravid? Er veldig glad i step-timer, men blir det for mye hopp og sprett for lille spiren?

Hei
jeg har trent regelmessig i 2,5 år. Men etter SA i januar har jeg bestemt meg for å ta der veldig med ro til uke 12. Jeg har kjøpt en bok som heter: trening for kule mager. Den er veldig bra og beskriver godt hva man kan trene og hva man bør unngå. Den har også mange gode øvelser og skriver en del om kosthold. Anbefales :)

Har ikke kommer igang etter sist graviditet i 2011. MÅ begynne nå, men er sååå trøtt :)

Eg burde absolutt trent no i starten, før bekkenløysinga kjem og ødelegg festen. Men eg e så sleeeet'n og trøtt…! Haff.

Til vanlig trener jeg en del tung styrke, spin, yoga, funksjonell trening og alt hva jeg måtte komme over egentlig...
Men, det har vært smått det siste pga. kvalme :cussing Den er borte vekk, så nå skal det trimmes :hello2

Har ikke nubbesjans til å trene nå, og har gått ned 4 kg siden jeg ble gravid. Er vel muskler som har forsvunnet. Trener til vanlig mye styrke og kondisjon.

Fri i dag og planen er en liten treningsøkt snart før jeg skal i bursdag til nevøen min.

Blir litt styrketrening. Sykler jeg for lenge får jeg så utrolig hjertebank selv om jeg ikke sykler så tungt...

Vondt i pupper altså! Må gå til innkjøp av ny sportsbh tror jeg- AU!

Går endel og vurderer å begynne på youga pilates for gravide

Hadde håpet på å få trent i dag. Er fri så sånn sett store muligheter, men kvalm og slapp så da gidder jeg ikke kjøre avgårde for trening... Ikke trent side mandag... Heldigvis en jobb hvor jeg beveger meg litt og ikke bare sitter stille....

Jeg sluttet å trene da jeg fant ut jeg var gravid. Trente da tung styrketrening og var redd for å abortere eller ødelegge noe nå som vi endelig klarte å bli gravide (førstegangsgravid og lettere hysterisk ;) Nå er jeg 17-18 uker og har nettopp startet opp igjen. Kjører samme program og øvelser, men trener ikke med så tunge vekter at jeg må holde pusten for å klare det ;) Lytter til kroppen og kjenner hva som føles greit og ikke. Ellers går jeg en del turer i ulendt terreng. Viktig å bevege kroppen, uansett på hvilken måte! :)

Her har det vært over en uke uten trening på tett nese og forkjølelse... Utslitt etter jobb og ikke noe mer å gi den dagen...

Formen er bedre nå så håper å få til ei rolig økt etter jobb i morra :-)

Back
Topp