Trening! :)

Bekkenløsning så her er det sykling som gjelder :)
 
Yoga :Heartred
Måtte roe litt ned etter en god periode da jeg ble litt overivrig. På vei til å få bekken på rett kjør igjen, så litt pusletrening blir det i mellomtiden.
 
Jeg har trent fast spinning og bodypump 3 til 4 ganger i uka frem til uke 5 i graviditeten, Ble deretter sykemeldt i 2 mnd. med svangerskapskvalme og oppkast, kjedelig! Har gått litt turer osv. i det siste, men ingen trening til nå. Har en plan om å komme igang igjen fra neste uke. Skal prøve meg på spinning tenkte jeg. Gleder meg til det:) Blir vel kanskje litt bodypump etterhvert også, evt. litt egentrening med apparater hvis ikke kroppen protesterer.
 
Leste i helga et blad jeg fikk av jordmora, tror det hette BAM gravid. Stod en burde unngå pressøvelser. Noen som har eksempler hva hva slags øvelser det kan være??
 
Leste i helga et blad jeg fikk av jordmora, tror det hette BAM gravid. Stod en burde unngå pressøvelser. Noen som har eksempler hva hva slags øvelser det kan være??

Sniker fra oktober :D

Knebøy, benkpress, chins feks... Men feil å si at man burde unngå dem. Kjør lettere belastning om du syns det er ubehagelig... :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Leste i helga et blad jeg fikk av jordmora, tror det hette BAM gravid. Stod en burde unngå pressøvelser. Noen som har eksempler hva hva slags øvelser det kan være??

De mener nok pressøvelser for underkroppen som gir høyt buktrykk - som knebøy og leg press. Man skal visst heller ikke trene liggende mageøvelser mens man er gravid.

Selv har jeg fortsatt med styketreningen under graviditeten da jordmoren min sa det var bra å fortsette dersom kroppen er vant til den type aktivitet. Men ble anbefalt å gå litt ned på vektene og heller ta flere repitisjoner :)
 
Akkurat nå er det ferie her og ferie fra trening også....

Trent styrke da det er det jeg har trent mest før men ikke samme øvelser og belastning....
 
Jeg har så lite energi og bekkenløsnig, så det er ingen trening på meg :(
 
Jeg har så lite energi og bekkenløsnig, så det er ingen trening på meg :(

Men kanskje du kan gå litt tur? Jeg synes det hjelper litt for bekkenet. Må bare ta spaserturen på de tidspunktene hvor det verker minst, som regel på morgen/formiddagen for min del... Er det alt for ille en dag lar jeg det selvfølgelig være da..


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg trener som før jeg ble gravid, ca 5 dager pr uke. 3 dager styrke og 2-3 kondisjon. Så tilpasser jeg intensiteten etter dagsformen. Jeg er avhengig av å bevege mye på meg pga bekkenplager.
 
Men kanskje du kan gå litt tur? Jeg synes det hjelper litt for bekkenet. Må bare ta spaserturen på de tidspunktene hvor det verker minst, som regel på morgen/formiddagen for min del... Er det alt for ille en dag lar jeg det selvfølgelig være da..


Sent from my iPad using BV Forum

Jeg prøver å gå turer, men blir så sliten med skikkelig smerte i bekkenet etterpå :(
 
Jeg trener som før jeg ble gravid, ca 5 dager pr uke. 3 dager styrke og 2-3 kondisjon. Så tilpasser jeg intensiteten etter dagsformen. Jeg er avhengig av å bevege mye på meg pga bekkenplager.

Hvis jeg skal trene som vanlig - dør jeg etter halvtime. Fikk beskjed fra legen at jeg ikke kan trene styrke pga bekkenet, helst trene under tilsyn av fysioterapeut
 
Hvis jeg skal trene som vanlig - dør jeg etter halvtime. Fikk beskjed fra legen at jeg ikke kan trene styrke pga bekkenet, helst trene under tilsyn av fysioterapeut[/quote

det er vel flere typer bekkenløsning. Så det er sikkert forskjellig hvordan man skal forholde seg til det.

Jeg trente mye med fysio under/etter første svangerskap. jeg har alltid ryggplager i bekken området. Holder det i sjakk med trening. Så får vi se hvor lenge det fungere. Blir nok bare verre og verre.
 
Ja er det flere typer bekkenløsning? Min svigerinne er veldig plaget, men hun beskriver plager som er helt ulike mine. Jeg er mer plaget "bak".... Jeg synes det verker fra korsryggen, ned i halebeinet, og nedover lårene... Hun er mer plaget foran, og synes det er vanskelig å snu seg i sengen om natten...


Sent from my iPad using BV Forum
 
Ja er det flere typer bekkenløsning? Min svigerinne er veldig plaget, men hun beskriver plager som er helt ulike mine. Jeg er mer plaget "bak".... Jeg synes det verker fra korsryggen, ned i halebeinet, og nedover lårene... Hun er mer plaget foran, og synes det er vanskelig å snu seg i sengen om natten...


Sent from my iPad using BV Forum
jeg har begge deler av det du beskriver
 
har noen prøvd yoga for gravide? :)
 
Jeg trente til jeg ble gravid og fikk beskjed om å slutte pga tidligere SA. Jeg prøvde å begynne når jeg var ca 16 uker på vei, men har ikke klart å følge det opp fast på grunn av dårlig form og mye stress på jobb ol.
Nå nøyer jeg meg med å gå turer. :) hører på musikk og nyter tida for meg selv. :)
 
Blir lite trening her også, bare kvalm. Men prøver å få meg noen gode gåturer :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Jobber på sykehjemmet så jeg føler jeg får nokk trening der :p har også en aktiv gutt på 16mnd,så en slags trening blir det hver dag:p ellers er jeg veldig lat!!;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp