Trening i svangerskap

En tråd i 'Januar 2020' startet av Bkno6714492, 23 Jul 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Lizzyen Andre møte med forumet

    Hei dere!

    Hvordan trener dere i svangerskapet? Jeg trenger litt tips og inspirasjon. Jeg har alltid vært en jogger/løper, men nå får jeg det nesten ikke til lengre fordi jeg må skikkelig tisse med en gang jeg øker tempo. Har erstattet dette med lengre gåturer og fjellturer, men bare håper dette «holder» mtp utholdenhet og fysisk form til fødsel osv
     
    • Liker Liker x 1
  2. Boondocker Blir kjent med forumet

    Jeg går toppturer. Bra kondisjonstrening det også, høy puls hele veien opp :smiley-bounce012
     
    • Liker Liker x 1
  3. Hønemor87 Gift med forumet Januarlykke 2020

    Jeg har I det siste ikke fått gjort annet enn gå lange turer og svømt. Vanligvis trener jeg spinning og intervall styrke. Tenkte jeg sku prøve meg igjen på en spinning time nå som kvalmen har gitt seg. Men sitter litt langt inne for sist jeg var på trening kastet jeg opp inne i treningssalen så det var temmelig flaut...
     
  4. Hønemor87 Gift med forumet Januarlykke 2020

    Trener forresten litt styrke med strikk hjemme. Men får ikke tatt meg ut på samme måte...
     
  5. Elipsemaskin og styrketrening så lenge du orker ;)
     
  6. Lizzyen Andre møte med forumet

    Av ren nysgjerrighet: hvor ofte trener dere da?:)
     
  7. Lizzyen Andre møte med forumet

    Spinning er vel en god idé mtp tissetrengtheten min takk!!!
     
    • Morsom Morsom x 1
  8. Lizzyen Andre møte med forumet

    Er det noe styrketrening du unngår under svangerskap? Har feks tenkt at mange av mine «vanlige» mageøvelser er uaktuelt fordi jeg må ligge på ryggen
     
  9. Lizzyen Andre møte med forumet

    Huff, det høres ikke deilig ut. Håper du føler deg bedre snart!!!

    Føler du at du får holdt formen ved like ved å gå lange turer? Jeg blir sliten i etterkant, men er usikker på hvor effektivt det egentlig er og føler meg ikke helt komfortabel med å tenke at jeg er «ferdigtrent».
     
    • Enig Enig x 1
  10. TessAlp Glad i forumet Tilgangsansvarlig Septemberlykke 2016 Julegavene 2019 Januarlykke 2020

    Yoga har blitt en favoritt. Det er altså en egen kunst å lære seg å slappe av!:laughing002 men jeg klarer faktisk en lett økt tross kvalme - presser meg lite da.

    I tillegg er det jo så fødselsforberedende:love017
     
  11. Hønemor87 Gift med forumet Januarlykke 2020

    Men kan jo være om du ikke gjør de stående øvelsene at det utarter seg annerledes enn når du jogger? Blir ikke samme belastning på buk og dermed heller ikke på blæra ;)
     
  12. Hønemor87 Gift med forumet Januarlykke 2020

    Det er jeg enig i. Jeg føler absolutt ikke jeg får vedlikeholdt kondisjon ved å bare gå tur. Prøver å si til meg selv at alt er bedre enn ingenting men forstår absolutt hva du mener :) kan det være ett tips med trappetrening? Men jeg tror egentlig den vil gjøre deg like tissetrengt. Er det å finne noe som ikke presser så mye på mage/buk tror jeg kan være lurt :)
     
  13. Jeg fant heller andre øvelser, hvis jeg ikke klarte de jeg pleide å ta :)
     
  14. Mekanikerfrue Glad i forumet Januarlykke 2020

    Trent styrke siden 2009, sist trente jeg til bare dager før termin.
    Trener nå også, ikke så ofte som før jeg ble gravid, vært mye sliten men begynner å komme seg.
    Mye øvelser som bla bein er byttet ut med strikk som motstand istedetfor vekter.
    Merkløft har gått fra 70-80kg til 25-30 :)
    Så trener som før men med mye lettere motstand. Pulsen kommer fortere nå lell :) :) prøver gå tur med hunden hver kveld
     
  15. *Pink Sugar* Flørter med forumet

    Trener styrke (tung) 5 dager i uka:headphone:
     
  16. Mama llama Flørter med forumet Januarlykke 2020

    Trener ikke i det hele tatt :nailbiting:
     
  17. BabyOnBoard3 Flørter med forumet Januarlykke 2020

    Jeg liker yoga, Sarah Beth har egne videoer til gravide. Søk på prenental yoga eller finn dem her: https://www.youtube.com/user/SarahBethShow

    Ellers kan jeg anbefale treningene som ligger i prenental-spillelisten til «BodyFit by Amy» her: https://www.youtube.com/user/BodyFitByAmy
    Hun har også treninger med baby etter fødsel, disse har jeg ikke prøvd- men hadde jo vært fint å komme i gang med gode vaner etterpå også!

    Begge disse deler inn i de ulike trimesterne og tar hensyn til mage og slikt. Øktene er korte nok til å rekke dem. Til nå har jeg tatt tre slike økter i uka og gå turer ved siden av (når tid!). Litt irriterende musikk på noen av dem, men det går. Mange kan man gjøre uten andre hjelpemidler enn en matte. Noen trenger man vekter eller andre ting til.

    Min visjon er å holde formen slik at fødsel, forhåpentligvis, går lettere :) Lykke til jenter, det verste er å komme i gang med økten! :p
     
    • Liker Liker x 2
    Last edited: 24 Jul 2019
  18. Ela Andre møte med forumet

    Trener 2-6 ganger i uka :cat: litt mindre nå i sommer, men kommer tilbake til rutiner etterhvert !

    Trener CrossFit å styrke, scalerer øktene og tilpasser etter formen :smug:
     

Del denne siden