Trenger tips til nattesøvn

Klatremus

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Sommerfuglene 2017
Hei! Jeg er så sliten om dagen, for nettene er helt kaos. For bare noen uker siden kunne mini sove 5-6 timer om natta før han var sulten. Nå har han begynt å våkne hver annen time for pupp. Prøver å gi ham smokk eller roe med kos, men det er visst bare pupp som gjelder. Det er koselig, MEN jeg blir sliten av så usammenhengende søvn i tillegg til at jeg blir liggende i en ugunstig posisjon hele natta og ender opp med smerter i nakke/skulder.
Har begynt å gi ham smaksprøver på mat uten at han er særlig interessert. Nå ønsker jeg å teste ut grøt eller noe liknende på kvelden for å få ham til å sove lenger. Men hva slags grøt har dere erfaring med? Kjøper dere ferdig eller lager dere selv? Hva med velling? Har prøvd havregrøt av havremel med morsmelk og litt kokosfett, ikke særlig suksess. Vurderer å søte med noe frukt. Banan kanskje?
Trenger tips og andre erfaringer! :)
 
Sliter med det samme fra 1/2-tiden til kl6, hun sovner 18/18:30, får ikke henne til å sovne senere så da er hun ferdig med nattesøvnen når jeg trenger min :p
Spurte hs om når jeg kunne gi vann igår, hun syntes ikke det trengtes grøt enda pga hun har så stor vektoppgang, men sa jeg kunne prøve med å gi vann etter hun hadde spist vanlig mengde på natta frem til neste måltid. Skal prøve nå inatt :)
 
Vi bruker hipp sin risgrøt. Den går ned på høykant. Gir den til frokost og kveldsmat. Vi gir ikke med frukt i fordi jeg vil venne han på middag før jeg begynner med mere søte ting. Ser for meg at det blir vanskeligere å like middag om han er vant med litt søtere mat først. Men er jo ikke sikkert det ligger noe i det da. :) På hs sa de at vi nå burde introdusere grønnsaker slik at han blir vant til middagssmaker. :)
 
Kjenner meg veldig igjen, natten er utmat(t)ende. Jeg er sliten, men hun vil bare ha pupp og det ca hver time. Startet med fast føde for over 3 uker siden, med det uten at det har hjulpet noe.. Prøvd grøt, ulike glass og poser, avokadomos, ulike grønnsaker og frukter.
Tror det er kosen hun er ute etter på natten og hverken vann eller sutt tilfredsstiller dette behovet hos henne. Men trøsten min er at dette bare er i en periode da =)
Så beklager ingen gode råd, men ville bare forberede deg på at det slett ikke er sikkert mat vil være løsningen.
 
Det er ikke ett sprang på gang da?
Jeg gir havregrøten til Nestle, eller risgrøten. Skal lage hirsegrøt, men har ikke kommet så langt enda. Han er ikke så fan av havregrøten, men smakstilsetter den med blåbær eller noe og da spiser han enda mer :)
Jeg gir middag i tillegg så han får både middagssmaker og søte fruktsmaker :)
 
Samme her... har begynt med litt grøt, frukt og grønnsaker, men det hjelper ingenting på nattesøvn.. :/ Kan ikke si annet enn at det sikkert går over etterhvert. Mulig det er et sånt utviklingssprang. Men slitsomt er det ja!!
 
Fikk ett tips om å gi grøt før man gir grønnsaker, altså gi grønnsaker til kvelds. Dette fordi de ofte kan bli veldig tørste av grøt og derfor våkne oftere på natten :)
Jeg tester det ut i dag :)
 
Fikk ett tips om å gi grøt før man gir grønnsaker, altså gi grønnsaker til kvelds. Dette fordi de ofte kan bli veldig tørste av grøt og derfor våkne oftere på natten :)
Jeg tester det ut i dag :)

Vi testet det i går faktisk, men dårligste natta vi har hatt siden han var 3 uker :p tilbake til grøt i kveld! Håper det går bedre for dere :D
 
Vi testet det i går faktisk, men dårligste natta vi har hatt siden han var 3 uker :p tilbake til grøt i kveld! Håper det går bedre for dere :D
Å nei, ikke si sånn. Nå gruer jeg meg haha :p
 
Samme situasjon her. Begynte å gi smaksprøver for noen uker siden. Så nå får han grøt 1-2 dager daglig. Av og til tilsetter jeg banan.

Bruker nestle sin havregrøt med mais og hvete. Smaker veldig godt :)

Vi har ikke hatt noe mageproblemer så langt.
 
Å nei, ikke si sånn. Nå gruer jeg meg haha :p
Jeg hadde såå trua! Så sovna han 8, våkna 00, 03, 04.30, 06, 07 og 08 :p Vanligvis våkner han én gang i 4 tiden, også sover videre til 9.. Har vel egentlig ikke lov å klage ettersom han har sovet natten gjennom siden han var 3 uker omtrent, men guud så slitsomt! :eek:
 
Jeg hadde såå trua! Så sovna han 8, våkna 00, 03, 04.30, 06, 07 og 08 :p Vanligvis våkner han én gang i 4 tiden, også sover videre til 9.. Har vel egentlig ikke lov å klage ettersom han har sovet natten gjennom siden han var 3 uker omtrent, men guud så slitsomt! :eek:


Å, det der er slitsomt altså! I natt fikk jeg faktisk 5 timer sammenhengende søvn og det føles så utrolig deilig! Krysser fingrene for at dette er den nye rutinen! :)
 
Jeg hadde såå trua! Så sovna han 8, våkna 00, 03, 04.30, 06, 07 og 08 :p Vanligvis våkner han én gang i 4 tiden, også sover videre til 9.. Har vel egentlig ikke lov å klage ettersom han har sovet natten gjennom siden han var 3 uker omtrent, men guud så slitsomt! :eek:
Han hadde ikke flere oppvåkninger her, men heller ikke færre, så jeg gikk tilbake til grøt til kvelds. Syns det var så greit. Men har begynt å lage grøten litt mer flytende så han kanskje ikke blir så tørst :)
 
Hei! Jeg er så sliten om dagen, for nettene er helt kaos. For bare noen uker siden kunne mini sove 5-6 timer om natta før han var sulten. Nå har han begynt å våkne hver annen time for pupp. Prøver å gi ham smokk eller roe med kos, men det er visst bare pupp som gjelder. Det er koselig, MEN jeg blir sliten av så usammenhengende søvn i tillegg til at jeg blir liggende i en ugunstig posisjon hele natta og ender opp med smerter i nakke/skulder.
Har begynt å gi ham smaksprøver på mat uten at han er særlig interessert. Nå ønsker jeg å teste ut grøt eller noe liknende på kvelden for å få ham til å sove lenger. Men hva slags grøt har dere erfaring med? Kjøper dere ferdig eller lager dere selv? Hva med velling? Har prøvd havregrøt av havremel med morsmelk og litt kokosfett, ikke særlig suksess. Vurderer å søte med noe frukt. Banan kanskje?
Trenger tips og andre erfaringer! :)
Har du fått testet ut grøt? :)
 
Han hadde ikke flere oppvåkninger her, men heller ikke færre, så jeg gikk tilbake til grøt til kvelds. Syns det var så greit. Men har begynt å lage grøten litt mer flytende så han kanskje ikke blir så tørst :)
Skulle akkurat til å spørre åssen det hadde gått med dere :p Trives med å gi grøt på kvelden vi også, og ammer etterpå for å slukke tørsten :) Prøvde å gi litt vann her om dagen, men det var ingen stor hit! :D Oliver liker grøten litt flytende han og :)
 
Takk for alle tips og erfaringer! Var forberedt på at grøt ikke ville hjelpe, men det var godt å høre hva dere har av erfaringer!
Vi testet ut banan i grøten, det var hakket mer interessant. Men han er fortsatt skeptisk til det meste vi gir ham. Men det kommer vel etter hvert. Vi trives jo med å fullamme :)
Nattesøvnen derimot, har blitt marginalt bedre den siste uken helt av seg selv. Så dette er nok bare et sprang der han er ute etter mer kos. Det er ikke like mange oppvåkninger om natten, og både mor og far er mer opplagt om morgenen. Håper det går riktig vei nå!
 
Takk for alle tips og erfaringer! Var forberedt på at grøt ikke ville hjelpe, men det var godt å høre hva dere har av erfaringer!
Vi testet ut banan i grøten, det var hakket mer interessant. Men han er fortsatt skeptisk til det meste vi gir ham. Men det kommer vel etter hvert. Vi trives jo med å fullamme :)
Nattesøvnen derimot, har blitt marginalt bedre den siste uken helt av seg selv. Så dette er nok bare et sprang der han er ute etter mer kos. Det er ikke like mange oppvåkninger om natten, og både mor og far er mer opplagt om morgenen. Håper det går riktig vei nå!
Så godt å høre :) De sprangene gjør nok mer med de små enn det vi tenker over noen ganger. Bra du ikke stresser med fast føde.Noen bruker lengre tid enn andre, det vil jo komme etterhvert uansett.
 
Skulle akkurat til å spørre åssen det hadde gått med dere :p Trives med å gi grøt på kvelden vi også, og ammer etterpå for å slukke tørsten :) Prøvde å gi litt vann her om dagen, men det var ingen stor hit! :D Oliver liker grøten litt flytende han og :)
Vann er sånn de må lære seg å like, føler jeg. Men mm jo like bra for å slukke tørsten :)
 
I dag er jeg og pappa'n enig om at han skal opp om natten til lørdag og søndag for å prøve å få litt endring i søvnen. For han er jo ikke veldig sulten, er mer kos han vil ha der han krøller seg inn under armen..
 
I dag er jeg og pappa'n enig om at han skal opp om natten til lørdag og søndag for å prøve å få litt endring i søvnen. For han er jo ikke veldig sulten, er mer kos han vil ha der han krøller seg inn under armen..
Håper det funker for dere :) vi gjør det sånn her, så jeg kan sove litt. Det funker bra og er veldig deilig :)
 
Back
Topp