Trenger råd :(

HM89

Glad i forumet
Januarlykke 2020
jeg fant ut at jeg var gravid samme dagen som jeg begynte i ny jobb. Nå har jeg fått time hos jordmor om to uker . Saken er at jeg jobber den dagen og sjefen vet ikke om det enda ... Har ikke turt å si noe.
Men hva skal jeg si ? Timen varer jo i en time , så kan ikke skylde på legetime heller. Eller må jeg bite i det sure eplet og fortelle sannheten <3 Det plager meg veldig at hun ikke vet noe, og særlig når jeg er nyansatt og jobber 100% vikar for ei som er ute i svangerskapspermisjon. Tusen takk på forhånd for tips og råd <3
 
Si at du skal til legen bare. Hvis de spør hvorfor det tok så lang tid, så skylder du på lang ventetid, at du måtte vente på svar på noen blodprøver osv.

Eventuelt si at du var hos tannlegen (det tar ofte litt tid).
 
Vi bruker bare å si at vi skal på velferd, men vet ikke om det er normalen. Tror ikke arbeidsgiver har noe med hva du skal.
 
Hadde nok sagt lege jeg også. Og det hadde fort tatt 1 time da vi alltid venter en halv evighet her :rolleyes:
 
Kanskje du kan si at du skal på tannlegen? En trenger jo som regel litt tid om man skal dit.
 
Jeg tenker også jeg ville sagt lege. Det er ofte veldig lang ventetid hos legen her i hvert fall. Og kanskje ville legen ha noen blodprøver i tillegg, så tok det enda mer tid.
 
Jeg jobber på sykehuset . Og kan fort bli oppdaga da jeg jobber i nærheten av føden :hilarious: er faktisk mulig jeg bare forteller det slik det er. Så kan jeg endelig slappe litt mere av hvis det går bra også. Jeg gjør hva magefølelsen sier meg, når jeg møter henne neste gang <3
 
Det må jo være bedre å være ærlig og si det som det er? Du kan ikke skjule det alt for lenge uansett :)
 
Vet ikke hvor langt du er men jeg har sagt det til sjefen og han var veldig glad for at jeg sa fra i god tid siden de planlegger neste skoleår nå. Og jeg føler det mye lettere nå også som det er sagt...
 
Jeg har sagt det som det er, og det føles så godt å ikke ha noen hemmeligheter lengre:joyful::joyful:
 
JEG HAR SAGT DET !! :D og jeg er så lettet !! Skuldrene har senket seg, og jeg kunne gå opp til jordmor når som helst når jeg hadde time. Hun tok det heldigvis veldig fint :D
 
Back
Topp