Trenger råd!

Sambo hadde fyllefest hjemme da vi fikk førstemann. Vi lå jo på sykehuset uansett, så ser igrunn ikke problemet????

Sambo ryddet og vasket etter seg. Han bor tross alt i huset han og.

Mannen min bor også i huset vårt, det betyr ikke at det hadde vært greit at han festet mens jeg lå på sykehuset. Heldigvis har mannen vært på sykhuset med meg begge gangen, og har ikke valgt kammerater foran babyen og meg.
Da jeg trenger mannen som mest, så regner jeg med at han da var der for meg. Om ikke er ikke forholdet vårt slik jeg tenkte det var.
Jeg er livredd for sykhus, og trenger han der 24 timer i døgnet. Så festing hadde ikke vært greit.

Mannen min bor også i huset vårt, det betyr ikke at det hadde vært greit at han festet mens jeg lå på sykehuset. Heldigvis har mannen vært på sykhuset med meg begge gangen, og har ikke valgt kammerater foran babyen og meg.
Da jeg trenger mannen som mest, så regner jeg med at han da var der for meg. Om ikke er ikke forholdet vårt slik jeg tenkte det var.
Jeg er livredd for sykhus, og trenger han der 24 timer i døgnet. Så festing hadde ikke vært greit.

Har ingenting om han ikke bryr seg eller ikke.
men det var ingen mulighet for at han kunne sove på sykehuset. Så at han hadde kompiser over på fest på kvelden spilte liten rolle for min del.
Han var der ellers når han kunne. Så han stilte opp ;)

Men vi er forskjellige :)

Jeg forventer at han ikke fester 3 uker før termin og 3 uker etter at poden er født. Han har 2 uker permisjon fra jobb etter fødsel nettopp fordi mor og barn skal få den hjelpen de trenger da. Hadde pappaen her gått ut og festet hadde jeg blitt fly forbanna. Tar litt tid å komme seg etter er "god fest" også. Er det snakk om 2-3 øl med en kompis eller to når vi er på barsel og far ikke kan være der, blir det en annen sak. Vet at det hadde blitt snakkings om familieliv og fødsel likevel ;) men nå har vi jo allerede et barn fra før, så vet det ikke hadde blitt aktuelt.

Har ingenting om han ikke bryr seg eller ikke.
men det var ingen mulighet for at han kunne sove på sykehuset. Så at han hadde kompiser over på fest på kvelden spilte liten rolle for min del.
Han var der ellers når han kunne. Så han stilte opp ;)

Men vi er forskjellige :)
Samme her, han stilte opp det han kunne! Handler o virkelig ikke omå ikke være der for meg og barnet..

Samme her, han stilte opp det han kunne! Handler o virkelig ikke omå ikke være der for meg og barnet..
Enig!
Her var det sånn at han ble helt til jeg og baby prøvde å legge oss å sove sånn i 21-tida, og deretter reiste han hjem. (Bor bare 10 min fra sykehuset, og han car jo innom både sent og tidlig.) hadde jeg trengt han der om natta hvis jeg hadde vært syk eller hvis vesla var veldig urolig og slikt, så hadde han nok stilt opp, men de første dagene er det jo stort sett pupp som gjelder, og fedrene får jo ikke gjort så innmari mye.
Vi er forskjellige! Men har du et behov for at han skal være hos deg (mer enn et synspunkt på at han skal feire farskapet), så er det jo viktig å forklare hvorfor du ønsker han hos dere på sykehuset, og ikke forby han å gå ut fordi det høres feil ut. (Jeg vet jo ingenting om deres/hans festvaner fra før av da, og vil ikke si hva som er rett og galt...)
Jeg mener, vi mødre trenger ikke noe annet i hele verden enn det lille nurket vårt, det er høyest i verden - og ofte er det vanskelig å tro at fedrene ikke har det på samme måte, men av egen erfaring kan jeg fortelle at gubben her ihvertfall trengte litt tid til å være seg selv også, og ikke bare bleiepappa...
Snakk ut om følelsene, så finner dere nok en løsning! :)

Hadde ikke skjedd her i huset!

Om han uansett ikke kunne overnatte hos oss på sykehuset så hadde det vært greit.

Jeg tror ikke det er spesielt vanlig lenger. Jeg har ikke hørt om noen som har gjort det i hvert fall. Det virker jo helt idiotisk. Som om man ikke trenger pappaen tilstede - og edru! Den feiringen kan han vel isåfall ta når den nye hverdagen er kommet litt på stell.

Her ble mannen så lenge han kunne før han reiste hjem for å sove, men trengte ekstra hjelp pga ks

Om man ikke har tilgang på familierom, og far likevel må reise hjem, så kan jeg se at den hormonelle, superletta, sjokkskadde mannen kanskje kan ha godt av ET PAR øl med gode venner, for å kunne bortforklare tårevåte erklæringer om "Hun er det vakreste i hele verden, seriøst" og "Det er så fantastisk med livets mirakel" som de ellers aldri ville latt ham glemme - slik at han får etterreaksjonen ut av systemet, rett og slett.
Å være med på en fødsel er ganske hårete greier selv når alt går greit, og å bli sendt hjem uten verken kjæreste eller barn for å sitte der i det tomme huset kan umulig være noe særlig.

Å drikke seg fra sans og samling og komme ramlende på barsel langt utpå neste dag med skallebank og lavt energinivå utgår med høye kneløft.

De hadde ikke plass på pasienthotellet første natten, så pappa'n til Jr. ble sendt hjem fra sykehuset når vi skulle sove.
Klokka var ca. 3.30 natt til lørdag, det striregnet, det tok en time før han fikk drosje (vi hadde ikke bil) og når han kom hjem var det oversvømmelse på datarommet grunnet horisontalt regn og skråtaksvindu...
Hadde vel egentlig heller unnet ham et par øl og en sigar med kompisene, egentlig. :/

Jeg hadde ikke hatt noe i mot det. Dvs. noen øl med kompiser. Fylla er liksom ikke et tema hos oss uansett. Men mannen min hade virkelig behov for søvn i stedenfor :)

Pappa'n min sier at han skal samle kompisgjengen sin når jeg har født, for å feire og "drikke inn" dt nye barnet. Høres helt merkelig ut spør du meg :P Men samboeren hadde nok IKKE fått reise på grisefylla, eller fylla i det heletatt, sålenge jeg ligger på sykehus. Ikke før vi har kommet oss i rute hjemme og fått ting litt på stell!

Hæ??? Da hadde jeg blitt skikkelig lei meg. Og jeg syns som regel det er flott at mannen har litt kamerat-tid. Men noen ganger i livet kan man kanskje vurdere timinga...

Jeg hadde ikke godtatt det! Det er nok av andre dager han kan ut å drikke og feste, så da kan han droppe å gjøre det rett etter fødselen syns jeg!

Dro? Han hadde fest hjemme. Inviterte noen kompiser over for pizza og øl.
Ser ikke helt problemet?
Vi satt ikke og holdt lanke på sykehuset 24/7!
At han dro fra sykehuset, mente jeg.
Nei så lenge du syns det er greit så er det jo greit.
Ville ikke gått glipp av ett sekund med min nyfødte, derfor jeg tenker sånn som jeg tenker :p

Min skulle gjerne vært der hele tiden han, men det kostet en halvformue ,såderfor sov han hjemme, han dro når han måttedraapå kvelden, om han da gikk ut med kompiser så spilte ikke det noen rolle, heller det enn at han satt hjemme alene
Ja, da forstår jeg han mye bedre :)

Back
Topp