Trenger råd!

Jeg tviler ikke på at det er en skikk fra gammelt av. Tror faktisk jeg har sett det på film. Men vi lever i 2014 der fedre er mye involvert i den nyfødte selv om mor er på sykehuset og er også den som tar seg av eldre søsken. I tillegg er far med på fødselen og trenger kanskje å slappe av mer enn å feste. Og å gjøre klart til at mor og barn kommer hjem.

Så nei!

Her blir man sendt hjem 4t etter fødsel og ila 3 dager etter fødsel skal navnet til barnet være bestemt og papirer levert.. Når far til barnet leverer papirene er det vanlig å dra med familie/venner ut å ta seg noen øl og et par skåler for barnets helse osv osv! :) Det vet jeg han gleder seg veldig til her, kunne ikke falle meg inn å nekte han det! :)
Men da har det vel litt mer med tradisjon og miljø å gjøre?

Normalt?? Eh. Jeg har iallfall ikke hørt om noe sånt før - så normalt kan det iallfall ikke være.

Og det hadde tatt seg ut dersom samboer hadde reist på fylla dagen etter jeg fødte. Da kunne han pakket tingene sine sammen og flytta ut!!!! Hører faen ikke hjemme noe sted!!!! Er babyen og mor som skal være prioritet nummer 1 - ikke guttekveld!!!

Her blir man sendt hjem 4t etter fødsel og ila 3 dager etter fødsel skal navnet til barnet være bestemt og papirer levert.. Når far til barnet leverer papirene er det vanlig å dra med familie/venner ut å ta seg noen øl og et par skåler for barnets helse osv osv! :) Det vet jeg han gleder seg veldig til her, kunne ikke falle meg inn å nekte han det! :)
Stor forskjell på et par øl og drikke seg dritings.

Jeg tenker at hvis man legger opp til at det er en "feire å ha blitt pappa-kveld" så er det greit. Ser for meg at en tur på byen blir som alle andre turer på byen og ikke noe spesielt ved. Bare en unnskyldning for å dra ut når det egentlig ikke passer seg mtp situasjonen

Har ikke vært et spørsmål en gang hos noen jeg kjenner ...

Hadde nok ikke satt pris på at sambo dro på fest istedenfor å ligge på familierom med oss og kom tilbake bakfull dagen etter nei :-P

Det har aldri jeg hørt om.
Her hadde heldigvis ikke samboeren vært interessert i det heller, for jeg må innrømme at jeg ikke hadde likt det. Her hadde vi familierom på barselhotellet heller sånn at han var med oss den første tiden.

Hadde vrt greit her, jeg sendte min på kompiskveld kvelden etter
Vi lå på barselhotellet og han skulle uansett ikke over natte sammen med meg og kengubarnet, så da spilte det ingen rolle hvor han var.
Samme her. Mannen skulle sove hjemme, og jeg synes det var helt greit at han vare ute å feiret sammen med VÅRE venner den kvelden. Han fikk til og med 3 barnebøker i gave, og var særdeles stolt. Bilder på whatsapp ble sendt fortløpende fra begges kanter hele kvelden.
Kommer nok an på HVA man legger i uttrykket "på fylla og feire" tenker jeg da.

Jeg hadde blitt kjempelei meg hvis mannen min heller ville dra ut og drikke enn å være der for meg og babyen. Ikke greit her, i alle fall. Tror ikke mannen min hadde hatt lyst til det heller, takk og lov!

Syns det er stor forskjell på kompiskveld/eit par øl på byen, og ut å drikke seg drita.
Hadde min mann hatt lyst til å gå ut og drikke seg drita full den dagen eg fødte, så hadde nok ikkje det forholdet vart veldig lenge!
At dette skjedde før i tiden er gjerne meir normalt, men da låg kvinne og barn på barsel i ti dagar og, så mykje har skjedd;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Mannen min kommer fra et annet land og der er det helt vanlig at pappaen feirer med venner og drikker, nå har min valgt å ikke gjøre det, heller være sammen med oss, men jeg hadde ikke nektet han viss han hadde gjort det.
Nå er det jo heller ikke alle steder pappaen kan overnatte med mammaen og barnet så da må han jo hjem uansett.

Aldri hørt om :p Hadde ikke vært aktuelt her, samboern hadde heller ikke hatt lyst til det da han heller vil tilbringe den tiden sammen med den lille :)

Sambo hadde fyllefest hjemme da vi fikk førstemann. Vi lå jo på sykehuset uansett, så ser igrunn ikke problemet????

Sambo ryddet og vasket etter seg. Han bor tross alt i huset han og.

Det er helt på bærtur :P

Mannen har overnattet meg meg på alle 3 ungene, i 3 netter med alle :) Vært der hele tiden :)

Sambo hadde fyllefest hjemme da vi fikk førstemann. Vi lå jo på sykehuset uansett, så ser igrunn ikke problemet????

Sambo ryddet og vasket etter seg. Han bor tross alt i huset han og.
Men ville han ikke heller være med sitt nyfødte barn? :o
Så lenge det var greit for deg at han dro så, folk gjør som de vil så lenge det passer dem :)
Men jeg syns det høres så rart ut at han prioriterer festing i den tia :o

Men ville han ikke heller være med sitt nyfødte barn? :o
Så lenge det var greit for deg at han dro så, folk gjør som de vil så lenge det passer dem :)
Men jeg syns det høres så rart ut at han prioriterer festing i den tia :o

Dro? Han hadde fest hjemme. Inviterte noen kompiser over for pizza og øl.
Ser ikke helt problemet?
Vi satt ikke og holdt lanke på sykehuset 24/7!

Men ville han ikke heller være med sitt nyfødte barn? :eek:
Men jeg syns det høres så rart ut at han prioriterer festing i den tia :eek:
Min skulle gjerne vært der hele tiden han, men det kostet en halvformue ,såderfor sov han hjemme, han dro når han måttedraapå kvelden, om han da gikk ut med kompiser så spilte ikke det noen rolle, heller det enn at han satt hjemme alene

Pappa gjorde det da jeg ble født :p

Men sambo har ikke gjort det. Med første var han på føden med meg frem til vi reiste hjem. Med nr2 hadde han jo nr 1 å ta seg av på natta. Og nå med nr 3, har vi nr 1 og 2. Så vil ikke tro det skjer nå heller ;)

Back
Topp