Trenger man klær i str 50?

Vi brukte 50 ganske lenge! I nesten to måneder, men spørs jo på merke (de er forskjellige tross samme størrelse).

Ville hatt noe klart, også er det bare å kjøpe mer ved behov. Jeg bestilte hjem mer 50 etter 1-2 uker, da vi trengte mer. :)

Jenta vår var litt større enn snittet, 3570 gram, men 51 cm.
Vi brukte også 50 ganske lenge! Var 48 cm ved fødsel. Særlig plaggene fra Lindex og Polarn o Pyret. Hun kunne ikke ha 56 i starten, da det var aaalt for stort. Men dette er jo så individuelt. Vi hadde et par plagg i str 50, og mest i 56, også kjøpte vi inn mer i str 50 etter at hun var født. Noen starter jo rett på str 56 - da er det kjedelig å ha masse liggendes i str 50.

Hei!
Jeg er førstegangsmor med termin i mars. Er det behov for klær i størrelse 50 i det heletatt? Har sett at noen foretrekker å bare kjøpe fra 56, at det er bedre at det er litt romslig og kan brukes lenger, enn at de bruker 50 i to uker før man må legge det vekk.
Alle mine tre har vært mellom 51 og 52 cm. Gått rett på 56, litt store men funket fint :) Om du kjøper 50 ville jeg ikke kjøpt for mye :) Du kan heller kjøpe mer om det viser seg at du fikk en liten en :)

Fødte i neg av sep. Kjøpte ikke mye 50. Tok med meg 3-4 plagg I 50 på sykehuset og noen 56. Frøkna var 48cm og såvidt over 3kg. Ho druknet i 50. Tanta måtte ut å kjøpe nattdrakt i 50 så ho hadde noe å sove i på sykehuset. Måtte kjøpe mer i 50 når vi kom ut av sykehuset. Ho brukte det i like over 2 mnd. Bruker enda noen plagg I 50 som er akkurat perfekt. 56 virke fortsatt litt stor enda ho e blitt 57.5cm no, men va ikke blitt 5kg ved 3mnd kontroll for 11 dager siden. Brukte også str 1 på Bleie fram til midten av november.
Så ville anbefalt å kjøpe noen plagg I 50 bare i tilfelle for det e så individuelt. Kjøpte meste i 62 her fordi eg regna med ho ble ikke å bruke 50/56 lenge men trur ikke 62 blir å passe før i feb/mars :hilarious:

Som andre her sier er jo det veldig forskjellig. Vi måtte ut å kjøpe str 44 etter fødsel, enda han var 49 cm når han ble født. Han brukte str 50 frem til han var rundt 2 mnd. Så jeg vil si det er lurt å ha noen få plagg i 50, også ser du om dere trenger flere plagg. Bedre å ha klær babyen passer i to uker enn klær den svømmer i, store klær blir ofte kaldt for de små.

H&M er forresten små i størrelsen i de minste størrelsene, mens Lindex er stor i størrelsen. Så Lindex i str 50 kan man nok bruke lenger enn f eks H&M.

Som andre her sier er jo det veldig forskjellig. Vi måtte ut å kjøpe str 44 etter fødsel, enda han var 49 cm når han ble født. Han brukte str 50 frem til han var rundt 2 mnd. Så jeg vil si det er lurt å ha noen få plagg i 50, også ser du om dere trenger flere plagg. Bedre å ha klær babyen passer i to uker enn klær den svømmer i, store klær blir ofte kaldt for de små.

H&M er forresten små i størrelsen i de minste størrelsene, mens Lindex er stor i størrelsen. Så Lindex i str 50 kan man nok bruke lenger enn f eks H&M.
Åh, det siste der brant jeg meg veldig på! Jeg så bare på lappene på alle plagg vi hadde og sorterte deretter. Husker at jeg hadde en Lindex body på toppen av 56 bunken og syns det var så rart at min som var 50 cm ved fødsel fortsatt var for liten til 56 da hun var 1 mnd. Så tok jeg ut H&M bodyene som lå rett under, og det var like før de var for små :eek: Tok meg noen mnd å bli vant til at jeg ikke måtte se på lappene, spesielt med utenlandske klær, de er ofte 1-2 str mindre enn norske. Newbie er også et merke mange syns er lite i str, men jeg har ei slank frøken, så det har som regel ikke vært noe problem, noe blir kanskje litt kort hvis hun bruker sin vanlige str. Så det er ihvertfall et godt tips for de som er førstegangs!

Åh, det siste der brant jeg meg veldig på! Jeg så bare på lappene på alle plagg vi hadde og sorterte deretter. Husker at jeg hadde en Lindex body på toppen av 56 bunken og syns det var så rart at min som var 50 cm ved fødsel fortsatt var for liten til 56 da hun var 1 mnd. Så tok jeg ut H&M bodyene som lå rett under, og det var like før de var for små :eek: Tok meg noen mnd å bli vant til at jeg ikke måtte se på lappene, spesielt med utenlandske klær, de er ofte 1-2 str mindre enn norske. Newbie er også et merke mange syns er lite i str, men jeg har ei slank frøken, så det har som regel ikke vært noe problem, noe blir kanskje litt kort hvis hun bruker sin vanlige str. Så det er ihvertfall et godt tips for de som er førstegangs!
Jeg måtte også lære på den «harde måten». Fikk noen utrolig fine klær fra et dyrere merke som
jeg sparte til han skulle bli stor nok, men så var de så små i størrelsen at vi aldri rakk å bruke det :confused:

Jeg måtte også lære på den «harde måten». Fikk noen utrolig fine klær fra et dyrere merke som
jeg sparte til han skulle bli stor nok, men så var de så små i størrelsen at vi aldri rakk å bruke det :confused:
Senest i dag fant jeg en utrolig søt teddybjørndrakt i 74 som aldri ble brukt, min bruker 80 nå :smiley-ashamed004 Får håpe vi kan gi henne et søsken som passer i den i riktig årstid! Klærne vi sparer på ligger sortert i poser etter str, men nå vet vi jo hvor stort ting "skal" være, så de er ikke nødvendigvis sortert etter det som står på lappene :wtf:

Det tok 2 mnd før frøkna kunne bruke Lindex i 50 og ho bruke enda Lindex i 50, uten å brette ned armer eller bruke ytterste hakk på body. De e jo svææære i str... foretrekker HM, Cubus, NameIt, Newbie, Joha og Hust and Claire på mi frøken. De passer ho bedre. Hadde med meg 2 bodyer i Lindex str 50 på sykehuset og de druknet ho i.

Back
Topp