Jeg har hatt problemer med å amme tidligere, fikk det liksom aldri til. Så denne gangen ville jeg så virkelig få til denne dumme ammingen. Satt meg virkelig inni alt og forberedte meg på at de første mndr kom alt til å dreie seg om amming, og at jeg kom til å ikke ha mye tid til annet enn det. Og det har jeg gjort, ammer ammer og ammer. Lillesnuppa er nå 3 uker og jeg fullammer, gir henne kun en liten flaske med mme på kvelden. Hun gråter veldig lite, virker fornøyd, hun er en skikkelig proff suger men jeg føler hun drikker så lite av gangen, bare noen minutter på hver pupp hvor hun suger effektivt, resten er kosesuging tror jeg og hun sovner lett med puppen. På dagtid kan hun sove litt mellom ammingen også, varierer alt fra 1 til 3 timer. Ettermiddag og kveld henger hun litt mer på puppen men virker fremdeles fornøyd. Da helsesøster kom på hjemmebesøk hadde hun kun lagt på seg 100 g på 1,5 uke og det gjorde jo meg kjempe lei meg. Skal veie henne igjen nå på onsdag. Virker som hun får mer melk fordi bleiene fylles godt med tiss, men avføring har hun ikke hver dag. Blir så usikker, vil så gjerne at det skal gå denne gangen og føler jo at det på et vis er ok, men samtidig stresser jeg mye over dette med om det er for lite melk eller ikke. Dere som vet, hva tenker dere på bakgrunn av hva jeg har fortalt, burde jeg være bekymret eller kan jeg senke skuldrene litt? Vet det er et dumt spørsmål, men trenger vel litt bekreftelse eller avkreftelse.......