Vet ikke om jeg vet så mye, men lurer på når du sier hun kun hadde lagt på seg 100 g. Hva er det 100 g ifht? Fødselsvekt? Altså hvordan ligger hun vektmessig an ifht fødselsvekt?
Her sa helsesøster at om de hadde tatt igjen fødselsvekt på hjemmebesøket så var det bra.
Min lille var kun 40 g under fødselsvekt når vi var for å veie henne 4 dager etter fødsel.
Når helsesøster kom på hjemmebesøk ca 14 dager etter fødsel så hadde hun kun lagt på seg 60 g (alt i alt 20 g over fødselsvekt).
Jeg skal på helsestasjonen på onsdag for å veie igjen, sånn i tilfelle hun ikke legger på seg nok, men jeg stresser egentlig ikke med det.
Tenker om du også kan få veid henne innimellom for å følge med litt?
(Håper det ikke ble altfor rotete skrevet!)
Sorry for sent svar, her går det i ett.
Hun veide 3450 ved födsel, når vi reiste hjem veide hun 3180, og når helsesöster kom på besök nesten 2 uker senere veide hun 3240, uken etter når hun ble veid igjen veide hun 3370, helsesöster var fremdeles ikke fornöyd med dette og mente jeg måtte öke med en flaske til i dögnet, så de siste dagene nå har hun fått 2 flasker i tillegg til ammingen og hun skal veies på fredag igjen.