Trenger deres synspunkter

Vet ikke om jeg vet så mye, men lurer på når du sier hun kun hadde lagt på seg 100 g. Hva er det 100 g ifht? Fødselsvekt? Altså hvordan ligger hun vektmessig an ifht fødselsvekt?

Her sa helsesøster at om de hadde tatt igjen fødselsvekt på hjemmebesøket så var det bra.

Min lille var kun 40 g under fødselsvekt når vi var for å veie henne 4 dager etter fødsel.
Når helsesøster kom på hjemmebesøk ca 14 dager etter fødsel så hadde hun kun lagt på seg 60 g (alt i alt 20 g over fødselsvekt).
Jeg skal på helsestasjonen på onsdag for å veie igjen, sånn i tilfelle hun ikke legger på seg nok, men jeg stresser egentlig ikke med det.

Tenker om du også kan få veid henne innimellom for å følge med litt?

:)

(Håper det ikke ble altfor rotete skrevet! :p )

Sorry for sent svar, her går det i ett.
Hun veide 3450 ved födsel, når vi reiste hjem veide hun 3180, og når helsesöster kom på besök nesten 2 uker senere veide hun 3240, uken etter når hun ble veid igjen veide hun 3370, helsesöster var fremdeles ikke fornöyd med dette og mente jeg måtte öke med en flaske til i dögnet, så de siste dagene nå har hun fått 2 flasker i tillegg til ammingen og hun skal veies på fredag igjen.

Tror su kan senke skuldrene litt til! :) De små trenger ikke avføring hver dag når de kun får pupp. Det at bleiene er våte er et godt tegn. Dersom hun i tillegg virker fornøyd, så er det liten grunn til bekymring. Synes du er kjempeflink! Det er helt vanlig at de henger mer i puppen om kveldeb.
Ammer du om natta? Det er viktig for at melkeproduksjonen skal holdes ved like. Du kan evt prøve å amme henne litt oftere på natta for å øke produksjonen.
Første jenta mi var også en mester til å sovne på puppen. Masser ørene hennes når hun suger dårlig, eller irriter henne på andre måter slik at hun våkner. (Hold litt for nesa, kil henne osv).
Det er jo viktig at hun går opp i vekt, men ingen grunn til panikk enda. Høres ut som du er godt på vei :) Heia heia!
Takk :-) Ja jeg ammer som regel en gang om natten, noen ganger 2, har prövd tipsene dine for å holde henne våken, ikke så lett he he, hun er virkelig i drömmeverden

Jeg får ikke ut mer enn noen få ml ved pumping, så her stressa d mer enn d var nytte..
Jeg får ikke ut noe med pumping jeg heller, max 10 ml på hvert bryst. Men helsesöster mente je ikke skulle stresse med pumpingen da det ikke var alle som klarte og få ut noe ved pumping men at når barnet sugde så fikk det i seg det det skulle.

Beklager sent svar jenter, får ikke mye tid til og skrive disse dager. Siste gang hun ble veid (siste onsdag) veide hun 3340, så hun haddelagt på seg 130 g den siste uken. Hun veide 3450 ved födsel så helsesöster var ikke så fornöyd med oppgangen og mente jeg måtte gi henne mer tillegg, 2 flasker i dögnet, slik at dtble litt fart på vektökningen. Men dette går jo utover produksjonen igjen, åååååååå blir så frustrert. HUn elsker jo puppen, og vil ikke sove uten den, bare så synd hun ikke spiser mer effektivt. Ammer resten av dögnet og gir alltid puppen för jeg gir henne flasken, allikevel drikker hun opp 120 ml tvert etterpå, Skal veie henne igjen til fredag, det viktigste er jo at hun blir mett og legger på seg,men jeg ville så gjerne fullamme, ser jo at det ikke kommer til og gå, for det må jo väre lite melk. Sukk, forstår ikke hva som er galt med puppestellet mitt :(

Sender deg en stor klem!!

Beklager sent svar jenter, får ikke mye tid til og skrive disse dager. Siste gang hun ble veid (siste onsdag) veide hun 3340, så hun haddelagt på seg 130 g den siste uken. Hun veide 3450 ved födsel så helsesöster var ikke så fornöyd med oppgangen og mente jeg måtte gi henne mer tillegg, 2 flasker i dögnet, slik at dtble litt fart på vektökningen. Men dette går jo utover produksjonen igjen, åååååååå blir så frustrert. HUn elsker jo puppen, og vil ikke sove uten den, bare så synd hun ikke spiser mer effektivt. Ammer resten av dögnet og gir alltid puppen för jeg gir henne flasken, allikevel drikker hun opp 120 ml tvert etterpå, Skal veie henne igjen til fredag, det viktigste er jo at hun blir mett og legger på seg,men jeg ville så gjerne fullamme, ser jo at det ikke kommer til og gå, for det må jo väre lite melk. Sukk, forstår ikke hva som er galt med puppestellet mitt :(

Har du prøvd den nesesprayen for å få fart på melka? Sender deg uansett en klem og lykke til! :)

Sniker fra september her. Er brystet tomt når du skifter? Det sies jo at de må drikke litt for å få i seg den næringsrike melken. Mener jeg å huske:)

Back
Topp